نام گذاری معابر به نام شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان موثر است


 نام گذاری معابر به نام شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان موثر است

سردار شیخی نام‌گذاری معابر به نام شهدا را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید موثر دانست و اظهار کرد: هر نمادی موید یک پیشینه است و اگر این نمادها را برای نسل جوان معرفی کنیم، قطعا در شناخت آنها اثر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع نام گذاری معابر به نام شهدا با سردار علی اصغر محسن شیخی معاون رئیس بنیاد و مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان تهران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سردار علی‌اصغر محسن شیخی در آغاز با بیان اینکه نام گذاری معابر شهرها و روستاها به نام شهدا، کاری ارزشمند است که از سال ها قبل در حال انجام است، گفت: نام و یاد شهدا در عین آنکه خاطره انگیز است، نمادی از ایثار و گذشت و فداکاری ملت ایران در طول دوران دفاع مقدس و پیش از آن در انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت های همه مسئولین، زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا است و امروز نیز باید راه و روش آن عزیزان را در عرصه های گوناگون دنبال کنیم.

معاون رئیس بنیاد و مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان تهران درباره اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: پس از حذف عنوان شهید از نام برخی از معابر در شهرها، بخش های مختلف اقدام به پیگیری این موضوع کردند. همچنین پیگیری هایی نیز از ناحیه بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس صورت گرفته است که این موضوع در تهران و صحن علنی شورای شهر مطرح شد.

وی اشاره کرد: حذف عناوین شهدا بر اساس سهل انگاری های برخی از افراد بود و در جلسه شورای شهر قول مساعد داده شد که فضا و شرایط برای جبران آن ایجاد شود. باید از کسانی که در این زمینه حساسیت به خرج دادند و این موضوع را علنی کردند، تشکر کرد و باید در این زمینه دقت بیشتری صورت بگیرد تا دیگر تکرار نشود.

سردار شیخی نام گذاری معابر به نام شهدا را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید موثر دانست و اظهار کرد: هر نمادی موید یک پیشینه است و اگر این نمادها را برای نسل جوان معرفی کنیم، قطعا در شناخت آنها اثر مستقیم دارد. طبیعتا باید از این فرصت نهایت بهره برداری را انجام دهیم.

وی اشاره کرد: نام گذاری شهدا در راستای این موضوع است که افتخارات کشور را برای نسل های آینده بشناسانیم. در این راستا برنامه ریزی های گسترده دیگری نیز انجام داده ایم که البته چون هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است، بازگو نمی کنیم و قرار است با ارگان های دیگر همکاری هایی در این زمینه داشته باشیم.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق