کمیته امداد هرمزگان 53 درصد سالمندان را زیرپوشش دارد


کمیته امداد هرمزگان 53 درصد سالمندان را زیرپوشش دارد

بندرعباس- ایرنا - طبق آخرین آمار، جمعیت سالمندان هرمزگان 114 هزار و 250 نفر است که 53 درصد از این افراد تحت پوشش خدماتی کمیته امداد قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: ۶۰ هزار و ۷۴۳ نفر سالمند در استان تحت حمایت این نهاد است.
احمد پایان روز پنجشنبه در تشریح برنامه های هفته تکریم سالمندان در جمع خبرنگاران افزود: ۴۷ هزار و ۱۳۳ نفر از سالمندان در مناطق روستایی و ۱۳ هزار و ۶۱۰ نیز در حوزه شهری سکونت دارند.
وی بیان داشت: کمیته امداد به سالمندان خدمات کمک‌معیشتی، درمانی و بهداشتی، توان‌بخشی، مسکن و برنامه‌های فرهنگ ارائه‌ می دهد.
این مسوول اظهارداشت: هدف از ارائه این خدمات ارتقای کیفیت زندگی، بهبود وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان تحت حمایت، افزایش امید به زندگی و ایجاد نشاط در بین سالمندان است.
پایان ادامه داد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد توجه به‌سلامت سالمندان و ارتقاء کیفیت زندگی این قشر است که تحقق این امر مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های متولی در راستای تکریم از منزلت سالمندان و توجه به رفع مسائل و مشکلات آن‌ها است.
وی همچینن در تشریح برنامه‌های کمیته امداد در هفته‌ی تکریم سالمندان گفت: برگزاری همایش تجلیل از سالمندان، اعزام سالمندان تحت حمایت به مشهد مقدس، دیدار و دلجویی از خانواده‌های سالمند و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص تغذیه و مسائل بهداشتی از مهم ترین برنامه‌هاست.
۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک