امیر حیات مقدم: قوانین تجارتی باید در ایران طوری باشد که تاجر احساس کرامت انسانی داشته باشد


امیر حیات مقدم: قوانین تجارتی باید در ایران طوری باشد که تاجر احساس کرامت انسانی داشته باشد

امیر حیات مقدم پژوهشگر سیاسی گفت: کاملا روشن است که مشکلات اقتصادی امروز تنها به دلیل تحریم نیست و مشکل فراتر از این مساله است. افزایش قیمت بنزین اگر صورت گیرد باز هم تورم افسار گسیخته فعلی نفس گیر تر خواهد شد و سهمیه...

احسن نیوز: امیر حیات مقدم پژوهشگر سیاسی گفت: کاملا روشن است که مشکلات اقتصادی امروز تنها به دلیل تحریم نیست و مشکل فراتر از این مساله است. افزایش قیمت بنزین اگر صورت گیرد باز هم تورم افسار گسیخته فعلی نفس گیر تر خواهد شد و سهمیه...

امیر حیات مقدم پژوهشگر سیاسی گفت:

کاملا روشن است که مشکلات اقتصادی امروز تنها به دلیل تحریم نیست و مشکل فراتر از این مساله است.

افزایش قیمت بنزین اگر صورت گیرد باز هم تورم افسار گسیخته فعلی نفس گیر تر خواهد شد و سهمیه بندی بنزین نیز باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی برای شهروندان خواهد شد.تولید .انبار وعرضه فرآورده های نفتی و بنزین باید از صفر تا صد توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

نبود فرهنگ انصاف در معامله و گرانفروشی که توسط برخی صورت میگیرد کار را به این جا رسانده است. قوانین تجارتی باید به نفع بخش خصوصی باشد و نباید دولت در امور این نهادها دخالت داشته باشد.

تا مادامی که بخش خصوصی اقتصاد را اداره نکند اقتصاد رونق نخواهد داشت.

ارزش پول ملی فوق العاده مهم است و از بین رفتن پول ملی مساوی است با ورشکسته شدن تمام مردم.

تورم فعلی واقعا نفس مردم را بند آورده و مردم در شرایط فوق العاده سختی قرار دارند و متاسفانه با وجود حقوق های نجومی و تبعیض هایی از این دست روحیه مردم و امید به زندگی نیز وضعیت مناسبی ندارد.

اقتصاد خصولتی و یا دولتی به سمت توسعه و پیشرفت تجارت سالم نمیرود.

زمانی که نهادهای دولتی به سمت فعایت اقتصادی میروند نمیتوانند مانند بخش خصوصی کار با کیفیت انجام دهند.

دولت باید از لحاظ کار اقتصادی تهی شود و بخش خصوصی گسترش یابد.

هر قانونی که دست و پای تاجران و سرمایه گذاران را میبندد و جلوی توسعه این نهادها را میگیرد باید تغییر کند.

قوانین تجارتی باید در ایران طوری باشد که تاجر احساس امنیت سرمایه و احساس کرامت انسانی داشته باشد.

هر شخصی که سر کار است باید سعی کند هر روز به دنبال یادگیری تخصص مربوطه و رشته کاری خود باشد و این حرکت باید مستدام و مداوم باشد .

کارمندان نباید حرکاتی انجام دهند که تاجران از ادامه کار منصرف شوند. ما باید جامعه را به اخلاق دعوت کنیم. دولت باید از لحاظ جمعیت و سازمان به سمت کاهش برود و تمام بنگاه های اقتصادی دولتی و یا خصولتی به بنگاه های اقتصادی خصوصی و شخصی تبدیل شوند. تمام پیامبران به دنبال تکمیل مکارم اخلاقی بودند. در کشوری که اخلاق نباشد پیشرفت حاصل نخواهد شد.

کارها در مملکت باید به دست انسانهای جوانمرد .با اخلاق .بامعرفت و با مرام باشد. در مقابل افرادی که قصد تحقیر دارند طبق آموزه های دینی با تکبر باید برخورد شود. در مقابل افرادی که قصد تحقیر دارند طبق آموزه های دینی با تکبر باید برخورد شود. در مقابل مظلومین باید با نرمی و نرمخویی و مهربانی برخورد کرد. در شرایط فعلی باید به صورت فرا جناحی کار کرد. باید از افراد مومن. پاک دست. جوانمرد. متعهد و با اخلاق. استفاده کرد. باید با افراد تنبل و غیر متعهد برخورد شود و نباید به ایشان شرایط سوء استفاده داد. باید با افرادی که پاک دست نیستند و به دنبال قدرت نمایی هستند به شدیدترین شکل ممکن برخورد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...