پزشکان هشت شهرستان خراسان رضوی نسخه‌ الکترونیکی می‌نویسند


پزشکان هشت شهرستان خراسان رضوی نسخه‌ الکترونیکی می‌نویسند

مشهد- ایرنا- پزشکان هشت شهرستان خراسان رضوی نسخه‌های خود را در چارچوب خدمات بیمه سلامت الکترونیکی می‌نویسند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون نسخه نویسی الکترونیکی که مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در حذف کاغذ و ارتقای کیفیت خدمات دهی دارد در شهرستانهای مشهد، نیشابور، کاشمر، قوچان، سرخس، خواف، تربت حیدریه و تربت جام خراسان رضوی در حال اجراست.
دکتر سید مرتضی وجدان افزود: نسخه نویسی الکترونیکی، پذیرش الکترونیکی اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیکی و استحقاق سنجی از جمله برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران جهت استقرار نظام الکترونیک است.
وی ادامه داد: استقرار نظام الکترونیک هم اکنون در شهرستانهای یادشده خراسان رضوی در حال اجراست و به تدریج در تمامی شهرستانهای استان عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: به منظور تشویق پزشکان شرکت کننده در طرح نسخه نویسی الکترونیک، مطالبات ۱۰۰ درصد اسناد پذیرش شده نسخ الکترونیکی آنان به صورت خارج از نوبت پرداخت می‌شود.

وجدان افزود: هم اکنون چهار میلیون نفر در استان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه ای شامل بیمه کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، بیمه روستایی، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار به آنها خدمات رسانی می شود.
وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش رایگان بیمه همگانی سلامت قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران طرح پوشش بیمه اجباری همگانی به زودی در سراسر کشور و استان خراسان رضوی اجرایی می شود که در قالب این طرح بر اساس آزمون "وسع" توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد به دهک‌های مختلف طبقه بندی می شوند.

به گفته وجدان، افرادی که میزان حقوق آنها کمتر از ۴۰ درصد حقوق قانون کار باشد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
هم اکنون ۵۸ درصد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر