طلب 10 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت از دستگاه‌های اجرایی


طلب 10 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت از دستگاه‌های اجرایی

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان 10 هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی کشور طلب دارد که آموزش و پرورش، بهزستی و بنیاد شهید از جمله این دستگاه‌ها است.

دکتر طاهر موهبتی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: هم اکنون برخی از این دستگاه ها بودجه لازم برای پرداخت بدهی خود را ندارند و به علت مسائل اجتماعی نمی توانیم بیمه افراد را قطع کنیم.

وی گفت: کل هزینه های بیمه سلامت سالانه ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است اما، بودجه ای که به این سازمان اختصاص می یابد ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که این تفاوت باعث طلب موسسه ها از این سازمان بیمه ای نیز می شود اما بعضا از منابع داخلی تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر از شهروندان کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: ۸۵ درصد افراد بابت بیمه هزینه پرداخت نمی کنند.

موهبتی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۹۰ میلیون بار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه داشته اند، ۴۴ هزار موسسه بهداشتی و درمانی با این سازمان قرارداد دارند.

وی افزود: همچنین در سامانه دارویی نیز سالانه ۶۰ تا ۷۰ میلیون مراجعه وجود دارد.

۲۳ درصد مراجعه به مراکز درمانی کاهش یافت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ۲۳ درصد مراجعه به مراکز درمانی در سال های اخیر کاهش یافت گفت: این کاهش به علت رفع هم پوشانی بیمه ای بوده که نیمه نخست امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رفع هم پوشانی بیمه ای داشته اند.

موهبتی اظهار داشت: هم اکنون در ۲۳۳ شهرستان استان پروژه نسخه نویسی الکترونکی و در ۳۰۰ بیمارستان هم اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می شود که این میزان تا پایان سال به ۶۰۵ بیمارستان خواهد رسید.

افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه اجباری سلامت قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه پوشش بیمه اجباری سلامت برای آحاد مردم از هفته بیمه سلامت آغاز می‌شود، گفت: افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند می ‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

موهبتی در باره پوشش بیمه اجباری سلامت افزود: هفت میلیون نفر در سطح کشور بیمه ندارند که برای زیر پوشش بردن این افراد برنامه تشویقی نیز وجود دارد که برخورداری از یارانه بیمه سلامت از جمله آن است

وی گفت: ۶۷ هزار بیمار خاص در سطح کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند که سالانه ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این سازمان هزینه دارند، ۹ درصد اعتبار این سازمان بیمه ای برای بیماران خاص هزینه می شود.

مراقبت در منزل

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمارانی هستند که درمانی ندارند و تنها نیاز به مراقبت دارند که هم اکنون این طرح به صورت پایلوت در ۶ استان کشور اجرا می شود.

موهبتی اظهار داشت: بیماران مغزی و مزمن قلبی از جمله این بیماری ها هستند که درمانی برای آنان وجود ندارد اما نیاز به مراقبت دارند، در اجرای این طرح پرستار در اختیار خانواده به منظور مراقبت گذاشته می شود تا کمکی به خانواده ها شود.

۶ بیمار به اندازه ۲.۵ ماه کل داروی مصرفی استان هزینه دارد

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی هم گفت: ۵۵۲ بیمار خاص در این استان شناسایی شده اند که زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

دکتر محسن رعنایی رعنایی اظهار داشت: ۶ بیمار در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند با وجود اینکه بیماران خاص نیستند اما بیماری دارند که در سال برای این سازمان ۳۳ میلیارد ریال هزینه دارند که برابر با هزینه ۲.۵ ماه دارویی کل این استان است.

وی افزود: هم اکنون ۶۰۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !