پای صنعت «قهوه» اندونزی به همدان باز شد


پای صنعت «قهوه» اندونزی به همدان باز شد

همدان- ایرنا- دفاع تمام قد سید سعید شاهرخی استاندار همدان از تولید و صنعت بار دیگر برگ زرینی را در دفتر صنایع این استان رقم زد تا جایی‌که پای صنعت قهوه اندونزی و سرمایه‌گذاران به این حوزه در دیار هگمتانه باز شد.

صبح امروز چهارشنبه، استانداری همدان میزبان سرمایه‌گذارانی از کشور اندونزی بود، افرادی که تا پیش از این توزیع قهوه را در کشور دنبال می‌کردند، اما حالا به دنبال سرمایه‌گذاری خط تولید و بسته بندی این محصول هستند و با سفر به همدان قصد دارند شرایط سرمایه‌گذاری در این استان را بسنجند.

استاندار همدان که تا پیش از این با دفاع تمام قد خود از صنعت، گره از مشکلات این بخش نه تنها باز کرده بلکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران در این حوزه گسترانیده است بار دیگر حمایت خود را از این سرمایه گذاران اعلام کرد.

پای صنعت «قهوه» اندونزی به همدان باز شد

شاهرخی در جمع سرمایه گذاران اندونزیایی اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همدان ‌زمینه اقتصادی شدن سرمایه‌گذاری را مهیا کرده است‌.

وی با بیان اینکه استان همدان با همکاری بخش خصوصی در مسیر توسعه قرار دارد ادامه داد: استانداری برای رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاران از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

شاهرخی گفت: امروز همدان مسیر توسعه را بهتر از قبل پیموده و به عنوان یک استان شاخص در کشور مطرح است و سرمایه گذاران زیادی را جذب کرده اما کسانی که حفظ محیط زیست را مد نظر بگیرند انتخاب می شوند.

استاندار همدان گفت: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی میزبان نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری بود .

شاهرخی خاطرنشان کرد: همچنین هفته گذشته این استان میزبان اجلاس جهانی راه ابریشم بود که دستاوردهای خوبی را این رویدادهای بین المللی برای استان همدان به ارمغان آورد.

وی همچنین با اشاره به وجه اشتراک کشور ایران و اندونزی از نظر مذهب گفت: ما وجه اشتراکات زیادی داریم و ضرورت دارد ارتباط را با کشورهای اسلامی تقویت کنیم و این حضور را به فال نیک می گیریم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه به نمایندگی از دولت ایران از سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران خارجی در استان حمایت می کنیم ادامه داد: زیرساخت های سرمایه گذاری در استان فراهم است و با توجه به اینکه زمینی که برای سرمایه گذاری انتخاب شده در اسدآباد قرار دارد از هفت سال بخشودگی مالیاتی برخوردار است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همدان نه تنها در شاهراه غرب کشور قرار دارد بلکه کوتاه ترین زمان را هم با پایتخت و هم با کشورهای همسایه دارد و همین موضوع زمینه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

اکبر رنجبرزاده با اشاره به حمایت استاندار همدان از سرمایه گذاران عنوان کرد: برای حمایت از تولید ، نهادهای امنیتی ، قوه قضاییه و ارگانهای مرتبط آمادگی خود را اعلام کرده اند.

پای صنعت «قهوه» اندونزی به همدان باز شد

مدیر شرکت مایورا در اندونزی نیز گفت: این شرکت در اندونزی ۲۵ هزار نفر پرسنل دارد و آماده سرمایه گذاری در ایران است.

علیرضا خدادادیان افزود: برای سرمایه گذاری کارخانه فرآوری و بسته بندی قهوه در شهرستان اسدآباد ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای احداث این کارخانه یکسال زمان احتیاج است که پس از بهره برداری ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

سرمایه گذار اندونزیایی نیز گفت: با راه اندازی کارخانه قهوه ماهیانه ۴۰۰ تن قهوه تولید می شود که در داخل ایران و کشورهای همسایه توزیع می شود.

رونالد اتمدجا اضافه کرد: دستگاه های خط تولید در کوتاه ترین زمان پس از احداث کارخانه وارد کشور ایران می شود و میزان سرمایه گذاری آورده شخصی است که جمهوری اسلامی زمین در اختیار ما قرار دهد.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات