فرهنگ استفاده از کارشناسان حقوقی در اردبیل نهادینه نشده است


فرهنگ استفاده از کارشناسان حقوقی در اردبیل نهادینه نشده است

اردبیل_ ایرنا_ استاندار اردبیل با بیان اینکه بسیاری از مردم در امور مورد نیاز از کارشناسان حقوقی مشورت نمی‌گیرند، گفت: فرهنگ استفاده از کارشناس حقوقی در استان نهادینه نشده است.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در همایش ملی نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی تشریح کرد: مردم باید با چگونگی بهره‌گیری از کارشناسان حقوقی در امور خود آشنا شوند تا با مشکلات کمی در مسائل حقوقی و قضایی مواجه شوند.

وی با اشاره به وظایف مهم کارشناسان حقوقی در امور مختلف بویژه مسائل اقتصادی و تامین منافع مردم بر توجه کارشناسان به مصالح عموم در زمینه قیمت‌گذاری ها تاکید کرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: توسعه استان در زمینه‌های مختلف نیازمند رشد همه‌جانبه بوده و پیاده کردن مسائل حقوقی به شیوه‌های قانونی و کارشناسانه می‌تواند در نیل به اهداف توسعه تاثیر مهمی داشته باشد.

وی تمرکز بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف را یادآور شد و افزود: وکلا و کارشناسان حقوقی نیز باید با توجه به تسلط در امور حقوقی مسائل خانوادگی و اجتماعی کمتری داشته و الگویی مناسب برای سایر اقشار جامعه باشند.

بهنامجو به اقدامات فرهنگی و قضایی در حال انجام در استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: صیانت از خانواده و ارائه مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج از جمله برنامه‌هایی است که دستگاه قضایی با مشارکت دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم، افزود: آموزش و پرورش ، دانشگاه‌ها ، وکیل‌ها و نخبگان اجتماعی همه در زمینه کاهش آسیب‌ها نقش دارند و باید اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی از این مراکز شروع شود.

۳۰۰۶/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)