مدارس مسجد محور سحاب دانش در تربت حیدریه افتتاح شد


مدارس مسجد محور  سحاب دانش  در تربت حیدریه افتتاح شد

تربت حیدریه- ایرنا- مدارس مسجد محور سحاب دانش با مدیریت مرکز حوزه های علمیه خراسان رضوی و با نظارت آموزش و پرورش عصر چهارشنبه در تربت حیدریه راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مسئول مدارس مسجد محور "سحاب دانش" در این مراسم گفت: این مدارس همانند سایر مدارس غیر دولتی به صورت رسمی و با دریافت مجوزهای لازم آغاز به کار کرده است.

حجت الاسلام مرتضی محمدپور افزود: در این مدارس ۲۲۰ دختر و پسر از مقطع پیش دبستانی تا پنجم ابتدایی تحصیل می کنند که در افق برنامه ریزی شده هر سال بر این تعداد افزوده خواهد شد تا برای ورود به مراکز آموزش عالی و حوزوی آماده شوند.
وی با بیان اینکه این مدارس با دبیرستان های علوم و معارف اسلامی متفاوت است اظهار داشت: در دبیرستان ها رشته های تکمیلی معارف اسلامی آموزش داده می شوند در حالی که در مدارس مسجد محور سحاب، دانش آموزان برای تمام رشته های دانشگاهی آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
وی در باره معلمان و مربیان این مدارس نیز گفت: بخشی از این معلمان دانشگاهی و بخش دیگری نیز حوزوی هستند و همانند سایر مراکز غیر دولتی جذب شده اند که برای آنها ۶ ماه دوره آموزشی برگزار می شود، ضمن اینکه این آموزشها در طول سال ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام محمدپور به تفاوت این مدارس با سایر مراکز غیر دولتی اشاره کرد و افزود: این مدارس در روش های آموزشی تفاوت عمده ای دارند به این معنا که روش ها، کهنه و تئوری نیست و بیشتر اردو محور، مهارت محور، مربی محور و با استفاده از علوم ترکیبی بر مبنای کار تربیتی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این مدارس با نظارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند، قوانین و ضوابط موجود نیز بر همین مبناست، اما اداره کلاسها متفاوت است و دانش آموزان در طول سال با طب اسلامی، مکالمه عربی و انگلیسی، مهارت های زندگی، نجوم و ساخت و تولید آشنا می شوند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی