زنگ شور عاطفه‌ها در 1200 مدرسه استان مرکزی نواخته شد


زنگ شور عاطفه‌ها در 1200 مدرسه استان مرکزی نواخته شد

اراک - ایرنا - زنگ شور عاطفه ها همزمان روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی و جمعی از مدیران اجرایی در مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی اراک نواخته شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این آیین گفت: بخشایش و مهربانی از شاخص‌های مهم انسانی و اخلاقی است که در آموزه‌های دینی نیز بر آن تاکید شده است.
«بهروز اکرمی» افزود: شور عاطفه‌ها برنامه‌ای در راستای تقویت همدلی و مهربانی در جامعه است و پیوست‌های جامعه را منسجم‌تر می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش از نهادهای پایه است که در روند توسعه و اشاعه مهارت و اخلاقیات نقش مهمی دارد.

سید«مهدی مقدسی» افزود: تعلیم و تربیت موضوعی جدی است و غفلت ازآن آسیب‌های زیادی را در پی دارد.

وی اظهار داشت: توجه به وضع معیشت نیروهای آموزشی در بدنه آموزش و پرورش ضروری است و این قشر باید بدون دغدغه به وظایف خود بپردازند تا نسلی فهیم و کارآمد برای فردای کشور تربیت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این آیین گفت: فرهنگ دستگیری از نیازمندان باید در سطوح مختلف جامعه و در حوزه مدارس با جدیت دنبال شود و دانش‌آموزان باید کنار علم‌آموزی پرورش معنوی و اخلاقی را نیز فرا بگیرند.

«قنبر موسی نژاد» افزود: مدرسه بهترین مکان برای ترویج سنت حسنه کمک به نیازمندان است و کودکان و نوجوانان بهترین سن را برای پذیرش این حسنه اخلاقی دارند.

وی اظهار داشت: شور عاطفه‌ها در ۲ مرحله شهریور و مهرماه جاری برگزاری می‌شود که در گام نخست ۳۰ میلیارد ریال در استان جمع‌آوری و بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: کمک‌هایی که در مدارس جمع‌آوری می شود در همان آموزشگاه به تشخیص مدیر مدرسه و با حفظ کرامت و عزت نفس بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

موسی نژاد افزود: در سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار جلد دفترچه بین ۶ هزار دانش‌آموز مددجو کمیته امداد استان مرکزی توزیع شده است.

وی اظهار داشت: بانک آینده استان مرکزی نیز بسته کامل نوشت افزار اهدا کرد که در اختیار دانش‌آموزان مددجو کمیته امداد استان قرار داده شده است.

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید