گسترش کیفی مدارس سما در سال‌جاری


گسترش کیفی مدارس سما در سال‌جاری

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال‌جاری گسترش کیفی مدارس سما مدنظر است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف سما و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در جمع خبرنگاران در رابطه با رشته‌هایی که مهارت‌محور بوده و سیاست‌های موجود در این زمینه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پیشینه و توانمندی و ظرفیت‌های خوبی در زمینه مهارت‌محور دارد. با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در حوزه مهارت‌آموزی دارند، دانشگاه آزاد اسلامی، گام جدی‌ را در این زمینه در کشور خواهد برداشت.

وی افزود: مقدمات این کار (مهارت‌محور) از ماه‌ها پیش آغاز شده و مدارس عالی مهارت، مدارسی که با دوره‌های کوتاه‌مدت مهارت افراد و متقاضیان را آماده اشتغال به کار در حوزه اشتغال خواهد کرد که در صدد راه‌اندازی است، در مرحله اول حدود چهار رشته مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

این مسئول تصریح کرد: اخیرا آیین نامه "قانون نظام جامع علمی مهارت‌آموزی" توسط هیئت وزیران تصویب شده است. این قانون ظرفیت بسیار خوبی را برای این زمینه فراهم کرده و اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی جلسات مستمری را در جهت عملیاتی کردن آیین‌نامه در پیش گرفته‌ایم. امید است دانشگاه آزاد بتواند به عنوان یک شروع‌کننده قوی در این زمینه دوره‌ها را راه‌اندازی کند و متقاضیان اشتغال و کسانی که کسب مهارت برای حوزه‌های خاصی در اشتغال را دارند، بتوانند با گذراندن این دوره‌ها در دانشگاه آزاد مهارت‌های لازم را به‌دست آورند.

بطحایی در رابطه با اقداماتی که در رابطه با رشته‌های مهارت‌محور انجام شده، ادامه داد: با توجه به قانون اشاره شده این قانون اجازه می‌دهد کسانی که مشغول به تحصیل هستند، مدارک رسمی را مبتنی بر دوره‌های مهارت‌محور طراحی و به اجرا در آورده، به‌طوری‌که حتی در مقطع دکتری نیز اکنون در رشته کشاورزی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها آماده شده و در سایر دوره‌ها نیز این اتفاق خواهد افتاد.

این مسئول در رابطه با تعداد رشته‌های مهارت‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله راه‌اندازی دانشکده‌ها و مدرسه‌های مهارت بوده و هنوز از استقبال پیش‌بینی دقیقی را نداریم.

وی با اشاره به هدف دانشگاه آزاد اسلامی در جهت گسترش کیفی مدارس سما، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و سما در صدد است این نوع مدارس را در سال‌های آینده راه‌اندازی کند. مدارسی که از حیث کیفیت در حد قابل قبول خانواده‌ها و جامعه هستند و استان زنجان خوشبختانه در این زمینه پیش‌قدم شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 720 مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی از مقطع ابتدایی تا متوسطه در کشور و حدود 120 آموزشکده فنی و حرفه‌ای است که تحت پوشش سما قرار دارد، در مدارس سما هستند. طبق هدف‌گذاری که شده دانش‌آموزانی که در این مدارس هستند بعد از فارغ‌التحصیلی علاوه بر دروس رسمی خود باید گواهی‌نامه معتبر دریافت کنند. این موضوع هم به علاقه‌مندی و انس و الفت بچه‌ها به مهارت و کارهای یدی کمک خواهد کرد حوزه‌های مختلف مهارت و کارهای بدی و اشتغال کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل