توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای


توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

غرب سعی دارد در بازی‌های رایانه‌ای، تجاوزهای خود به سایر ملت‌ها را امری عادی، انسان دوستانه و در راستای دموکراسی جهانی نشان دهد.

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در دوران کنونی، با توجه به اینکه توسل به زور و جنگ سخت‌افزاری توجیهی ندارد، غرب و در رأس آن آمریکا همسو با فعال‌سازی قدرت سخت‌افزاری خود می‌کوشد تا جلوه‌هایی از جدال دینی و فرهنگی را سازماندهی کند. در این مسیر آنان برای جدال و مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی از طریق جهانی‌سازی (Globalizing) هدایت شده و شکل‌بندی‌های غیرمستقیم و با ماهیتی غیر از ابزار‌های نظامی و قواعد کلاسیک، دست به ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی، رسانه‌های متنوع، بازی‌های کامپیوتری و به طور کلی هنجارسازی فرهنگی زده‌اند.

جنگ نرم علیه اسلام و جمهوری اسلامی یک واقعیت است نه آن‌گونه که برخی ناشی از «توهم توطئه» می‌پندارند. سؤال اصلی آن است که آیا بازی‌های رایانه‌ای محصول غرب، به عنوان یکی از ابزار‌های جنگ نرم، چگونه در نگرش و باور‌های دینی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان اثر منفی داشته است؟

غرب در جنگ نرم خود علیه اسلام و تشیع و ایران به طور خاص می‌کوشد تا با بهره‌گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای و جذابیت‌های خاص آن به تسخیر اذهان و قلوب پاک کودکان و نوجوانان بپردازد و آنان را در جوانی و بزرگ‌سالی به سوی اهداف و منافع و ارزش‌های خود سوق دهد و با کمترین هزینه به اهداف خود دست یابد.

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

پس از فروپاشی شوروی، غرب و به ویژه آمریکا مصرانه سعی دارد که مسلمانان و کشور‌های اسلامی را بزرگ‌ترین خطر برای صلح و امنیت جهانی معرفی کند. استکبار جهانی و سردمداران کفر و شرک درصدد سیطره بر سراسر جهان هستند و به خوبی دریافته‌اند که بزرگ‌ترین مانع در این زمینه اسلام است، چرا که در بینش اسلامی آموزه‌هایی هست که خواسته‌های پلید آنان را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌سازد. رسانه‌های نوظهور بازی‌های رایانه‌ای با توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص خود به عنوان ابزاری نوین دشمنان برای عملیات روانی (Psychological operation) و قدرت نرم (Soft Power) تبدیل شده است.

استکبار جهانی، سعی دارد در بازی‌های رایانه ای، تجاوز‌های خود را در میان مردم آمریکا و سایر ملت‌ها، به ویژه نسل جوان و نوجوان و کودکان آنها، امری عادی و انسان دوستانه و در راستای صلح و دموکراسی در سطح جهان نشان دهد. در این بازی‌ها آمریکا، نماد خیر مطلق است و هر فرد، گروه و دولتی که مخالف نگاه و ارزش هایش باشد، محور شرارت جهانی است.

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

غرب در جنگ نرم خود علیه کشور‌های دیگر به ویژه علیه اسلام و تشیع از تکنولوژی بازی‌های رایانه‌ای استفاده‌های فراوان می‌کند و از این طریق می‌کوشد تا ذهن و فکر کودکان و نوجوانان را همراه و سازگار با اندیشه‌های خود کند. ذائقه ارزشی و فرهنگی آنان را هم‌سو با اهداف استعماری خود تغییر دهد و در این عرصه بسیار هم موفق بوده است. در بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی سبک زندگی غیر اسلامی و غیر ایرانی تبلیغ می‌شود و از آنجا که این نوع بازی‌ها می‌تواند به طور مستقیم با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند، نقش تربیتی بسیار زیادی دارند.
افزون بر این به تولید بازی‌هایی اقدام کرده‌اند که مستقیماً ارزش‌ها و باور‌های اسلامی و شیعی را مورد حمله قرار می‌دهند، به عنوان مثال، بازی رایانه‌ای «در جهنم خلیج‌فارس» که به بازی «یا مهدی» معروف است در جهت شرطی کردن کودکان و نوجوانان در مقابل شعار الله‌اکبر و نام مهدی و به منظور ایجاد تنفر از این دو حقیقت بزرگ اسلامی و شیعی طراحی شده است. در این بازی به کودکان و کاربران تعلیم داده می‌شود که بی‌توجهی بازیگر به شعار الله‌اکبر و غفلت از مبارزه با مدافعان این شعار و همچنین غفلت از گویندگان شعار «یا مهدی» مساوی با کشته شدن و یا از دست دادن امتیاز یا اخراج از بازی است!

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

تلاش سازندگان و طراحان این بازی، ایجاد نفرت در دل کودکان و نوجوانان نسبت به اسلام و معارف اسلامی و شیعی بوده است. ورود بی‌رویه و بدون کنترل بازی‌های رایانه‌ای غربی و شرقی به کشور اسلامی، و قیمت بسیار ناچیز آن‌ها توانسته است تا حدود زیادی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی رسانه‌ها و مراکز تربیتی داخلی را بی‌تأثیر یا کم‌تأثیر کند.

در بازی‌های رایانه‌ای جدید شما به مبارزه با کشور‌ها و گروه‌های اسلامی می‌روید. ویژگی مشترک این بازی‌ها استفاده از نماد‌ها و سمبل‌های اسلامی است. نمایش مکان‌های منقش به تصاویر اسلامی، استفاده از رنگ سبز برای نمایش تروریست‌ها، استفاده از مکان‌های مذهبی مسلمانان مانند مساجد که از محل‌های تجمع تروریست‌ها معرفی می‌شود و عمدتاً تک‌تیرانداز‌ها بالای مناره‌های مساجد موضع گرفته‌اند و به سوی شما تیراندازی می‌کنند. استفاده از صدای عربی و فارسی برای بیان زبان تروریست‌ها، استفاده از صدای پس‌زمینه مانند صدای صلوات و پخش آیات قرآنی و غیره در بازی رایانه‌ای (black hawk delta force: team sabre down) برای مبارزه با تروریست‌ها به کشور‌های مختلف سر می‌زنید.

در یکی از مراحل بازی که در سال ۲۰۰۵ میلادی اتفاق می‌افتد شما برای مبارزه با تروریست‌ها به ایران حمله می‌کنید. این بخش از بازی سه مرحله دارد، در یک مرحله به جزیره خارک حمله و در یک مرحلۀ دیگر به یک پایانه نفتی در خلیج‌فارس که نیرو‌های نظامی از آنجا محافظت می‌کنند حمله می‌کنید. در این مرحله علاوه بر کشتن نیرو‌های نظامی کلاسیک با نیرو‌های دیگری با لباس شخصی مواجه می‌شوید که در کنار نیرو‌های کلاسیک‌اند (که به نظر می‌رسد بیانگر نیرو‌های بسیج مردمی ایران است).

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

رنگ همواره یکی از عناصر دیداری مهم و تأثیرگذار بر ادراک اجتماعی بوده است. در بازی‌های رایانه‌ای که با هدف تخریب چهره اسلام ساخته می‌شود نیز از خاصیت روانشناسی رنگ‌ها استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان به نمایش تروریست‌ها اشاره کرد. در بازی رایانه‌ای «جنگ ژنرال‌ها» در عراق و افغانستان، تروریست‌ها با رنگ سبز نمایش داده می‌شوند؛ بازی رایانه‌ای IGI۲ یکی دیگر از بازی‌های رایانه‌ای است که در آن اسلام‌ستیزی کاملاً و صراحتاً مشهود است. در یکی از مراحل این بازی شما در لیبی وارد عملیات می‌شوید. صدای قرآن و صلوات به گوش می‌رسد.

نام خداوند (الله) و نام پیامبر (محمد) (ص) بر روی دیوار نقش بسته است و در یک مرحله دیگر تروریست‌ها به صدای رادیو فارسی گوش می‌دهند. بازی رایانه‌ای سام ماجراجو (Sam adventure) در پرسپولیس نیز یکی دیگر از بازی‌های اسلام‌ستیز است. در این بازی، عقرب بالغ یکی از ایادی شیطان است. او جنگجویی مذهبی است که از نژاد اولیه بند پایان به وجود آمده و به خاطر عقاید مذهبی‌شان بسیار متخاصم‌اند. یکی دیگر از این شیاطین، «میکاز بی‌سر» است. او یک سرباز سیرین است که اهریمن جهانی او را زنده کرده و کنترل زندگی آن را در دست دارد. این موجود به شکل یک انسان فاقد سر است (بدون سر بودن او به معنای نداشتن عقل و شعور و منطق است)، بنابراین او را برای عملیاتی مانند عملیات انتحاری به خدمت گرفته است.

میکاز بی‌سر دو بمب در دستان خود حمل می‌کند و هنگامی که به اندازه کافی به هدف نزدیک شد، آن را فعال می‌کند. هر چقدر به شما نزدیک‌تر شود خسارت بیشتری به شما وارد می‌کند. هرچند که خود نیز پس از انجام این عمل نابود و متلاشی می‌شود. میکاز بی‌سر به صورت غیرمستقیم این عمل را که به عملیات شهادت‌طلبانه مسلمانان شباهت دارد، عملی شیطانی تلقی کرده که فاقد هرگونه پشتوانه عقلانی است.

برای مبارزه با شیاطین شما به محل‌هایی شبیه معابد و مساجد می‌روید؛ اماکنی که پر از طرح‌ها و نقوش اسلامی است. مثلاً در بسیاری از مراحل که دارای طرح‌های اسلامی است چنان چه روی این تصاویر بزرگ‌نمایی کنیم، نام علی بر روی آن‌ها نقش بسته است و در نهایت شما پس از گذراندن مراحل سخت و دشوار در کلیسا! با اهریمن جهانی روبه‌رو شده و در نهایت او را شکست می‌دهید. حتی پایان بازی، بیشتر با نماد غربی مذهب یعنی کلیسا به پایان می‌رسد و این را به ذهن کاربر منتقل می‌کند که مسیحیان، عامل آرامش صلح و مودت و اسلام، عامل خشونت و غیره هستند و به نوعی کودک و نوجوان و جوان مسلمان را نسبت به دین اسلام بدگمان و در نهایت در ضمیر ناخودآگاه وی، زمینه‌های انحراف و خروج از دین اسلام را فراهم می‌کند.

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

توهم توطئه یا ابزارهای پنهان جنگ نرم؟ / پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی این بار در قالب بازی‌های رایانه‌ای

یکی از بازی‌هایی که در مقابله جنگ نرم، علیه سپاه در بازی‌های رایانه‌ای به آن اشاره شده بازی اکشن «آغاز نبرد» است. در این بازی ویدئویی که در سال ۲۰۰۵ میلادی به بازار عرضه شد، کاربر باید در قالب یک تیم نظامی آمریکایی به لبنان و به شیعیان این کشور آن هم در سال ۲۰۰۶ میلادی حمله کند، امری که به دست رژیم صهیونیستی در این سال در عالم واقعیت روی داد! در این بازی کاربر درگیر یک جنگ شهری برای مبارزه با تروریست‌ها و کشتن آن‌ها و رهبران‌شان می‌شود، تروریست‌هایی که همگی مسلمان هستند و جالب‌تر اینکه یکی از این افراد عبدالله بن‌کتان، متولد عربستان سعودی، عضو نیروی ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و رهبر نیرو‌های عملیاتی در بیروت است.

در این بازی شما آرم برخی از گروه‌ها را می‌بینید (مانند جنبش امل از گروه‌های شیعه در لبنان) و یا تصاویری بر روی دیوار منازل تروریست‌ها که زیر آن عبارت شهید به کار رفته است. در این بازی برخی از تروریست‌ها لباس نظامی به تن و البته عمامه به سر دارند و یا حتی در برخی از قسمت‌ها در میان تروریست‌ها روحانی‌هایی را با لباس روحانیت شیعه می‌بینید که البته با توجه به رنگ سیاه عمامه، سید هستند.
در این بازی در یک قسمت البته به صورت مبهم تصویری دیده می‌شود که تصویر امام خمینی (ره) به نظر می‌رسد. جالب‌تر اینکه در یکی از مراحل بازی در کشور عرب زبان لبنان، نوشته فارسی بر روی دیوار نقش بسته شده است!

مقام معظم رهبری درباره تلاش‌های غرب و آمریکا در زمینه تهدیدات نرم که به بازی‌های رایانه‌ای اسلام‌ستیز هم اشاره شده، فرموده‌اند:

"امروزه استکبار جهانی که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، سخنگوی آن است، دنیای اسلام را صریحاً تهدید می‌کند و سخن از جنگ صلیبی می‌گوید، شبکه استکباری صهیونیزم و سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس در همه دنیای اسلام سرگرم فتنه‌انگیزی‌اند، با پول و تشویق آنان به مقدسات اسلامی در رسانه‌ها علناً اهانت می‌شود و حتی سیمای ملکوتی پیامبر اعظم (ص) از جسارت سخیف آنان مصون نمی‌ماند، هزار‌ها فیلم سینمایی و بازی رایانه‌ای و امثال آن با هدف زشت نمایاندن چهره اسلام و مسلمین، تولید و روانه بازار‌ها می‌شود، و این‌ها همه علاوه بر جنایات آنان در تعرض به کشور‌های اسلامی و کشتار‌های فلسطین و عراق و افغانستان و دخالت طلبکارانه آنان در کشور‌های اسلامی برای تأمین منافع نامشروع سیاسی و اقتصادی است." (رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین؛ ساختمان اجلاس سران در تهران، ۲۶/۱/۱۳۸۵)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس