تشدید سرکوبها در عربستان


تشدید سرکوبها در عربستان

خبرگزاری آریا- به نوشته یو اس‌ای تودی یک سال پس از قتل جمال خاشقجی سرکوب در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

تشدید سرکوبها در عربستان
خبرگزاری آریا- به نوشته یو اس‌ای تودی یک سال پس از قتل جمال خاشقجی سرکوب در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، یو اس‌ای تودی نوشت یک سال از قتل جمال خاشقجی سرکوب در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.
دعا الشویکی به همراه خواهرش دلال در سه ماه گذشته خودشان را در ترکیه مخفی کرده اند. اخیرا به این دو خواهر گفته شده به کنسولگری عربستان در استانبول بروند، جائیکه می‌دانند هرگز نباید پا آنجا بگذارند. سال گذشته جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست در همانجا به قتل رسید.
خاشقجی که منتقد دولت عربستان بود در 2 اکتبر سال گذشته در استانبول کشته شد و هنوز هم جسد او پیدا نشده است.
طبق گزارش سازمان ملل مدارک معتبری وجود دارد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که در عمل حاکم این کشور است طراح اصلی این قتل بوده است. اما خود بن سلمان این موضوع را انکار می‌کند.
خزانه داری آمریکا 17 نفر از مقامات سعودی را در ارتباط با این پرونده تحریم کرد، اما ولیعهد عربستان در بین آن‌ها نیست. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش قانونگذاران را برای ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی وتو کرد.
دادستانی ترکیه بر اساس مکالمات صوتی و دیگر شواهد اعلام کرد خاشقجی بلافاصله بعد از ورود به کنسولگری با تزریق بیهوش شده و در مدت کمتر از 7 دقیقه تکه تکه شده است. عربستان سعودی اذعان کرد که خاشقجی در کنسولگری کشته شده، اما عوامل خودسر را مقصر در مرگ او اعلام کرد.
خواهران الشویکی در ماه اوت با مقامات کنسولگری برخوردی داشتند که به پلیس آن را گزارش کردند. آن‌ها به این دو خواهر گفته بودند «با ما بیایید. ما مراقب شما هستیم و می‌توانیم به شما کمک کنیم که به کشور و نزد خانواده تان برگردید.»
این دو خواهر که یکی 20 و دیگری 22 ساله است در ماه ژوئن هنگامی که با خانواده شان برای تعطیلات به استانبول آمده بودند فرار کردند. ان‌ها ادعا می‌کنند مورد اذیت و آزار جنسی بودند و دائما آن‌ها را کتک می‌زدند. البته پدر آن‌ها این ادعا را رد می‌کند.
طبق گزارش گروه‌های بشردوستانه در یک سال گذشته و بعد از مرگ خاشقجی عربستان سعودی بازداشت‌ها و محکومیت فعالان و ناراضیان را تشدید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر