جناب عبدالله آیا بازهم معامله خواهید کرد؟


جناب داکتر عبدالله چه گزینه های دارید، اگر با وجود آرای بیشتر، نتوانید رییس جمهور شوید؟ مردم افغانستان و جهان شاهد هستند که در انتخابات دوره گذشته با وجود اینکه شما برنده بودید، نتوانستید حق خود را گرفته رییس جمهور شوید و اگر حالا...

جناب داکتر عبدالله چه گزینه های دارید، اگر با وجود آرای بیشتر، نتوانید رییس جمهور شوید؟
مردم افغانستان و جهان شاهد هستند که در انتخابات دوره گذشته با وجود اینکه شما برنده بودید، نتوانستید حق خود را گرفته رییس جمهور شوید و اگر حالا احتمالا چنین جریانی مانند دوره گذشته اتفاق افتاد و اشرف غنی به عنوان پیشتار انتخابات معرفی شود، چه خواهید کرد؟

دوره گذشته با مداخله امریکا و جان کری پس از مذاکرات سخت و نفس گیر در کابل بالاخره برای به اصطلاح راه حل حکومت وحدت ملی ۵۰ بر ۵۰ را بر شما تحمیل کردند و حتی شما در مصاحبه های تلویزیونی گفتید، اگر جان خود را از دست بدهم از آرای مردم صیانت خواهم نمود، ولی بالاخره تسلیم به خواست امریکا شدید.

بنده به هیچ عنوان نمی خواهم از شما انتقاد کنم شرایط آن زمان بسیار سخت بود و شاید چاره دیگری جز این وجود نداشت، ولی اگر بازهم در چنین شرایطی روبرو شدید، چه خواهید کرد؟

اگر ما به تاریخ حدود ۳۰۰ سال گذشته افغانستان نظر بیندازیم متوجه خواهیم شد که ما در افغانستان تجربه انتخابات دموکراتیک را نداشتیم، شاهان مستبد با همان روش های قوم سالاری پادشاهی می کردند آنها و سایر قوم سالاران در افغانستان شرایطی را بر ما تحمیل کردند، که ما از نظام حکومتی افغانستان دور بمانیم و انها این روش را همچنان ادامه خواهند داد. حالا چطور میتوان در مقابل چندین پدیده ای مبارزه کرد؟ آیا فکر نمی کنید که در نهایت اشرف غنی با طالبان ایتلاف نموده و حکومت قوم سالاری را در افغانستان بوجود بیاورند؟

این در حالی است که دیگر طالبان در لیست سیاه تروریسم نیستند و مذاکرات یک ساله امریکا با طالبان آنها نه تنها در صحنه جهانی قوی تر ساخته، بلکه روابط امریکا با طالبان بسیار با هم نزدیک شده است که چیزی نمانده بود که بدون درنظرداشت موقف حکومت افغانستان توافق صلح را با طالبان امضا کنند.

جناب داکتر صاحب عبدالله! آیا شما پشتیبانی بسیار قوی بین المللی دارید که در صورت برنده شدن انتخابات در کنار شما بایستد و موضوع را از راه سیاسی حل کند که شما به خق خود برسید؟
آیا فکر می کنید راه حل دیگری را برشما تحمیل نخواهند کرد؟
شما به احتمال بسیار قوی از پشتیبانی ملی برخوردار هستید؟ ولی مطمئنآ شما به روش های خشونت آور روی نخواهید آورد.
آیا در صورت حق تلفی چه برنامه ای دارید؟

شوق به قدرت رسیدن شما را چنان به خود مشغول نموده است که احتمالا پلان های شومی که در انتظار است، نادیده بگیرید. تصور بنده این است که بار دیگر حق تلفی صورت خواهد گرفت و شما از حالا باید به فکر چنین چیزی باشید.

محمود منجم زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه