اشتباهات تربیتی کودکان، گفتن این عبارات ممنوع


اشتباهات تربیتی کودکان، گفتن این عبارات ممنوع

کلماتی که برای گفتگو با فرزندتان به کار می برید، تأثیر ماندگاری در نحوه احساس آنها نسبت به شما و همچنین احساس او نسبت به خودش دارد.

کلماتی که برای گفتگو با فرزندتان به کار می برید، تأثیر ماندگاری در نحوه احساس آنها نسبت به شما و همچنین احساس او نسبت به خودش دارد. دراینجا به مواردی که هنگام تربیت کودک باید رعایت شود، اشاره شده است.

برچسب زدن به کودک
برچسب زدن به کودک به عنوان "یک هیولای کوچک، می تواند به یک پیشگویی از آینده کودک تبدیل شود. در حقیقت، حتی برچسب های مثبت، مانند اشاره به فرزند به عنوان ورزشکار یا نابغه ریاضی، نیز می توانند تأثیر منفی و عکس داشته باشد.

گریه نکنید یا اگر گریه نکنی به شما جایزه خواهم داد
رفتار را به جای احساسات به فرزند خود بیاموزید. بچه ها باید بدانند که احساساتشان خوب است، اما این رفتار غیرقابل قبول است. اگر فرزند شما به دلیلی احساس ناراحتی و گریه می کند، به او نگویید که باید احساس متفاوتی داشته باشد. اگر با این حال، او فریاد می زند و به گونه ای رفتار ناشایست انجام می دهد، به او عواقب کار را تذکر دهید. همچنین از مهارت های سالم تری برای مقابله با احساسات ناراحت کننده در آینده استفاده کنید.

آیا شما درس خود را یاد گرفته اید؟
نظم و انضباط باید در مورد آموزش به فرزندتان باشد تا از اشتباهات نکته درست را بیاموزد. سوال از وی که آیا او درس خود را آموخته است، ممکن است به نحوه تدریس اشاره کند. یک سوال بهتر، این می توانددباشد، دفعه دیگر چه کار متفاوتی برای یادگیری می توانید انجام دهید؟ این باعث می شود تا او بتواند در آینده انتخاب بهتری را انجام دهد.

فقط صبر کن تا پدرت به خانه برگردد
به این نکته دلالت نکنید که والدین دیگر رفتار انضباطی واقعی تری دارند، این می تواند رفتار نادرستی باشد. شما خود را به عنوان یک والدین ناتوان و دیگری را یک ناظم سخت گیر معرفی می کنید. پس سعی کنید برای مقابله با مشکلات رفتاری در حال حاضر اندیشه کنید.

به خاطر انجام این کار متشکرم به جای چرا در زمان های دیگر این کار را نمی توانید انجام دهید؟
هرگز سعی نکنید انتقاد را به ستایش مبدل کنید. این توهین آمیز و ناکارآمد است. فرزند خود را بخاطر رفتار خوب ستایش کنید. دستورالعمل ارائه دهید، زیاده از حد سپاس گزاری نکنید و از تعارف های بیهوده خودداری کنید.

شما با این کار تان مرا عصبی و ناراحت می کنید
مسئولیت شخصی خود را در مورد افکار، رفتارها و احساسات تان بر عهده بگیرید و به فرزند خود نگویید که او و یا هرشخص دیگری، قدرت کنترل احساسات شما را دارد. یک راه بهتر برای فهم موضوع، بیان این جمله است که من واقعاً انتخابی را که امروز می کنید دوست ندارم.

با من بحث نکنید
شما با این جمله هر بار به فرزندتان یادآوری می کنید که از استدلال دست بکشد، این کار اختلافات را تشدید می کند. به سادگی دلایلش را نادیده نگیرید. از انتخابی برای پایان دادن به یک استدلال استفاده کنید.

من دیگر نمی خواهم برای شما تکرار کنم
تکرار دستورالعمل ها، یک عادت بد است واین یادآوری به فرزندتان که نمی خواهید مرتباً دستورات خود را تکرار کنید، یک عادت بدتر است. در واقع شما این پیام را به او القا می کنید که او نیازی به گوش دادن حرف شما، برای اولین بار ندارد. عواقب نا فرمانی را به وضوح برایش توضیح دهید.
دستورالعمل های یاد شده، به شما کمک خواهند کرد تا کنترل و نظم بهتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس