موکب فرهنگی کانون های مساجد کرمانشاه در قصرشیرین دایر می‌شود 


موکب فرهنگی کانون های مساجد کرمانشاه در قصرشیرین دایر می‌شود 

حجت الاسلام کلات پور، از برپایی موکب فرهنگی کانون های مساجد با مشترک خبر داد  کل کتابخانه های عمومی در شهرستان دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» در نشست هماهنگی موکب فرهنگی کانون های مساجد که با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه دایر می شود، گفت: استقرار موکب و خدمت رسانی به زائرین یک کار دلی است که بر مدار عشق و ارادت به امام حسین(ع) می چرخد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: حضور در این عرصه برحسب ولایت مداری و عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است وگرنه وظیفه ذاتی یا سازمانی هیچ از ما نیست.

وی با اشاره به حضور فعال کانون های مساجد در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق، اظهار کرد: امسال باتوجه به بازگشایی مرز خسروی و توفیق میزبانی مردم کرمانشاه از زائران به عنوان یکی از مبادی اصلی تردد زائران عتبات عالیات، با جدیت بیشتری پای کار آمده اند تا حق میهمان نوازی را تمام و کمال به جای بیاورند.

حجت الاسلام کلات پور، با قدردانی از همراهی و مساعدت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در تعیین و اختصاص مکان مناسب برای استقرار این موکب در شهرستان مرزی قصرشیرین، ابراز کرد: موکب مشترک کانون های مساجد و این اداره کل، با نام شهدای استان کرمانشاه به ارائه خدمت می پردازد.

وی ماهیت فعالیت های این مواکب را در حوزه فرهنگی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه برخی از زائران که بعد از ساعت رسمی اعزام به این شهرستان می رسند شب را در این شهرستان می مانند، امکانات رفاهی، تغذیه و اسکان آنان در برخی از مساجد پیش بینی شده است.

مدیرستادهماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، از ساماندهی و آماده سازی سه باب از مساجد شهرستان قصرشیرین برای اسکان و پذیرایی از زائران، بیان کرد: هماهنگی و تعامل ایجاد شده با اداره کل کتابخانه های عمومی استان و تجمیع نیرو و امکانات، قطعاً در ارتقاء کیفیت و تنوع برنامه ها و ارائه خدمات به زائران، اثرات بسیار خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به ثبت موکب شهدای کرمانشاه در سامانه موکب داران و اخذ پروانه فعالیت از ستاد عتبات عالیات، اذعان کرد: با هماهنگی ستاد عالی هماهنگی های کانون فرهنگ هنری مساجد کشور، ۴۰ روحانی که برخی از آنان متخصص در حوزه کودک ‌‌نوجوان هستند جهت ارائه خدمات تبلیغی و فرهنگی در این موکب حضور خواهند یافت.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور