کرمانشاه رتبه پنجم پرداخت تسهیلات سیل بخش کشاورزی در کشور را دارد


کرمانشاه رتبه پنجم پرداخت تسهیلات سیل بخش کشاورزی در کشور را دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: با همکاری بانک‌های استان رتبه پنجم در پرداخت تسهیلات مربوط به سیل و هفتم در پرداخت کمک‌های بلاعوض در بخش کشاورزی را در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این روند باید ادامه پیدا کند تا افراد خسارت دیده بتوانند هرچه زودتر شرایط اقتصادی بهتری پیدا کنند.
وی همچنین بر ترویج فرهنگ بیمه تاکید کرد و گفت: در همین حادثه سیل فروردین که بیش از ۲۴ استان را درگیر کرد شرکت های بیمه ای می توانستند بخش اعظمی از خسارت های وارده را جبران کنند که همین گونه هم شد.
سالاری تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی این شرکت های بیمه ای هستند که می توانند خسارت های وارده را جبران و به داد افراد حادثه دیده بیایند.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرار شده یک نقشه پهنه بندی سیل برای همه استان ها تهیه شود و این کار در استان نیز بر عهده آب منطقه ای قرار داده شده است.
وی همچنین بر تسریع در پرداخت تسهیلات مربوط به زلزله زدگان تاکید کرد و گفت: کار بازسازی واحدهای باقیمانده باید هرچه زودتر به اتمام برسد.
سالاری در پایان اظهار داشت: لازم است بانک های عامل بخصوص بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تسریع به خرج داده تا شرایط ساخت مسکن زلزله زدگان بهتر از قبل شود.
حاتمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه تسهیلات پرداختی به کشاورزانی که در حادثه سیل ابتدای امسال دچار خسارت شدند را ۲۰۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال و مبلغ پرداختی بلاعوض را نیز ۹۲ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال عنوان کرد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ابتدای این جلسه، به معاونان و نمایندگان دستگاه های اجرایی که مدیران کل آن ها بدون هماهنگی در جلسه حضور پیدا نکرده بودند، اجازه شرکت نداد.

سیل فروردین امسال یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی خسارت به استان کرمانشاه وارد کرد که ابنیه و راه های استان با ۴۶۰، کشاورزی با ۳۸۶ و موسسات وابسته به وزارت نیرو با ۳۸۹ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سیل دیدند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.
در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا