پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر در قم رونمایی شد


پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر در قم رونمایی شد

قم- ایرنا- پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر روز چهارشنبه طی آیینی با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور درسالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در این آیین با اشاره به نقش امام موسی صدر در اقتدار و عزت آفرینی برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) اظهار داشت: این شخصیت بزرگ هنگامی که به لبنان رفت برای نجات شیعیان و خارج کردن آنان از وضعیت نامناسبی که داشتند آرام و قرار نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی بیان داشت: بر اساس دیدگاه امام موسی صدر همگرایی، هماهنگی، همکاری، همبستگی و پیوستگی موجب اتحاد مسلمانان شده و در مقابل نیز تعارض، تنازع و وابستگی ما را به سمت تجزیه و تکه تکه شدن سوق می‌دهد و به تمدن نوین نخواهیم رسید.

حورا صدر دختر امام موسی صدر نیز در این مراسم با بیان اینکه پایگاه تخصصی بازنمایی امام موسی صدر به همت متخصصان نمایه‌ساز و گروه فن‌آوری دیجیتال پژوهشکده مدیریت و مدارک اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی پس از گذشت نزدیک به سه‌سال به نتیجه رسید، افزود: این پایگاه می‌تواند محل رجوع محققان و پژوهشگران مختلف حوزه و دانشگاه باشد، و امکان مناسبی برای آشنایی با منظومه فکری و مبانی نظری فعالیت های امام موسی صدر است.

وی همچنین این پایگاه را منبعی برای مبلغان و مصلحان برای شناخت ابعاد و نگاه جدیدی از اسلام دانست، و گفت: این پایگاه مجموعه‌ای از نمایه و اصطلاحات مجموعه ۱۲ جلدی گام به گام با امام صدر را در بردارد و امکان توسعه منابع و روشهای جستجو نیز در آن در نظر گرفته شده‌است.

صدر یادآور شد: مجموعه گام به گام با امام موسی صدر حاوی گفتارها و مصاحبه‌های امام موسی صدر از ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۸ میلادی و از زمان استقرار در لبنان تا ربوده شدن در لیبی را در بر می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز جای امام موسی صدر در این همایش و در بین هم لباسی‌ها، همفکران و علاقه‌مندانش خالی است، گفت: امیدوارم راه اندازی این پایگاه بر انگیزه دولتمردان و اصحاب نفوذ و قدرت جدیت بخشد تا برای آزادی امام موسی صدر طرحی نو در اندازند.

سید موسی صدر در ۱۴ خرداد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در قم متولد شد.

وی مرجع دینی و سیاسی شیعیان پس از هجرت از ایران به لبنان ، مجلس اعلای این کشور را تاسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد، او در میان شیعیان به امام موسی صدر مشهور است.

این عالم مجاهد در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی حاکم این کشور، ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او خبری در دست نیست.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟