تکذیب یک ادعا درباره کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه


تکذیب یک ادعا درباره کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه

با گذشت نزدیک به دو سال از زلزله سرپل‌ذهاب، هنوز اخبار مربوط به مناطق زلزله‌زده حساسیت خاصی دارد و مردم با جدیت آن را دنبال می‌کنند و این بار اخباری در فضای مجازی منتشر شده که کانکس‌های مستاجرین مناطق زلزله‌زده را برای اسکان زائرین اربعین جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اگرچه بر اساس مصوبه ستاد بحران، ساماندهی کانکس‌ها و باز شدن معابر عمومی شهرهای زلزله زده از چندی قبل در دستور کار مسئولان قرار گرفته، اما قرار نبوده کانکس‌ها از مردم گرفته شود.


حالا مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گرفتن کانکس‌های مردم زلزله زده برای ایام اربعین را قویا تکذیب می‌کند.


جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سیاست جمع‌آوری کانکس‌های مناطق زلزله زده از چندین ماه قبل در دستور کار است، گفت: این موضوع به هیچ عنوان ارتباطی با ایام اربعین ندارد و از چندی قبل آغاز شده است.


وی ادامه داد: این سیاست تابع ساخت و سازها در مناطق زلزله زده است و صرفا خانوارهایی که بازسازی منازل مسکونی آنها بر اساس اعلام بنیاد مسکن به پایان رسیده موظفند کانکس‌های خود را جمع‌آوری کنند و سایر خانوارها که خانه‌هایشان تکمیل نشده لزومی برای ترک و جمع‌آوری کانکس ندارند.


مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه در هر صورت این کانکس‌ها به خود مردم داده شده و قرار نیست از آنها پس گرفته شود، تاکید کرد: مردم می‌توانند کانکس‌ها را برای خود حتی در منازل مسکونی‌شان نگه دارند.


بالایی اظهار کرد: برای ایام اربعین امکانات اسکان به اندازه کافی در استان فراهم شده و نیازی به کانکس‌های زلزله‌زدگان وجود ندارد.

وی تعیین ضرب الاجل زمانی برای تخلیه کانکس‌ها را تکذیب کرد.


وی عنوان کرد: چون شهرستان سرپل‌ذهاب در مسیر تردد زوار اربعین قرار دارد، از همین رو کانکس‌ها باید از معابر اصلی شهر جمع شده و به نزدیک محل ساخت و ساز خانه‌های مردم منتقل شود تا شهر چهره عادی خود را باز یابد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین مدل خودروی سفارشی محمدرضا پهلوی معرفی شد /عکس