بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند


بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند

بی‌ام‌و قدرتمندترین کراس‌اورهای خود یعنی مدل‌های X5 M و X6 M جدید را رونمایی کرد. قدرت نسخه کامپتیشن این خودروها به 617 اسب‌بخار رسیده است.

بی‌ام‌و امروز دو محصول جدید دیگر را به سری خودروهای قدرتمند M خود افزود. این دو مدل، شاسی‌بلند‌های X5 M و X6 M هستند و هر دو به‌صورت سفارشی در نسخه‌ی کامپتیشن نیز قابل خرید خواهند بود. این مدل‌ها براساس نسل سوم X5 و X6 ساخته خواهند شد و در دو مدل M و M Competition به بازار خواهند آمد. از مشخصات این مدل‌ها باید به امکانات لوکس، ظاهر اسپرت‌تر در مقایسه با مدل‌های استاندارد، فناوری‌های جدید و مهم‌تر از همه قدرت بالای پیشرانه اشاره کرد.

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند

هر دو مدل X5 M و X6 M جدید از پیشرانه‌ی تویین توربو V8 با حجم ۴/۴ لیتر استفاده می‌کنند که می‌تواند ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در مقایسه با نسخه‌های فعلی، مدل‌های M جدید ۳۳ اسب‌بخار قوی‌تر هستند. انتقال نیرو در این مدل‌ها با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک انجام می‌شود. بی‌ام‌و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این دو مدل را ۳/۸ ثانیه اعلام کرده است.

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند

نسخه‌های کامپتیشن گرچه از پیشرانه‌ی مشابهی استفاده می‌کنند اما قدرت آن‌ها به ۶۱۷ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده و گشتاور همان ۷۵۰ نیوتن‌متر باقی مانده است. در این خودروها از جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار ساخت ZF استفاده شده است. بی‌ام‌و اعلام کرده که مدل‌های کامپتیشن در ۳/۷ ثانیه می‌توانند به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کنند. حداکثر سرعت تمامی مدل‌ها نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند

خریداران این مدل‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافی بسته M Driver را سفارش دهند که محدودکننده‌ی سرعت حذف شود و خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. رانندگانی که این بسته‌ی سفارشی را خریداری کنند، به مدرسه‌ی رانندگی حرفه‌ای بی‌ام‌و نیز دعوت خواهند شد تا به آن‌ها آموزش داده شود با خودروی سریع خود چگونه رانندگی کنند.

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند

قدرت و سرعت تنها مشخصه‌ی مدل‌های M جدید نیستند بلکه بی‌ام‌و اصلاحاتی را روی سیستم تعلیق آن‌ها انجام داده تا فرمان‌پذیری بهتری داشته باشند. روی این مدل‌ها سیستم تعلیق M هوشمند نصب شده است. ترمزهای مدل‌های جدید M نیز بسیار بزرگ و قدرتمند هستند. دیسک‌های ترمز این خودروها در جلو ۳۹۵ میلی‌متر و در عقب ۳۸۰ میلی‌متر قطر دارند. کالیپر جلو نیز از نوع ۶ پیستونه است. هر دو مدل X5 M و X6 M به رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید M Sport مجهز هستند. در این خودروها امکان انتخاب سه حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس وجود دارد.

بی ام و X5 M و X6 M مدل 2020 رونمایی شدند

بی‌ام‌و ظاهر بیرونی و کابین دو محصول جدید خود را نیز دستخوش تغییراتی کرده است. از مشخصات ظاهری باید به جلو پنجره‌ی اسپرت، آینه‌های جدید آیرودینامیک، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و نورپردازی درها اشاره کرد. درون کابین نیز باید به مواردی مانند آخرین نسخه از سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive اشاره کرد. نمایشگر مرکزی نصب‌شده در بالای کنسول نیز بزرگ‌تر شده و حالا ۱۲/۳ اینچ است. بی‌ام‌و این دو مدل را در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهد کرد. قیمت مدل X5 M حدود ۱۰۵ هزار ۱۰۰ دلار و نسخه‌ی کامپتیشن آن ۱۱۴ هزار و ۱۰۰ دلار اعلام شده است. برای مدل X6 M نیز قیمت ۱۰۸ هزار ۶۰۰ دلار و نسخه‌ی کامپتیشن آن ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست