ساخت المان‌های شهدای گمنام ضروری است


ساخت المان‌های شهدای گمنام ضروری است

بوشهر- ایرنا- شهدای گمنام یادآور ایثار و تعهد نسلی است که در مقطعی برای حفظ آب و خاک این سرزمین جان خود را نثار کردند به‌همین دلیل ساخت المان‌های این افراد درجامعه ضروری است.

فرماندار بوشهر گفت: هدف از دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، روستاها و پارک‌ها این است که به خودمان و بویژه نسل جوان جامعه یادآوری کنیم عده‌ای در برهه‌ای از تاریخ این سرزمین برای عزت و شرف اسلام و انقلاب جان خود را نثار کردند.

عباس جشمیدی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی ساخت المان شهدای گمنام افزود: حرمت، جایگاه و شان این شهیدان با ساخت المان مناسب و مرکزی فرهنگی باید در جامعه حفظ شود.

وی بیان کرد: بسیاری از المان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی محیطی برای زیارت مردم و مکانی برای اجرای برنامه‌های متناسب با شان شهیدان است.

جمشیدی اضافه کرد: در زمان حاضر المان و مرکز فرهنگی مناسبی برای شهدای گمنام عالی شهر، چغادک، جزیره شیف احداث شده و تنها برخی مناطق از جمله پارک شغاب بوشهر است که هنوز برای شهدای گمنام آرمیده در آن المانی احداث نشده است که باید اقدام شود.

وی تاکید کرد: المان شهدای گمنام باید در شان و جایگاه این شهدا احداث و با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و رعایت تشریفات اداری این اقدام انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طراحی المان‌های شهدای گمنام باید تخصصی باشد و تجربه‌ موفق شهرهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

ابوذردهدار افزود: با وجود اینکه شهدای گمنام پارک شغاب بوشهر در سال ۹۵ در این محل به خاک سپرده شدند اما تاکنون المانی برای آنها احداث نشده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در زمان حاضر ۱۶۱ شهید گمنام در بیش از ۵۰ نقطه استان بوشهر دفن هستند که بخشی زیادی از آنها یادمان و المان دارند و بخشی ندارند که باید مسئولان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کفاش افزود: با توجه به گذشت چندین سال از تفحص شهدا و دفن آنها هنوز بخشی از شهدای گمنام در سراسر کشور یادمان ندارند و مطابق دستور وزارت کشور به استانداری‌ها باید نسبت به ساماندهی و تکمیل یادمان این گروه از شهیدان اقدام شود.

وی تاکید کرد: مزار شهیدان زیارتگاهی برای مردم هستند به همین دلیل باید این یادمان‌ها متناسب با شان و جایگاه آنان احداث شود.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...