آمادگی مرزبانان برای استقبال از زائران حسینی (ع)


آمادگی مرزبانان برای استقبال از زائران حسینی (ع)

مرزبانان، آماده استقبال از زائران کشور‌های همسایه و بدرقه آن‌ها به کشور عراق و همچنین بالعکس آن هستند.

آمادگی مرزبانان برای استقبال از زائران حسینی (ع)به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه خبری پلیس ، فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت: مرزبانان در مرز‌های شمالی و شرقی، آماده استقبال از زائران کشور‌های همسایه و بدرقه آن‌ها به کشور عراق و همچنین بالعکس آن هستند.
سردار "قاسم رضایی" پیاده روی اربعین را بزرگترین اجتماع جهان دانست و عنوان کرد: بهترین‌ها و مخلص‌ترین‌های جمعیت جهانی در اینجا تجمع می‌کنند و برابر آنچه که برادران عراقی گزارش می‌دهند، بیش از ۲۰ میلیون نفر در ایام اربعین به سوگواری می‌پردازند که در جهان نظیر ندارد.
وی با اشاره به زیرساخت‌های پایانه مرزی چذابه افزود: امروز با جمعی از همکاران برای ارزیابی آمادگی مرزبانان به این پایانه سفر کردیم و بررسی‌ها را به صورت میدانی انجام دادیم و درصدد هستیم مشکلات را برطرف کنیم.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حذف روادید گفت :: در ۱۰ روز گذشته تردد زائران افزایش داشته و در بعضی گذرگاه‌های مرزی، جمعیت تا ۴ برابر نیز افزایش یافته است و در حال حاضر نسبت به سال گذشته روند بهتری را طی می‌کند.
سردار رضایی افزود : در بازدید امروز از سوسنگرد تا چذابه، اقدامات گروه‌های مختلف در مناطق سیل زده را مشاهده کردم که با تلاش بسیار توانسته اند، مسیر مرز چذابه را فعال کنند.
وی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی گفت: روزانه و به طور میانگین ۵۰۰ زائر از مرزی خسروی تردد می‌کنند که این جمعیت هر روز رو به افزایش است.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به امنیت مرز خسروی خاطرنشان کرد: پیش بینی‌های امنیتی لازم بین مرزبانان دو کشور انجام شده است و ان شاء الله زائران هیچ گونه دغدغه امنیتی نخواهند داشت.
صدور برگ تردد اربعین برای متقاضیان گذرنامه
رئیس پلیس گذرنامه ناجا گفت: چنانچه فردی متقاضی گذرنامه برای سفر اربعین باشد، برای وی یک برگ تردد صادر می‌شود.
سرهنگ «سید محمدرضا طبائی» افزود :: این برگه به صورت رایگان صادر و برای فرد متقاضی ارسال می‌شود.
وی درباره آخرین جزئیات برگ تردد اربعین (گذرنامه زیارتی) گفت : صدور برگ تردد اربعین از روز گذشته برای زائران آغاز شده است.
رئیس پلیس گذرنامه ناجا افزود : در مراکز پلیس+۱۰ از متقاضی سوال می‌شود که آیا برای زیارت اربعین متقاضی است یا تقاضای سفر به کشور دیگری را دارد.
سرهنگ طبائی گفت : چنانچه فرد متقاضی سفر به کشور دیگری باشد، برای او گذرنامه صادر و به درب منزلش ارسال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فردی متقاضی سفر اربعین، پول گذرنامه را پرداخت کرده است و در ادامه گذرنامه بین المللی برای او ارسال می‌شود.
سرهنگ طبائی درباره مدت زمان صدور برگ تردد سفر اربعین گفت: حداقل یک هفته زمان لازم است که برگ تردد صادر شود.
رئیس پلیس گذرنامه ناجا درباره ساعت کاری دفاتر گذرنامه گفت: با توجه به افزایش متقاضیان تا زمانی که مردم مراجعه کنند دفاتر گذرنامه باز است؛ همچنین دفاتر پلیس+ ۱۰ نیز تا ساعت ۲۰ خدمات ارائه می‌دهند؛ چنانچه مراجعه‌کننده باشد، باید خدمات درخصوص گذرنامه در این دفاتر ارائه شود.
سرهنگ طبائی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه روادید لغو شده است، حجم بسیار زیادی متقاضی مراجعه کرده‌اند و علت صدور برگ گذرنامه به همین است؛
وی گفت : هم‌اکنون با رسوب تقاضای زیادی مواجه هستیم که در چند روز آینده رفع می‌شود و صدور گذرنامه به حالت عادی بازمی‌گردد.
سرهنگ طبائی افزود : صاحبان گذرنامه نامه با سه ماه و یا شش ماه اعتبار منعی برای ورود به عراق ندارند و اجازه ورود به آنها داده می‌شود.
وی گفت :​ به همه مرز‌ها و فرودگاه‌های عراق اعلام شده است که زائران با برگ تردد اجازه ورود داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!