انباشت رسوبات رودخانه ای در سرشاخه های اصلی و فرعی شهرستان سیاهکل


انباشت رسوبات رودخانه ای در سرشاخه های اصلی و فرعی شهرستان سیاهکل

فرماندار شهرستان سیاهکل با بیان اینکه شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها و آب بندان ها در شهرستان به درستی پیش نمی رود، گفت: امروز در سرشاخه های رودخانه های اصلی و فرعی با انباشت رسوبات فرآورده های رودخانه ای و دپوی مصالح مواجه شده ایم.

به گزارش ایسنا، محمود صوفی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیاهکل، با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران و ضرورت آشنایی دستگاه های عضو این ستاد با وظایف و دستورالعمل ها، گفت: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران از نگاه ابزاری به مقوله بحران پرهیز کنند.

وی بروز بحران های طبیعی و حوادث غیرمترقبه را مقدمه بسیاری از بحران ها خواند و اظهار کرد: ضرورت دارد متولیان امر و دستگاه های عضو ستاد در زمان بحران با دقت بیشتر و حضور به موقع، سنجیده و بادرایت نسبت به رفع مشکلات و مدیریت بحران اقدام کنند.

فرماندار سیاهکل برنامه محوری را در زمان مدیریت بحران مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در زمان بحران همه دستگاه های متولی در درجه نخست مدیریت بحران را با رویکرد برنامه محور اجرا کنند و لازم است که بخشداران، شهرداران و دهیاران مانند گذشته در راه مدیریت بحران، آسایش مردم شهرستان و رفع مشکلات و دغدغه های مردم را در اولویت خود قرار دهند.

صوفی با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه های عضو کارگروه ساماندهی رودخانه ها و آب بندان ها، متذکر شد: در استان گیلان پس از ابلاغ شیوه نامه ساماندهی روخانه ها و آب بندان ها این مهم آغاز شد، اما به دلیل عمل نکردن برخی از دستگاه های متولی مانند آب منطقه ای متاسفانه این شیوه نامه در شهرستان به درستی پیش نمی رود. امروز در سرشاخه های رودخانه های اصلی و فرعی با انباشت رسوبات فرآورده های رودخانه ای و دپوی مصالح مواجه شده ایم.

وی تاکید کرد: در صورت بروز حادثه و بحران در سیلاب های احتمالی اگر برای شهرستان اتفاقی صورت گیرد و مردم شهرستان متحمل خساراتی شوند، دستگاه هایی را که به وظایف خود عمل نکرده اند به مراجع نظارتی معرفی خواهیم کرد و انتظار داریم با توجه به رشد و تاثیر شبکه های مجازی بر افکار عمومی، متولیان امر در اجرای شیوه نامه ابلاغی ساماندهی رودخانه و آب بندان ها موارد و مسائل را پیش از بروز بحران مرتفع کنند.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه دهیاران براساس دستورالعمل های ابلاغی و نظارت دستگاه ها در محدوده روستای تحت مدیریت خود انجام خدمت می کنند، گفت: دهیاران نباید کارها و امورات سازمانی دستگاه ها و ادارات را انجام دهند. انتظار است که ادارات شهرستان نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه پوشش آنتن دهی تلفن همراه در محور گردشگری سیاهکل به دیلمان، تامین ماشین آلات آتش نشانی و برفروبی، ذخیره سوخت برای نانوایی ها با توجه به شروع فصل سرما و تامین ژنراتور برای دستگاه های خدمات رسان تاکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر