اختصاص حقابه قزل‌اوزن در مرحله نهایی است


اختصاص حقابه قزل‌اوزن در مرحله نهایی است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حقابه قزل‌اوزن یکی از مطالبه‌های اصلی مردم اردبیل بوده و اختصاص آن در مرحله نهایی است.

صدیف بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه قزل‌اوزن برای تامین نیاز شهرستان‌های اردبیل، کوثر و خلخال اختصاص داده می‌شود و با اختصاص آن بسیاری از مشکلات آب این شهرستان‌ها برطرف خواهد شد.

وی درباره حقابه رودخانه ارس نیز گفت: ۲۲۰ میلیون متر مکعب برای استان اردبیل از حقابه رود ارس در نظر گرفته شده که باید مورد بازنگری قرار گرفته و سهم استان افزایش یابد.

بدری کمبود آب در استان را یادآور شد و گفت: کمبود بارش در استان و مصرف بی‌رویه نیز سبب کاهش آب شده و باید راهکار مناسبی برای برطرف شدن این مشکل ارائه شود که در بخش کشاورزی تغییر الگوی کشت و در بخش آب آشامیدنی هم اصلاح بهینه مصرف آب بهترین راهکار است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای مهم در اجرای طرح‌های مهم و کلیدی آبیاری بارانی را استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌ها و روش کار استان‌های موفق دانست و گفت: اجرای طرح‌های مهم آب و خاک در استان‌ها باید با جدیت و همت مضاعف مسئولان پیگیری شود و با توجه به اینکه فصل کار در برخی استان‌ها محدود است فاز مطالعاتی طرح‌ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به پایان برسد.

وی اضافه کرد: سهم استان اردبیل در آبیاری مدرن بسیار اندک است و با بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین علاوه بر افزایش راندمان تولید شاهد آبیاری مدرن ۳۲ هزار هکتار اراضی در منطقه خواهیم بود.

بدری درباره احداث شبکه فاضلاب اردبیل و نمین افزود: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بانک‌های عامل برای احداث فاضلاب اردبیل و نمین اختصاص داده شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از روستاهای این استان از راه و آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند، افزود: این امر نیازمند توجه ویژه مجلس و دولت است.

بدری افزود: یکی از مشکلاتی که مردم روستاهای منطقه از آن رنج می‌برند نبود راه و آب سالم است که تلاش می‌شود با توزیع قیر رایگان بخشی از مشکلات راه و با احداث مجتمع آبرسانی بخشی از مشکلات آب روستاها برطرف شود.

وی اظهار داشت: برای تامین قیر رایگان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مسکن و برای تامین آب آشامیدنی روستاهای این استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

بدری وضعیت بیشتر راه‌های روستایی استان را نامطلوب خواند و افزود: برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی اقدامات خوبی صورت نگرفته و باید این خواسته جزو مطالبات مردم در سفر رئیس‌جمهوری به استان مطرح شود.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!