مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019


مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

پس از مدت‌ها بحث و گمانه زنی، بالاخره پرچمداران جدید اپل در ماه سپتامبر 2019 معرفی شدند و شامل 3 اسمارت فون iPhone 11 و iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max می‌باشند. این سه دستگاه با طراحی زیبا و لوکس، جدیدترین و قدرتمندترین ویژگی‌های صنعت تلفن همراه را به کاربران هدیه می‌دهند. در […] نوشته مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای...

1+

پس از مدت‌ها بحث و گمانه زنی، بالاخره پرچمداران جدید اپل در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شدند و شامل ۳ اسمارت فون iPhone 11 و iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max می‌باشند. این سه دستگاه با طراحی زیبا و لوکس، جدیدترین و قدرتمندترین ویژگی‌های صنعت تلفن همراه را به کاربران هدیه می‌دهند. در این بین آیفون ۱۱ پرو مکس بزرگترین، قدرتمندترین و گران قیمت ترین پرچمدار اپل است که در لبه‌ی تکنولوژی روز دنیا در زمینه‌ی تلفن همراه قرار دارد، هرچند که فقط آپگریدی برای پرچمدار سال گذشته‌ی اپل یعنی iPhone XS Max می‌باشد. اما در آنسوی دنیا، کمپانی بزرگ کره‌ای بازهم اپل را به چالش می‌کشد و این بار با اسمارت فون بسیار بزرگ و البته جمع جور +Samsung Galaxy Note10 برای بر سر گذاشتن تاج پادشاهی اندروید نامزد شده است. این دستگاه همراه با برادر کوچکتر خود به نام Galaxy Note10 دارای برخی ویژگی‌های جالبی است که در هیچ اسمارت فون دیگری در دنیا سراغ نداریم. حال باید ببینیم که در رقابت ۲۰۱۹، کدام کمپانی پیروز می‌شود: اپل یا سامسونگ؟ در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت با مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس همراه ما باشید.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس

نگاهی کلی به هر دو سمت میدان

iPhone 11 Pro Max به جدیدترین چیپست مخصوص اپل، یعنی A13 Bionic مجهز شده است. در آنسو، Galaxy Note 10 Plus از چیپست Snapdragon 855 بهره می‌برد که تقریبا آن را در تمامی پرچمداران اندرویدی ۲۰۱۹ می‌بینیم. طبق معمول و مثل سال‌های گذشته، چیپست اپل دارای برتری محسوسی نسبت به دیگر اسمارت فون‌های اندرویدی است و از بنچمارک‌های CPU و GPU نمرات بالاتری را کسب می‌کند.

اما یادمان نرود آیفون ۱۱ پرو مکس فقط ۴ گیگ حافظه RAM دارد، یعنی یک سوم RAM گلکسی نوت ۱۰ پلاس. با این حال عملکرد یک اسمارت فون در دنیای واقعی را نمی‌توان صرفا با بررسی مشخصات فنی آن سنجید.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون ۱۱ پرو مکس / مشخصات آیفون ۱۱ پرو مکس

بیشتر بخوانید: بررسی نوت ۱۰ پلاس / مشخصات نوت ۱۰ پلاس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس نباید سایر رقبا را از قلم انداخت، P30 Pro و Mate 30 از هواوی رقیب‌هایی قدر هستند!

سیستم دوربین این دو اسمارت فون از نظر سخت افزاری شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، ولی باز هم در عمل تفاوت‌های آن‌ها بیشتر مشخص می‌شود. آیفون‌ها معمولا تصاویر لذت بخش تر و زیباتری را با دوربین خود ثبت می‌کنند، اما آیا آیفون ۱۱ پرو مکس در قسمت دوربین می‌تواند گلکسی نوت ۱۰ پلاس را شکست دهد؟ همین چندماه پیش، دوربین اصلی نوت ۱۰ پلاس عنوان بهترین را در بین تمامی اسمارت فون‌های دنیا کسب کرده بود، ولی آنموقع هنوز خبری از آیفون ۱۱ پرو مکس نبود!

در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر طراحی، اسمارت فون اپل نوآوری خاصی را به خود ندیده است، به جز دوربین‌های بزرگ و عجیب و غریبی که در پشت آن گنجانده شده اند! اما طراحی سامسونگ نسبت به سال‌های قبل کاملا متفاوت شده و انصافا این تغییرات تماما در جهت بهبود ظاهر گوشی می‌باشند.

نمایشگر نوت ۱۰ پلاس بسیار پرنور و باکیفیت است، ولی نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس از ان هم پرنورتر می‌باشد. با این حال اگرچه سایز نمایشگر نوت ۱۰ پلاس بزرگتر از نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس است، ولی وزن کلی آن کمتر بوده و طراحی جمع و جورتری دارد. اما چه کسی می‌تواند ادعا کند که آیفون ۱۱ پرو مکس یک اسمارت فون به غایت لوکس نیست؟!

و در قسمت باتری، هر دو کمپانی طرفداران خود را سورپرایز نموده اند. اپل قدرتمندترین باتری تاریخ آیفون‌ها را در مدل ۱۱ پرو مکس گنجانده است. در آن سو سامسونگ از تکنولوژی سرسام آور شارژ ۴۵ واتی برای پرچمدار خود بهره گرفته است. در قسمت ویژگی ها، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر نوت ۱۰ پلاس بسیار چشمگیر است، اما تشخیص چهره‌ی سه بعدی آیفون منحصربه فردترین راه برای باز کردن قفل گوشی می‌باشد.

و در این رقابت تنگاتنگ، سامسونگ آخرین برگ برنده‌ی خود را رو می‌کند: S PEN. قلم مخصوص گلکسی نوت‌ها این بار به یک ابزار جادویی تبدیل شده که اسمارت فون شما را از راه دور کنترل می‌کند. ولی برخلاف گمانه زنی ها، هیچ خبری از قلم مخصوص برای آیفون‌های ۲۰۱۹ نیست.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با آیفون XS مکس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

و در این رقابت تنگاتنگ، سامسونگ آخرین برگ برنده‌ی خود را رو می‌کند: S PEN. قلم مخصوص گلکسی نوت‌ها این بار به یک ابزار جادویی تبدیل شده که اسمارت فون شما را از راه دور کنترل می‌کند. ولی برخلاف گمانه زنی ها، هیچ خبری از قلم مخصوص برای آیفون‌های ۲۰۱۹ نیست.

بیشتر بخوانید: مشخصات آیفون ۱۱ / مشخصات آیفون ۱۱ پرو

شاید سردمداران اپل وصیت‌های استیو جابز فقید در مورد غیرکاربردی بودن استایلوس برای تلفن همراه را آویزه‌ی گوش خود کرده اند: “چه کسی یک استایلوس می‌خواهد؟ آن‌ها را بیرون می‌آورید و گمشان می‌کنید. اه! هیچکس استایلوس نمی‌خواهد!”، و یا شاید اپل از رقابت با تجربه‌ی بالای سامسونگ در ساخت قلم اسمارت فون می‌ترسد، زیرا هرچه باشد S PEN تاریخچه‌ای دور و دراز دارد. البته ما قبلا Apple Pencil را برای iPad Pro دیده بودیم، ولی این تکنولوژی هیچ گاه پا به قلمروی آیفون‌ها نگذاشته است.

با تمام این اوصاف می‌بینیم که هر دو اسمارت فون حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و الحق والانصاف در رده و دسته‌ی خود بهترین می‌باشند. اما کاربران همیشه در ازای پولی که خرج می‌کنند، به دنبال بهترین محصول ممکن با بالاترین بازدهی و ویژگی‌های موجود می‌باشند. بنابراین برای فرو نشاندن عطش رقابتی که در ذات انسان نهفته است، به مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت و دسترسی

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس را ابتدا با بررسی قیمت آنها آغاز می‌کنیم. هر دو گوشی بسیار گران قیمت می‌باشند و طبق معمول، پرچمدار اپل حتی گرانتر از همتای کره‌ای خود است:

مدل ۶۴ گیگ۲۵۶ گیگ۵۱۲ گیگ
Apple iPhone 11 Pro Max۱۰۹۹ دلار۱۲۴۹ دلار۱۴۴۹ دلار
+Samsung Galaxy Note10۱۰۹۹ دلار۱۱۹۹ دلار
بنابراین همان طور که می‌بینید، قیمت مدل ۶۴ گیگ آیفون ۱۱ پرو مکس در بازار جهانی با قیمت مدل ۲۵۶ گیگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس برابر است. حال آنکه مدل ۵۱۲ گیگ آیفون دقیقا ۲۵۰ دلار گران قیمت تر از گلکسی نوت می‌باشد، یعنی در حدود ۳ میلیون تومان.

در ابتدای مهر ۹۸، قیمت Apple iPhone 11 Pro Max در بازار ایران از ۱۶٫۵ تا ۲۷ میلیون تومان برای مدل‌های مختلف متغیر است. محدوده قیمتی +Samsung Galaxy Note10 هم از ۱۰٫۸ تا ۱۵٫۵ میلیون تومان می‌باشد. اگرچه امکان تغییر این قیمت‌ها در ماه‌های آینده وجود دارد، اما شکی نیست که در مجموع، نوت ۱۰ پلاس ارزان قیمت تر از آیفون ۱۱ پرو مکس می‌باشد.

برنده: سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

مقایسه طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاسآیفون ۱۱ پرو مکس
ضخامت۷٫۹ میلی متر۸٫۱ میلی متر
پهنا۷۷٫۲ میلی متر۷۷٫۸ میلی متر
ارتفاع۱۶۲٫۳ میلی متر۱۵۸ میلی متر
وزن۱۹۶ گرم۲۲۶ گرم
رنگAura Glow, Aura White, Aura Black, Aura BlueSpace Gray, Silver, Gold, Midnight Green
جنس بدنهشیشه و آلومینیومشیشه و استنلس استیل
گواهینامه IP (ضدآب)IP68 (تا ۱٫۵ متر در زیر آب برای مدت ۳۰ دقیقه)IP68 (تا ۴ متر در زیر آب برای مدت ۳۰ دقیقه)
بیومتریکاثر انگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)تشخیص چهره سه بعدی (Face ID)
در بخش دوم مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس ، طراحی این دو اسمارت فون را به زیر ذره بین می‌بریم. هر دو اسمارت فون بسیار زیبا و لوکس می‌باشند، اما رویکرد بسیار متفاوتی را در بحث دیزاین در پیش گرفته اند. آیفون ۱۱ پرو مکس همچنان یک notch بسیار بزرگ در بالای صفحه نمایش خود دارد که اگرچه در سال ۲۰۱۷ بسیار منحصر به فرد بود، اما قبول آن برای سال ۲۰۱۹ بسیار سخت می‌باشد! همچنین اپل برای متفاوت بودن راه جالبی را انتخاب کرده و لنزهای بسیار بزرگ دوربین پشتی این گوشی کمی عجیب به نظر می‌رسند.

به غیر از این دو مورد واقعا سخت است تا ایرادی را به طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس وارد سازیم. اپل ادعا می‌کند که سطح شیشه‌ای پشت و روی این اسمارت فون از تمامی اسمارت فون‌های دنیا محکمتر می‌باشد. فریم فولادین دور آیفون کاملا شیک و درجه یک است و رنگ‌های آیفون ۱۱ پرو مکس هم بسیار وزین و در عین حال جوان پسند می‌باشند، مخصوصا رنگ‌های سبز تیره و خاکستری آن (Space Gray, Midnight Green).

در آن سو در ظاهر گلکسی نوت ۱۰ پلاس اول از همه دو چیز جلب توجه می‌نمایند: دوربین حفره‌ای بسیار کوچک روی نمایشگر که قطعا مدرن تر از notch است، و لبه‌های خمیده‌ی دور نمایشگر که نظیر آن را در آیفون نمی‌بینیم. رنگ بندی نوت ۱۰ پلاس هم به مانند آیفون ۱۱ پرو مکس بسیار عالی است و رنگ‌های آبی و Aura Glow (که معادلی برای آن در زبان فارسی پیدا نکردم!) جلوه‌ای خاص دارند. سطوح شیشه‌ای پشت و جلوی نوت ۱۰ پلاس با گوریلاگلس ۶ محافظت می‌شوند و فریم آلومینیومی دور گوشی هم بسیار باکیفیت است، هرچند که من استنلس استیل آیفون را به آن ترجیح می‌دهم.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۱۰ با نوت ۱۰ پلاس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس: مدل زیبای Aura Glow با طراحی منحصربه فرد

در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر طراحی ذکر چند نکته‌ی دیگر هم ضروری به نظر می‌رسد. اولا هر دو گوشی موفق به کسب گواهینامه‌ی ضدآب شده اند، اما عمق اعلام شده‌ی ضدآب بودن آیفون ۲٫۵ متر بیشتر از نوت ۱۰ پلاس می‌باشد. با این حال این موضوع چندان در رقابت بین دو گوشی تاثیرگذار نیست، زیرا هیچ کس اسمارت فون خود را برای شنا به استخر نمی‌برد!

بنابراین صرفا “ضدآب بودن” به عنوان یک ویژگی مثبت برای نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس تلقی می‌شود. دوما، سطح مات‌تر بدنه‌ی آیفون ۱۱ پرو مکس در مقایسه با سطح بسیار براق نوت ۱۰ پلاس کمتر مستعد جذب اثر انگشت و دیگر آلودگی‌ها می‌باشد.

سوما، به غیر از سیستم دوربین پشتی، ظاهر آیفون ۱۱ پرو مکس تفاوت خاصی با آیفون XS MAX ندارد، به جز اینکه ابعاد آن گسترش یافته و وزن آن بیشتر شده است. اما ظاهر نوت ۱۰ پلاس نسبت به نوت ۹ زمین تا آسمان فرق کرده و از همه نظر بهبود یافته است. گلکسی نوت ۱۰ پلاس با اینکه از یک نمایشگر بسیار بزرگ ۶٫۸ اینچی استفاده می‌کند، اما طراحی بسیار جمع و جوری دارد و وزن آن ۳۰ گرم کمتر از آیفون ۱۱ پرو مکسی است که از یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی بهره می‌برد.

تازه حجم باتری آن هم بیشتر از باتری آیفون ۱۱ پرو مکس است و یک قلم نسبتا بزرگ را هم در دل خود حمل می‌کند! بنابراین به نظر می‌رسد که در بحث دیزاین دستگاه، سامسونگ وقت و هزینه‌ای بیشتری را در مقایسه با اپل صرف کرده باشد.

در پایان مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر طراحی همان طور که بارها گفته ایم، در انتخاب یک اسمارت فون سلیقه‌ی افراد حرف اول را می‌زند. اما اگر معیارهای استانداردی که در این حوزه وجود دارند را در نظر بگیریم، باید اذعان کنیم که گلکسی نوت ۱۰ پلاس تمامی استانداردهای یک اسمارت فون مدرن در بحث طراحی را رعایت می‌کند. مثلا نسبت صفحه نمایش به بدنه در نوت ۱۰ پلاس به عدد بسیار بالای ۹۱ درصد رسیده، اما این عدد برای آیفون در حدود ۸۳٫۷ درصد است. همچنین دوربین سلفی نوت ۱۰ پلاس کمترین فضای ممکن را بر روی نمایشگر اشغال می‌کند.

با این حال آیفون همچنان آیفون است، لوکس و درجه یک! ولی نوت ۱۰ پلاس ظاهری مدرن تر دارد و مخصوصا مدل Aura Glow آن بسیار جالب توجه و دوست داشتنی است.

برنده: سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

مقایسه نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاسآیفون ۱۱ پرو مکس
سایز نمایشگر۶٫۸ اینچ۶٫۵ اینچ
رزولوشن۳۰۴۰ * ۱۴۴۰ پیکسل (+QHD)۲۶۸۸ * ۱۲۴۲ پیکسل
حاشیه‌های نمایشگرحاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر، لبه‌های خمیده، دوربین سلفی PUNCH HOLEحاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر، NOTCH نسبتا بزرگ
محافظCorning Gorilla Glass 6شیشه ضدخش، پوشش oleophobic
تراکم پیکسلی (پیکسل در هر اینچ مربع)حدود ۴۹۸حدود ۴۵۸
تکنولوژیDynamic AMOLEDSuper Retina XDR OLED
نسبت صفحه نمایش به بدنه (Screen-to-body ratio)محاسبه شده: حدود ۹۱ درصدمحاسبه شده: حدود ۸۳٫۷ درصد
نسبت تصویر۱۹:۹۱۹٫۵:۹
ویژگی هاسنسور مجاورت، سنسور نور محیطپشتیبانی از ویدیوی HDR با +HDR10Always-on displayسنسور مجاورت، سنسور نور محیطپشتیبانی از ویدیوی HDR با HDR10Dolby Vision۱۲۰Hz touch-sensingWide color gamutTrue-tone
مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس را با قسمت نمایشگر دو گوشی ادامه می‌دهیم. نمایشگر آیفون‌ها در دو سال گذشته بهبود بسیار بالایی را تجربه کرده اند و اکنون آخرین آیفون موجود در دنیا به یک نمایشگر بسیار پرنور با حداکثر روشنایی ۹۰۲ نیت (در صفحه‌ی هوم اسکرین، محاسبه شده برای رنگ سفید) مجهز شده است. نور صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس در حالت Auto Brightness در محیط‌های بسیار پرنور به ۹۰۵ نیت هم می‌رسد که عدد شگفت انگیزی است.

در مقایسه با آیفون، گلکسی نوت ۱۰ پلاس به نمایشگری بزرگتر با رزولوشن بالاتر مجهز شده و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن هم بیشتر می‌باشد. البته تراکم پیکسل‌های هر دو اسمارت فون به قدری زیاد است که در عمل متوجه تفاوت خاصی در وضوح تصویر آنها نخواهید شد.

حداکثر روشنایی صفحه‌ی هوم اسکرین (محاسبه شده برای رنگ سفید در حالت Vivid mode) نوت ۱۰ پلاس برابر با ۴۱۰ نیت می‌باشد که اگرچه عدد بسیار خوبی است، اما با آیفون ۱۱ پرو مکس فاصله‌ی بسیاری دارد. البته در حالت Auto Brightness در محیط‌های بسیار پرنور در حالتی که نمایشگر تماما رنگ سفید را نشان می‌دهد، نور نمایشگر نوت ۱۰ پلاس به به ۷۹۳ نیت هم می‌رسد که عدد فوق العاده‌ای است.

با اینکه در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر نور نمایشگر، آیفون بهتر از گلکسی نوت عمل می‌کند، اما به نظر می‌رسد که نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ پلاس رنگارنگ تر از رقیب باشد:

صحت رنگ Delta-E (هرچه کمتر بهتر)طیف رنگی sRGB
گلکسی نوت ۱۰ پلاس۰٫۲۵۲۱۴٫۴ درصد در Vivid mode۱۲۴٫۶ درصد در Natural screen mode
آیفون ۱۱ پرو مکس۰٫۲۸۱۱۸٫۶ درصد
پس اگرچه نمایشگر آیفون پرنورتر است، اما نمایشگر بزرگتر نوت ۱۰ پلاس تراکم پیکسلی بالاتری داشته و رنگارنگ تر می‌باشد. با این حال و در عمل، چشم غیرمسلح ما متوجه هیچگونه تفاوت بزرگی در بین نمایشگرهای این دو گوشی نمی‌شود!

نتیجه: مساوی

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

در مقایسه با آیفون، گلکسی نوت ۱۰ پلاس به نمایشگری بزرگتر با رزولوشن بالاتر مجهز شده و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن هم بیشتر می‌باشد. البته تراکم پیکسل‌های هر دو اسمارت فون به قدری زیاد است که در عمل متوجه تفاوت خاصی در وضوح تصویر آنها نخواهید شد.

مقایسه دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاسآیفون ۱۱ پرو مکس
سیستم دوربینچهارگانهسه گانه
دوربین اصلی
سخت افزار۱۲ مگاپیکسل (عریض)۱۲ مگاپیکسل (عریض)
ویژگی‌های سخت افزاریOIS (لرزشگیر تصویر اپتیکال)، فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF)OIS (لرزشگیر تصویر اپتیکال)، فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF)، پوشش لنز کریستال سفیر
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم: F1.5/F2.4فاصله کانونی: ۲۷ میلی مترسایز سنسور: ۱/۲٫۵۵ اینچسایز پیکسل: ۱٫۴ میکرومتربازشدگی دیافراگم: f/1.8فاصله کانونی: ۲۶ میلی مترسایز سنسور: ۱/۲٫۵۵ اینچسایز پیکسل: ۱٫۴ میکرومتر
دوربین دوم
سخت افزار۱۲ مگاپیکسل (تله فوتو)۱۲ مگاپیکسل (تله فوتو)
ویژگی‌های سخت افزاریOIS (لرزشگیر تصویر اپتیکال)، فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF)OIS (لرزشگیر تصویر اپتیکال)، فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF)، پوشش لنز کریستال سفیر
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم: f/2.1فاصله کانونی: ۵۲ میلی مترسایز سنسور: ۱/۳٫۶ اینچسایز پیکسل: ۱ میکرومترزوم اپتیکال ۲ برابریبازشدگی دیافراگم: f/2.0فاصله کانونی: ۵۲ میلی مترسایز سنسور: ۱/۳٫۴ اینچسایز پیکسل: ۱ میکرومترزوم اپتیکال ۲ برابری
دوربین سوم
سخت افزار۱۶ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاریفوق عریضفوق عریض
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم: f/2.2فاصله کانونی: ۱۲ میلی مترسایز پیکسل: ۱ میکرومتربازشدگی دیافراگم: f/2.4فاصله کانونی: ۱۳ میلی متر
دوربین چهارم ۰٫۳ مگاپیکسل (VGA)زمان پرواز (TOF)
ضبط ویدیو۲۱۶۰p@30/60fps۱۰۸۰p@30/60/240fps۷۲۰p@960fps۲۱۶۰p@24/30/60fps۱۰۸۰p@30/60/120/240fps
ویژگی هاتماس ویدیویی، اشتراک گذاری ویدئو، حالت محدوده دینامیکی بالا، پایدارسازی دیجیتال و اپتیکال تصویرTime-lapse videoHyperlapsedual-video recLive Focus Videoحالت رنج دینامیکی بالا (HDR)، ویدیو Time-lapse، تماس ویدیویی، اشتراک گذاری ویدئو، فوکوس خودکار پیوسته، قابلیت ثبت عکس در هنگام ضبط ویدیو، پایدارسازی دیجیتال و اپتیکال تصویر
فلشLEDLED چهارتایی
مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس را با قسمت دوربین دو اسمارت فون ادامه می‌دهیم. شاید بزرگترین آپگرید آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به XS MAX در قسمت دوربین آن باشد. در واقع هر سه آیفون جدید در قسمت دوربین بسیار بهتر از مدل‌های پارسال شده اند. آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس با سه دوربین پشتی عریض (اصلی)، تله فوتو و فوق عریض به روند ایجاد شده توسط اندرویدی‌ها در سال ۲۰۱۹ گردن نهاده اند. اپل با افزودن حالت شب به دوربین‌های خود، عملکرد آنها در محیط‌های کم نور را هم بسیار بهبود بخشیده است.

در سمت دیگر، در گلکسی نوت ۱۰ پلاس به غیر از سه دوربین ذکر شده، از یک دوربین زمان پرواز برای تشخیص عمق صحنه‌ها در عکس‌های پرتره استفاده شده است. رزولوشن دوربین فوق عریض نوت ۱۰ پلاس بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس می‌باشد و همانند آیفون، نوت ۱۰ پلاس هم به حالت شب برای عکاسی در محیط‌های تاریک مجهز است. از ویژگی‌های دیگر دوربین نوت ۱۰ پلاس می‌توان به اضافه شدن حالت لایوفوکوس در قسمت فیلمبرداری اشاره کرد، هرچند که این تکنولوژی هنوز جای پیشرفت بسیاری دارد.

در هنگام فیلمبرداری با نوت ۱۰ پلاس شما می‌توانید توسط میکروفونی مخصوص بر روی صداهایی که دوست دارید تمرکز کنید و بدین ترتیب صدای‌های محیط پیرامون با شدت بسیار کمتری در ویدیوی شما ضبط می‌شوند، اما صدای سوژه‌ی مورد نظر با کیفیت بالایی در ویدیو ضبط خواهد شد.

اما در قسمت دوربین سلفی وضعبت به چه ترتیبی است؟

گلکسی نوت ۱۰ پلاسآیفون ۱۱ پرو مکس
سیستم دوربینتک لنزیدوگانه
دوربین اصلی
سخت افزار۱۰ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاری
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم: f/2.2فاصله کانونی: ۲۶ میلی متر (عریض)سایز پیکسل: ۱٫۲۲ میکرومتربازشدگی دیافراگم: f/2.2فاصله کانونی: ۲۳ میلی متر (عریض)
دوربین دومدوربین TOF
ویژگی‌های سخت افزاریسنسور تشخیص عمق
ضبط ویدیو۲۱۶۰p@30fps۲۱۶۰p@24/30/60fps۱۰۸۰p@30/60/120fps
ویژگی هاHDRDual video callHDRgyro-EIS
در مجموع هر دو گوشی از نظر عکاسی و فیلمبرداری قطعا در بالاترین سطح ممکن قرار دارند، با این حال تفاوت‌های زیادی در بین دوربین‌های آنها مشاهده می‌شود. پردازش تصاویر در این دو گوشی به شکل فوق العاده قدرتمندی صورت می‌پذیرد، Smart HDR آنها اکنون باهوش تر از قبل شده و Night Mode که کار خود را در تاریک ترین محیط‌های ممکن به نحو احسن انجام می‌دهد.

آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ویژگی جدیدی به نام semantic rendering است، بدین ترتیب که وقتی در حال فوکوس کردن بر روی یک نقطه‌ی خاص برای عکاسی می‌باشید، دوربین قبل از اینکه دکمه‌ی شاتر را فشار دهید به صورت خودکار چند تصویر underexposed (در معرض نور کمتر) از سوژه ثبت می‌کند و در حافظه‌ی موقت خود نگه می‌دارد. پس از اینکه شما دکمه‌ی شاتر را فشار دادید، این تصاویر ثبت شده با تصویر اصلی ادغام شده و بهترین تصویر ممکن در عرض کسری از ثانیه به شما ارائه می‌شود.

جالب است که کاربر متوجه روند انجام این پروسه نمی‌شود و فقط یک تصویر نهایی بسیار زیبا را دریافت می‌کند. ضمن اینکه یادگیری ماشینی اسمارت فون به دوربین آن این قدرت را می‌دهد که با گذشت زمان تصاویر HDR بهتری را ثبت کند.

دوربین تله فوتوی آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به آیفون XS MAX، اکنون با بازشدگی بالاتر دیافراگم قابلیت بهتری در جذب نور از محیط دارد. دوربین فوق عریض این گوشی هم در هنگام روز تصاویر بسیار فوق العاده‌ای را ثبت می‌کند، اما در هنگام شب تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض گلکسی نوت ۱۰ پلاس از آن بسیار بهتر می‌باشند.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

دوربین فوق عریض گلکسی نوت ۱۰ پلاس در هنگام شب

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

دوربین فوق عریض آیفون ۱۱ پرو مکس در هنگام شب

در حالت Night Mode، آیفون ۱۱ پرو مکس تصاویری با رنگ‌های دقیق تر و جزئیات بالاتری را در مقایسه با نوت ۱۰ پلاس ارائه می‌دهد. تصاویر پرتره‌ی ثبت شده با هر دو گوشی عالی می‌باشند، اما توانایی نوت ۱۰ پلاس در تشخیص دقیق مرزهای سوژه به دلیل وجود سخت افزار لازم (دوربین TOF) بیشتر است. با این حال آیفون در عکاسی از چهره‌ی افراد، رنگ پوست را به صورت واقعی تر به نمایش می‌گذارد و هایلایت‌های بسیار زیباتری را بر روی چهره‌ی فرد نسان می‌دهد.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

Night Mode آیفون ۱۱ پرو مکس در هنگام شب

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

Night Mode گلکسی نوت ۱۰ پلاس در هنگام شب

در مجموع عکس‌هایی که با آیفون ۱۱ پرو مکس ثبت می‌شوند دارای رنگ‌های گرمتری در مقایسه با نوت ۱۰ پلاس می‌باشند، اما جزئیات ثبت شده توسط دوربین هر دو گوشی بسیار بالا است. در قسمت فیلمبرداری، ویدیوهای ضبط شده با آیفون در مقایسه با نوت ۱۰ پلاس روان تر می‌باشند و به نظر می‌رسد که پایدارسازی تصویر در این گوشی بهتر انجام می‌گیرد. اگرچه طراوت رنگ‌ها در ویدیوهای نوت ۱۰ پلاس کمی بیشتر است، اما جزئیات ویدیوهای ثبت شده با آیفون بالاتر می‌باشند و همچنین دوربین این گوشی در مواجهه با منابع نور شدید (مثل لامپ) بهتر عمل می‌کند.

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

اما در انتهای مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر دوربین، به قسمت دوربین سلفی می‌رسیم. در مجموع دوربین سلفی آیفون از نظر ثبت جزئیات، نور و رنگ کمی بهتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس عمل می‌کند. با وجود دوربین TOF، پرتره‌های آیفون ۱۱ پرو مکس بهتر از نوت ۱۰ پلاس می‌باشند. حالت زیباسازی چهره در هر دو گوشی به خوبی انجام می‌پذیرد، اما در این قسمت هم کار آیفون کمی بهتر از رقیب است.

در مجموع همان طور که در ابتدای مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر دوربین گفتیم، هر دو اسمارت فون سیستم دوربین بی نظیری دارند، اما ما آیفون را با کمی اختلاف به عنوان برنده‌ی این بخش معرفی می‌کنیم.

برنده: آیفون ۱۱ پرو مکس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

در انتهای مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر دوربین، به قسمت دوربین سلفی می‌رسیم. در مجموع دوربین سلفی آیفون از نظر ثبت جزئیات، نور و رنگ کمی بهتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس عمل می‌کند. با وجود دوربین TOF، پرتره‌های آیفون ۱۱ پرو مکس بهتر از نوت ۱۰ پلاس می‌باشند. حالت زیباسازی چهره در هر دو گوشی به خوبی انجام می‌پذیرد، اما در این قسمت هم کار آیفون کمی بهتر از رقیب است.

مقایسه مشخصات فنی آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاسآیفون ۱۱ پرو مکس
چیپستامریکای شمالی و چین: Snapdragon 855 (فرایند تولید ۷ نانومتری)خاورمیانه، اروپا، افریقا، امریکای لاتین: Exynos 9825 (فرایند تولید ۷ نانومتری)Apple A13 (فرایند تولید ۷ نانومتری+)
پردازندهSnapdragon 855: هشت هسته اییک هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Kryo 485۳ هسته‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی Kryo 485۴ هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Kryo 485Exynos 9825: هشت هسته ای۲ هسته‌ی ۲٫۷۳ گیگاهرتزی Mongoose M4۲ هسته‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی Cortex-A75۴ هسته‌ی ۱٫۹ گیگاهرتزی Cortex-A55۶ هسته ای۲ هسته‌ی ۲٫۶۵ گیگاهرتزی Lightning۴ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Thunder
معماری۶۴ بیتی۶۴ بیتی
واحد پردازش گرافیکی (GPU)Adreno 640Mali-G76 MP12Apple GPU۴ هسته ای
RAM (گیگابایت)۱۲۴
حافظه داخلی (گیگابایت)۲۵۶ و ۵۱۲۶۴ و ۲۵۶ و ۵۱۲
حافظه جانبی (گیگابایت)دارد، microSD تا ظرفیت یک ترابایت (به جای سیمکارت دوم)ندارد
سیستم عاملAndroid 9.0 PieiOS
رابط کاربریSamsung One UIiOS 13
به مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر مشخصات فنی می‌رسیم. چیپست A13 Bionic اپل در قسمت پردازنده قطعا سریعترین در دنیای تلفن همراه می‌باشد. نوت ۱۰ پلاس هم از چیپست قدرتمند Snapdragon 855 (اگزینوس ۹۸۲۵ در مدل گلوبال) استفاده می‌کند که هرچند بسیار قدرتمند و کم مصرف است، اما به پای A13 Bionic نمی‌رسد.

البته نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگ RAM در مقایسه با ۴ گیگ RAM آیفون ۱۱ پرو مکس بسیار برتر به نظر می‌رسد، اما کاری با اعداد نداشته باشید! آنچه که مهم است عملکرد اسمارت فون در دنیای واقعی است و آیفون ۱۱ پرو مکس هم با ۴ گیگ RAM از پس اجرای هر ماموریتی برمی آید و در عملکردهای چندوظیفه‌ای هم با هیچ مشکلی روبه رو نمی‌شود.

تقریبا تمامی بنچمارک‌های معتبر دنیا به آیفون ۱۱ پرو مکس در زمینه‌ی عملکرد CPU و GPU نمره‌ی بالاتری می‌دهند:

تست تک هسته‌ای Geekbench 5تست چند هسته‌ای Geekbench 5Aztech Ruins High Tier off-screen (گرافیک)Slingshot Extreme Unlimited(گرافیک)AnTuTu
آیفون ۱۱ پرو مکس۱۳۳۴۳۵۱۷۱۶۵۷ فریم۵۹۷۴۴۶۲،۰۹۸
گلکسی نوت ۱۰ پلاس۷۳۶۲۶۹۱۱۰۵۸ فریمحدود ۶۲۰۰۳۵۸،۴۶۴
همان طور که می‌دانید، AnTuTu یک بنچمارک چندلایه است که عملکرد اسمارت فون را از نظر سرعت عمل پردازنده، واحد پردازش گرافیکی و چندین پارامتر دیگر می‌سنجد. نمره‌ی کسب شده توسط گلکسی نوت ۱۰ پلاس از این بنچمارک عالی است، اما آیفون ۱۱ پرو مکس بالاترین نمره‌ی تاریخ AnTuTu را کسب کرده و با اختلاف نسبتا زیادی نسبت به اسمارت فون‌های اندرویدی در صدر قرار گرفته است.

جالب است بدانید که اسمارت فون‌هایی چون وان پلاس ۷ پرو و شیائومی Mi 9 در تست AnTuTu نمرات بالاتری در مقایسه با نوت ۱۰ پلاس کسب کرده اند. آیفون ۱۱ پرو در اجرای برنامه‌ها و بارگذاری‌های مختلف سریعتر از نوت ۱۰ پلاس عمل می‌کند و در دنیای واقعی کاملا متوجه سرعت بیشتر آن نسبت به پرچمدار سامسونگ خواهید شد.

برنده: آیفون ۱۱ پرو مکس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

معمولا گفته می‌شود که استفاده از iOS ساده تر از اندروید است و رابط کاربری زیباتری دارد. با این حال در اندروید دست شما برای تغییرات بسیار بازتر از iOS می‌باشد و قابلیت شخصی سازی این سیستم عامل بسیار بیشتر است. اما ما در اینجا قصد مقایسه‌ی کلی اندروید با iOS را نداریم، بلکه فقط می‌خواهیم به مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر نرم افزاری و رابط کاربری بپردازیم.

مقایسه نرم افزار آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس را با قسمت نرم افزاری ادامه می‌دهیم. معمولا گفته می‌شود که استفاده از iOS ساده تر از اندروید است و رابط کاربری زیباتری دارد. با این حال در اندروید دست شما برای تغییرات بسیار بازتر از iOS می‌باشد و قابلیت شخصی سازی این سیستم عامل بسیار بیشتر است. اما ما در اینجا قصد مقایسه‌ی کلی اندروید با iOS را نداریم، بلکه فقط می‌خواهیم به مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر نرم افزاری و رابط کاربری بپردازیم.

مزیت مهم سیستم عامل آیفون ۱۱ پرو مکس این است که نسخه‌ی iOS آن دقیقا برای همان اسمارت فون ساخته شده و علاوه بر تطابق بسیار بالا با سخت افزار گوشی، آپدیت‌های امنیتی و سیستمی آن طبق برنامه‌ی زمانی مشخص ارائه می‌شوند.

اما سامسونگ باید منتظر بماند تا گوگل آپدیت‌های نرم افزاری خود را ارائه کند، سپس آپدیت‌های اندروید را برای پوسته‌ی One UI خود بهینه سازی نماید و آن را در اختیار کاربران برای دانلود کردن قرار دهد. بنابراین این پروسه می‌تواند زمان بر باشد. مثلا پس از ارائه‌ی نسخه‌ی اندروید ۱۰، قطعا چندین ماه طول خواهد کشید تا اندروید ۱۰ برای گلکسی نوت ۱۰ پلاس ارائه شود و البته این وضعیت برای اکثر اسمارت فون‌های اندرویدی برقرار است. ضمن اینکه پشتیبانی نرم افزاری آیفون‌ها بسیار طولانی تر از گلکسی نوت‌ها می‌باشد.

برنده: آیفون ۱۱ پرو مکس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

مزیت مهم سیستم عامل آیفون ۱۱ پرو مکس این است که نسخه‌ی iOS آن دقیقا برای همان اسمارت فون ساخته شده و علاوه بر تطابق بسیار بالا با سخت افزار گوشی، آپدیت‌های امنیتی و سیستمی آن طبق برنامه‌ی زمانی مشخص ارائه می‌شوند.

مقایسه باتری آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاسآیفون ۱۱ پرو مکس
قابلیت تعویض توسط کاربرنداردندارد
شارژ سریعشارژ سریع ۴۵ واتUSB Power Delivery 3.0شارژ وایرلس ۱۵ وات (Qi/PMA)شارژ وایرلس معکوس ۹ واتشارژ سریع ۱۸ واتUSB Power Delivery 2.0شارژ وایرلس Qi
نوعلیتیوم یونیلیتیوم یونی
ظرفیت۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت۳۹۶۹ میلی آمپر ساعت
باتری قطعا از چالشی ترین قسمت‌های مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس می‌باشد. حجم باتری نوت ۱۰ پلاس بیشتر از باتری آیفون ۱۱ پرو مکس است، ولی در عمل به نظر می‌رسد عملکرد باتری آیفون بهتر از رقیب باشد. نتایج زیر نشان دهنده‌ی طول عمر باتری این دو گوشی از تست‌های مختلفی است که تاکنون انجام شده اند. توجه کنید که هر تست دارای شرایط خاص خود می‌باشد که به صورت کاملا یکسانی بر روی هر دو اسمارت فون اعمال شده اند.
gsmarenatomsguide
آیفون ۱۱ پرو مکس۱۰۲ ساعت۱۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
گلکسی نوت ۱۰ پلاس۱۰۷ ساعت۱۱ ساعت و ۹ دقیقه
با اینکه gsmarena رتبه استقامت بالاتری برای باتری نوت ۱۰ پلاس در نظر گرفته، اما در این زمینه تست tomsguide معتبرتر بوده و به استفاده‌های روزمره‌ی یک کاربر معمولی نزدیک تر می‌باشد. با این حال در قسمت شارژ باتری، گلکسی نوت ۱۰ پلاس قطعا یک سر و گردن بهتر از آیفون است. این گوشی از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند که بسیار قدرتمندتر از شارژ سریع ۱۸ وات آیفون ۱۱ پرو مکس می‌باشد. خوشبختانه شارژر سریع در جعبه‌ی هر دو گوشی موجود است، اما شما با خرید گلکسی نوت ۱۰ پلاس یک شارژر ۲۵ واتی دریافت می‌کنید. با این حال و با همین شارژر ۲۵ واتی، زمان شارژ شدن باتری نوت ۱۰ پلاس بسیار کوتاهتر از آیفون ۱۱ پرو مکس می‌باشد.
Phonearena (زمان شارژ کامل دستگاه)Tomsguide
آیفون ۱۱ پرو مکس۱۱۷ دقیقهصفر تا ۴۸ درصد در عرض ۳۰ دقیقه
گلکسی نوت ۱۰ پلاس۶۵ دقیقهصفر تا ۶۵ درصد در عرض ۳۰ دقیقه
ضمن اینکه نوت ۱۰ پلاس دارای تکنولوژی شارژ وایرلس معکوس هم می‌باشد، یعنی شما می‌توانید با اسمارت فون خود باتری دیگر دستگاه‌هایی که از تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند را شارژ نمایید.

برنده: گلکسی نوت ۱۰ پلاس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

به طور خلاصه بگوییم که اکنون با S-Pen شما قادر به کنترل عملکرد دوربین گوشی از راه دور می‌باشید. نوشتن متون و دست نوشته‌های مختلف با S-Pen اکنون بسیار آسان تر شده است. همچنین شما با S-Pen می‌توانید یک دست نوشته‌ی خاص را به یک متن تایپی تبدیل کنید. ضمن اینکه حالت دسکتاپ در نوت ۱۰ پلاس بسیار پیشرفت کرده و اتصال این اسمارت فون به یک کامپیوتر شخصی کاملا ساده و کابردی می‌باشد.

دیگر ویژگی‌ها

در مورد ویژگی‌های خاص، قطعا هیچ اسمارت فونی شانس بالایی برای رقابت با یک گلکسی نوت ندارد، حتی اگر آن اسمارت فون یک آیفون باشد! S-Pen گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس یک ویژگی جادویی است که می‌توانید درمورد ویژگی‌های جالب و کاربردی آن در مطالب زیر بیشتر بخوانید: بررسی نوت ۱۰ / بررسی نوت ۱۰ پلاس

به طور خلاصه بگوییم که اکنون با S-Pen شما قادر به کنترل عملکرد دوربین گوشی از راه دور می‌باشید. نوشتن متون و دست نوشته‌های مختلف با S-Pen اکنون بسیار آسان تر شده است. همچنین شما با S-Pen می‌توانید یک دست نوشته‌ی خاص را به یک متن تایپی تبدیل کنید. ضمن اینکه حالت دسکتاپ در نوت ۱۰ پلاس بسیار پیشرفت کرده و اتصال این اسمارت فون به یک کامپیوتر شخصی کاملا ساده و کابردی می‌باشد.

در سوی دیگر، ویژگی‌های خاص آیفون‌ها در چند سال گذشته بیشتر در بحث دوربین خلاصه شده اند. به طور خلاصه از مهم ترین ویژگی‌های آیفون ۱۱ پرو مکس می‌توان به تکنولوژی تشخیص چهره Face ID اشاره کرد که طبق ادعای اپل، در سری آیفون ۱۱ سریعتر و مطمئن تر از قبل شده است. این گوشی به چیپست Apple U1 مجهز می‌باشد که برای “ادراک فضایی” طراحی شده است. در حال حاضر این چیپست قابلیت‌هایی مثل مسیریابی درون ساختمان، پیداکردن آیفون‌های دیگری که مجهز به این تراشه هستند، انتخاب دریافت کننده‌ی AirDrop و قابلیت‌های واقعیت مجازی را برای آیفون ۱۱ پرو مکس به ارمغان آورده است، اما در آینده انتظار می‌رود که خبرهای بیشتری را از Apple U1 بشنویم.

در مورد دیگر ویژگی‌های این دو اسمارت فون تفاوت زیادی مشاهده نمی‌کنیم. هر دو گوشی دارای سیستم صورتی بسیار قدرتمندی می‌باشند و البته دارای جک ۳٫۵ میلی متری هدفون نیستند. هر دو با بهره گیری از مودم‌های بسیار مدرن و قدرتمند، قابلیت دریافت باندهای بسیار زیادی از شبکه‌ی ۴G را دارند (البته نوت ۱۰ پلاس دارای یک مدل ۵G هم می‌باشد) و از نظر سنسورها هم تفاوت خاصی در آنها مشاهده نمی‌شود.

نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس به سنسورهای مجاورت، قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج و فشارسنج مجهز می‌باشند. نسخه بلوتوث ۵ و وای فای ۶ هم در هر دو گوشی دیده می‌شود. البته یادمان نرود که گلکسی نوت ۱۰ پلاس به جای تشخیص چهره سه بعدی از یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک درون صفحه‌ای برای باز کردن قفل صفحه استفاده می‌کند.

در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس از نظر ویژگی‌های خاص، اگرچه پرچمدار اپل دارای ویژگی‌های جالبی است، اما قطعا هیچ کدام از آنها به اندازه‌ی S-Pen گلکسی نوت ۱۰ پلاس نمی‌توانند برای کاربران سودمند باشند.

برنده: گلکسی نوت ۱۰ پلاس

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019مقایسه آیفون 11 پرو مکس با نوت 10 پلاس: معرکه‌گیری انتهای سال 2019

ارزان قیمت ترین مدل نوت ۱۰ پلاس دارای ۲۵۶ کیگ حافظه داخلی می‌باشد که این مقدار بسیار بیشتر از ۶۴ گیگ آیفون ۱۱ پرو مکس است.

برنده‌ی نهایی: آیفون ۱۱ پرو مکس

به پایان مطلب مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس می‌رسیم و اکنون زمان اعلام برنده‌ی نهایی این رقابت است! همان طور که بارها در طول این مطلب گفتیم، هم آیفون ۱۱ پرو مکس و هم گلکسی نوت ۱۰ پلاس در نوع خود اسمارت فون‌های بی نظیری می‌باشند. ظاهر نوت ۱۰ پلاس مدرن تر از آیفون است و این اسمارت فون نسبت به سایز نمایشگری که دارد بسیار جمع و جور ساخته شده است.

ارزان قیمت ترین مدل نوت ۱۰ پلاس دارای ۲۵۶ کیگ حافظه داخلی می‌باشد که این مقدار بسیار بیشتر از ۶۴ گیگ آیفون ۱۱ پرو مکس است. در واقع قیمت مدل ۲۵۶ گیگ نوت ۱۰ پلاس با قیمت مدل ۶۴ گیگ آیفون ۱۱ پرو مکس برابر می‌باشد. ضمن اینکه برخلاف آیفون، پرچمدار سامسونگ از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌نماید. نوت ۱۰ پلاس به تکنولوژی شارژ سریعتری مجهز است و S Pen آن هم یک ویژگی بسیار کاربردی است که گلکسی نوت‌ها را از سایر اسمارت فون‌های دنیا مجزا می‌سازد.

اما در سمت دیگر، آیفون ۱۱ پروی مکس در ویژگی‌های اساسی و پایه‌ای یک اسمارت فون بهتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس عمل می‌کند. این گوشی سریعتر از رقیب کره‌ای خود بوده و برای عکاسی و فیلمبرداری مناسب تر است. ضمن اینکه نرم افزار آیفون در مجموع بهتر از نرم افزار نوت ۱۰ پلاس و رابط کاربری ONE UI می‌باشد.

البته یادمان نرود که آیفون ۱۱ پرو مکس در مجموع گران قیمت تر از سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس است. ضمن اینکه شاید آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین اسمارت فون ممکن برای یک شهروند امریکایی یا اروپایی باشد، اما کارکرد این دستگاه در کشور ایران با محدودیت‌های خاصی روبه رو است. و در آخر، اگرچه ما از نظر تکنولوژیکی، آیفون ۱۱ پرو مکس را به عنوان برنده‌ی این رقابت معرفی کردیم، اما تفاوت این دو دستگاه واقعا ناچیز است و برتری آیفون بر گلکسی نوت در بخش‌های مختلف آنچنان بزرگ نمی‌باشد.

اما در مجموع، انتخاب از بین این دو اسمارت فون یک امر کاملا سلیقه‌ای است و به ذائقه‌ی شما برمی گردد! بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر تاکنون از آیفون‌ها استفاده می‌کردید، آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین انتخاب شما در بازار خواهد بود و این دستگاه قطعا جایگزینی شایسته برای آیفون XS MAX می‌باشد. اما اگر به اکوسیستم اندروید عادت دارید، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار است. البته امسال رقابت بین پرچمداران اندرویدی بسیار پیچیده تر از قبل شده و اسمارت فون‌هایی چون هواوی میت ۳۰ پرو و وان پلاس ۷ پرو هم ارزش توجه کردن را دارند.

مزایای آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به گلکسی نوت ۱۰ پلاس: سرعت بالاتر و گرافیک قدرتمندتر، عملکرد بهتر سیستم دوربین جلو و عقب در بیشتر شرایط، نمایشگر پرنورتر، نرم افزار به روزتر، تشخیص چهره سه بعدی، عمق ضدآب بیشتر، جنس مرغوب تر بدنه

مزایای گلکسی نوت ۱۰ پلاس نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس: سبک تر و نازک تر، طراحی مدرن تر، کیفیت بسیار بالای نمایشگر با رزولوشن بیشتر، وجود سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش، RAM بیشتر، پشتیبانی از میکرو اس‌دی، شارژ سریعتر، S Pen

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز