دختر اسکواش باز ارومیه‌ای پدیده برتر ایران معرفی شد


دختر اسکواش باز ارومیه‌ای پدیده برتر ایران معرفی شد

ارومیه- ایرنا- رییس هیات اسکواش آذربایجان‌غربی گفت: «آیتن نجد مکاری» دختر نونهال ارومیه‌ای با قرار گرفتن در بین 14 بازیکن مستعد ایران به عنوان پدیده برتر این رشته در سطح کشور معرفی شد.

اکرم مهدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام مربیان ارزیاب اعزامی به تهران و گیلان در جریان رقابت های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، ۱۴ بازیکن در بخش دختران به عنوان استعداد برتر معرفی شدند که نام نجد مکاری نیز در بین پدیده های نوظهور کشور دیده می‌شود.

وی بیان کرد: «نجد مکاری»، مرداد ماه امسال در جریان مسابقات بین المللی «ایران جونیور» با کسب مدال نقره بر سکوی نایب قهرمانی جای گرفت و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

وی ادامه داد: این دختر نونهال ورزشکار با دعوت سرمربی تیم ملی اسکواش دختران در چندین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی شرکت داشته است.

رییس هیات اسکواش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه المپیاد کشوری دختران در تهران و پسران به میزبانی گیلان برگزار شد، گفت: بر اساس اعلام فدراسیون پارمین نکوپایان، باران محمدپور، ثمین حسن‌پور، ایلین مسلمی، مهدیه الوند، آیلین بابایی، آیتن نجدمکاری، نرگس سلطانی، فاطمه فلاحتی، نازنین تقی‌نژاد، دیانا مقری، زهرا پورخلیلی، یاس صمدزاده و نارگل رمضان‌زاده ۱۴ پدیده اسکواش کشور در بخش دختران هستند.

مهدی زاده افزود: سال گذشته «امیرحسین تبریزیان» در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور توانست مدال برنز و مقام سوم را به خود اختصاص دهد.

هیات اسکواش آذربایجان‌غربی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است و در این مدت توانسته در ارزیابی فدراسیون جزء پنج هیات برتر ایران قرار گیرد.

شهریور ماه امسال نیز مسابقات قهرمانی دانش ‌آموزان پسر کشور در رده سنی زیر ۱۳ و ۱۵ سال طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریور سال جاری در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد.
هم اکنون در شهرستان های میاندوآب، ارومیه، اشنویه و پیرانشهر سالن اسکواش وجود دارد ولی هیات شهرستان های نقده، خوی، سلماس و مهاباد فاقد خانه اسکواش است.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک ‌نفره (۲ بازیکن) و دونفره (۴ بازیکن) در زمینی کاملا احاطه ‌شده با دیوارهای معمولا شیشه‌ ای بازی می‌شود و شیشه‌ای بودن دیوارها تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌ پذیر می‌کند.
یکی از دشواری‌ های اسکواش این است که برخلاف دیگر ورزش‌های راکتی، توپ در اغلب اوقات از پشت سر بازیکن می‌آید و هدف اصلی این بازی، ضربه‌ ای به توپ است که حریف نتواند به راحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند و یا به دشواری واکنش نشان دهد.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول