به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا کاظمی،معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، درباره برنامه آموزش و پرورش برای پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی، اجتماعی و دینی و جایگاه بین‌المللی که دارد، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا نگاه دیگری هم آموزش و پرورش دارد که پیاده‌روی اربعین را بزرگترین و جامع‌ترین موقعیت تربیتی می‌داند لذا رویکردمان هم تشویق به حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان و هم تمهید مقدمات حضور آنهاست و همچنین مشارکت در پشتیبانی‌هایی که دانش‌آموزان و فرهنگیان در این راستا می‌توانند انجام دهند.

کاظمی از برپایی موکب‌هایی توسط تشکل‌های دانش‌آموز در مسیر زائران خبر داد و گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش آموزی در این ایام موکب‌هایی را برپا می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که با تأکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، اعلام می‌کنم، همکاری با دانش‌آموزان و فرهنگیانی است که در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: از مدیران مدارس می‌خواهم که این موضوع را به عنوان بخشنامه تلقی کنند و غیب دانش‌آموزان را با همکاری خانواده‌ها موجه قلمداد کنند، دانش‌آموزان هم قول خواهند داد که با تلاش مضاعفی که بعد از پیاده‌روی اربعین خواهند داشت عقب‌ماندگی‌های درسی خود را جبران کنند.

وی تأکید کرد: همکاران فرهنگی هم هیچ دغدغه‌ای ندارند و مدیران مدارس مکلف هستند که همکاری‌های لازم را با معلمانی که عازم پیاده‌روی اربعین داشته باشند و غیبت‌شان را در این یک هفته موجه قلمداد کنند.