چهار پدیده مخرب جوی زاهدان را در بر گرفت


چهار پدیده مخرب جوی زاهدان را در بر گرفت

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: چهار پدیده مخرب جوی شامل تگرگ، توفان تندری، تندباد لحظه‌ای و رگبار شدید باران با تشدید جریانات همرفتی این شهر را فرا گرفت.

محسن بستانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی امروز زاهدان همراه با تگرگ، رعد و برق شدید و تندباد لحظه‌ای بود به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: رگبار شدید و نقطه‌ای باران و تگرگ همراه با توفان‌های تندری، تندباد شدید لحظه‌ای و کاهش موقتی دما از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی است که در نتیجه صعود شدید هوا و رشد ابرهای کمولونیمبوس روی می‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان با بیان اینکه میزان بارندگی امروز این شهر تا ساعت ۱۴ بیش از ۹ میلی متر بوده است، افزود: هم‌اینک قدری از تراکم ابرها در آسمان زاهدان کاسته شده اما همچنان احتمال وقوع توفان تندری، رگبار باران و تندباد لحظه‌ای با شدت کمتر وجود دارد.

وی بیان کرد: روز گذشته نیز ناپایداری‌های مشابه در زاهدان سبب کاهش شدید دید افقی شد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به صورت موقت به ۷۴۳ میکروگرم بر مترمکعب معادل پنج برابر حد مجاز رساند.

بستانی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی در استان فعال باشد.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها