سردشت کاندیدای برگزاری مسابقات قایقرانی آب‌های خروشان است


سردشت کاندیدای برگزاری مسابقات قایقرانی آب‌های خروشان است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان سردشت گفت: این شهرستان به لحاظ جغرافیایی از قابلیت‌های بسیار بالایی برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح ملی برخوردار بوده و کاندیدای برگزاری مسابقات قایقرانی آب‌های خروشان است.

کمال بیدخ روز سه‌شنبه در مراسم قدردانی از ورزشکاران و برگزارکنندگان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور در سردشت افزود: وجود کوهستان‌های جنگلی در این شهرستان از یکسو و از سویی دیگر رودخانه‌های خروشان و دریاچه سد این شهرستان زمینه بسیار مناسبی را برای برگزاری رقابت‌های دوچرخه سواری کوهستان و ورزش‌های آبی از جمله قایقرانی به‌وجود آورده‌است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر این اداره برای برگزاری رقابت‌های ورزشی به میزبانی این شهرستان اظهار داشت: با اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در ارتباط مستمر هستیم تا مسابقات کشوری در رشته‌هایی همچون قایقرانی در آب‌های خروشان را در سردشت برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات دوچرخه‌سواری «کراس‌کانتری» و «دانهیل» در ۲ بخش آقایان و بانوان در این شهرستان افزود: این رقابت‌ها برای اولین‌بار در سردشت برگزار شد و با توجه به میزبانی مناسب، تصمیم بر این شد که مسابقات بین المللی این رشته نیز به میزبانی این شهرستان برگزار شود.

در این مراسم از دست‌اندرکاران برگزاری این رقابت‌ها و خبرنگاران رسانه‌های این شهرستان تجلیل شد.

مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی کشور در رشته‌های «کراس‌کانتری» و «دانهیل» گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در قالب ۱۸ تیم از سراسر کشور تیرماه سال‌جاری در بوستان جنگلی سردشت برگزار شد.

رودخانه زاب که در این شهرستان مرزی جاری می شود یکی از رودخانه‌های دایمی آذربایجان غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا ‌کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد؛ رودخانه زاب دارای جریان آب دایمی است و در سرتاسر سال خشک نمی‌شود.
رودخانه زاب و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های استان‌های غربی به شمار می‌رود که علاوه بر اینکه دارای جاذبه‌های گردشگری است مکان بسیار مناسبی برای برگزاری رقابت های قایقرانی خروشان در کشور به شمار می‌رود.

این شهرستان همچنین با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت با ۸۵ هزار هکتار مساحت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان