بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه(س) در پایتخت گسترده می‌شود


بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه(س) در پایتخت گسترده می‌شود

تهران-ایرنا-سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه(س) را پنجشنبه 11 مهر مصادف با 4 صفر بعد از نماز مغرب و عشا در میدان آیینی امام حسین(ع) برپا می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای عترت گفت: این مراسم با همکاری مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه بنت‌الحسین(ع) با حضور گسترده مردم پایتخت و دختران ۳ تا ۱۰ سال برگزار می‌شود.

مصطفی بیات افزود: این برنامه با اجرای مجید یراق‌بافان شامل بخش‌هایی از جمله مدیحه‌سرایی کربلایی حمید علیمی، شعرخوانی وحید قاسمی و شاعر خردسال مهدیار خراسانی و اجرای نمایش آیینی شهادت حضرت رقیه(س) است.

وی افزود: سفره نذری حضرت رقیه(س) از سال ۹۲ از شهر مقدس قم آغاز و در سال‌های بعد نیز در ۳۰ نقطه از شهرها و کشورهای دیگر برگزار شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ بیان کرد: امسال نیز این ویژه‌برنامه با گستراندن سفره به طول ۷ هزار متر به صورت همزمان در ۲۵۰ نقطه در سراسر جهان و کشورمان با نیت تعجیل در فرج حجت بن‌الحسن(عج) برگزار می‌شود.

بیات افزود: از جمله مراکز برگزاری این آیین می‌توان به حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حرم مطهر حضرت زینب(س) بین‌الحرمین کربلای معلا و مراکز اسلامی کشورهای اروپایی اشاره کرد.

رییس فرهنگسرای عترت گفت: به همه دختران ۳ تا ۱۰ سال حاضر در مراسم بسته‌های فرهنگی اهدا و از حاضرین نیز به سبک موکب‌های اربعین پذیرایی می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند روز پنجشنبه ۱۱ مهر بعد از نماز مغرب و عشا به میدان آیینی امام حسین(ع) مراجعه کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا