اعتبار300 میلیاردی برای سازندگان و مصرف کنندگان کنتور


اعتبار300 میلیاردی برای سازندگان و مصرف کنندگان کنتور

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب: نبود مشتری مناسب برای خرید کنتور از مشکلات این بخش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سازندگان کنتور‌ها و کشاورزان نیازمند به این تجهیز خبرداد . محمد حاج‌رسولی‌ها در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به گلایه برخی از کنتورسازان از روند فروش محصولات خود، گفت: یکی از مشکلات فعالان این بخش، نبود مشتری مناسب برای خرید کنتور‌ها است.
وی تاکید کرد: با اجرای این برنامه، امیدواریم این بخش فعال‌شده و تا حدودی رکودی که در بخش کنتورسازان به وجود آمده برطرف شود.
حاج‌رسولی‌ها با اشاره به حضور ۲۶۱ شرکت داخلی و خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب ایران، گفت: با توجه به کاهش شدید نقدینگی طرح‌های عمرانی، حضور بسیار مناسب شرکت‌های یاد شده در این نمایشگاه و فعالیت بر روی تکنولوژی‌های جدید، جای قدردانی دارد.
وی تاکید کرد: در تعامل با سازمان برنامه و بودجه درصددیم تا برای طرح‌هایی که از پیشرفت بالای ۷۰ درصد برخوردارند و امکان بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان دولت دوازدهم وجود دارد، اعتباری خارج از سقف به آن‌ها اختصاص دهیم.
حمیدرضا جانباز

کشور نیازمند ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی

حمیدرضا جانباز در نشست تخصصی با بخش خصوصی در آیین اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب افزود: نبود اعتبار سبب ایجاد رکود در طرح‌های آبرسانی شده است که البته تا هفته آینده بخش عمده‌ای از مطالبات بخش خصوصی در قالب اوراق یکساله پرداخت می‌شود.
وی گفت: مسائل مالی بخش خصوصی، مهم‌ترین مساله ماست، زیرا تعرفه‌های آب، پاسخگو رفع مشکلات مالی نیست.
مدیرعامل شرکت آبفا کشور با اشاره به ارائه طرح یارانه آب ادامه داد: پیشنهاد دادیم که آب در جنوب کشور که از تولید کننده (آب شیرین کن) با قیمت بالا خریداری می‌شود با همان قیمت تمام شده به مردم عرضه شود و سپس دولت ما به التفاوت را بصورت یارانه به مردم پرداخت کند، که با این طرح موافقت نشد.
آقای جانباز با اشاره به تامین ۹۷ درصد نیاز طرح‌های آب از تجهیزات داخلی گفت: موضوع کیفیت مطرح است که باید بر روی آن کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق