نماز با عمل صالح همراه باشد/ ضرورت حفظ روح از آفات اخلاقی


نماز با عمل صالح همراه باشد/ ضرورت حفظ روح از آفات اخلاقی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی با بیان اینکه نماز باید با عمل صالح و خدمت بی‌منت به خلق`الله همراه باشد، گفت: همان‌گونه که مال را از سارق حفظ می‌کنیم، حفظ روح از آفات اخلاقی نیز واجب است.

نماز با عمل صالح همراه باشد/ ضرورت حفظ روح از آفات اخلاقی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آمنه لطفیان سرگزی، استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت، 10 مهرماه در نشست دانشجویی «نماز؛ مدرسه عشق» در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: نماز و اذان، سرمایه خفته و انشعاب توحیدی است؛ از مصادیق الطاف ویژه الهی توجه به امر اقامه نماز و اذان است.
وی بیان کرد: نماز انسان را بر روی پایه‌های اراده و اعتماد به خود و ذات اقدس الهی به پیش می‌برد. باید توجه داشت که هر نمازخوانی اهل بهشت نیست و نماز باید با عمل صالح و خدمت بی‌منت به خلق‌الله همراه باشد.
مدرس تفسیر و علوم حدیث سطح عالی حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: همان‌گونه که مال را از سارق حفظ می‌کنیم حفظ روح از آفات اخلاقی نیز واجب است. بنابر تأکید اولیای دین رفت‌وآمد به مسجد به دارای آثار و برکات فراوانی است که می‌توان آن را در زمینه‌های علمی، اجتماعی و اخلاقی مشاهده کرد.
این مبلغ حوزوی با بیان اینکه حب وعشق واقعی به خداوند یعنی جهت دادن به تمام امور دنیوی و اخروی در راه رضای خدا، گفت: در راه اقامه نماز ثابت قدم باشیم و همیشه آغازگر کارهای نیک باشیم تا دیگران نیز این ویژگی را از ما بیاموزند.
لطفیان سرگزی بیان کرد: زمانی که با سختی‌ها و مشکلات مواجه می‌شویم اگر تقوی و صبر همراه با تلاش پیشه کنیم، لطف خداوند شامل حال‌مان شده و مسیر برای‌مان هموار می‌شود.
وی افزود: نماز ملاک عزت و بزرگی است؛ اگر برای ترویج نماز قدرت اثبات حرف خود را نداریم ولی می‌توانیم به‌وسیله اخلاق خوب، رفتار و عقاید طرف مقابل را تغییر دهیم.
این مبلغ حوزوی گفت: نماز سرمایه اجتماعی و ملی ماست و هر ثروت و سرمایه‌ای نیاز به مراقبت دارد؛ سهل‌انگاری در نماز دودی است که دیوار‌های دل را سیاه می‌کند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا