تصاویر: 150 سال پیش؛ اولین عکس‌های گرفته شده از آمازون


تصاویر: 150 سال پیش؛ اولین عکس‌های گرفته شده از آمازون

150 سال پیش یک عکاس آلمانی با طی کردن هزار مایل سفری 5 ماهه به آمازون داشت و برای نخستین بار عکس های دیدنی از نقاط مختلف آمازون و قبایل آن گرفت.

فرارو: برای نخستین بار عکس هایی نادر و دیده نشده از جنگلهای زیبا و بکر آمازون که در دهه 1860 میلادی گرفته شده منتشر شد.

این مجموعه عکس ها را فردی به نام آلبرت فریش عکاس آلمانی در طول یک سفر که از سال 1867 تا 1868 به آمازون انجام داده گرفته است.

آلبرت در آن سالها با رفتن به دل آمازون زیبایی های آنجا را به تصویر کشیده و با قبایل آمازون دیدار کرده است. این عکاس آلمانی هزار مایل را در سفری که به مدت پنج ماه به طول انجامید طی کرده است.

وی گیاهان، جانواران، آبزیان و افراد قبایل آمازون را که تا به حال دوربین عکاسی ندیده بودند را جذب خود کرد و عکس های دیدنی از آنها گرفت.

حالا پس از گذشت 150 سال مجموعه عکس های این عکاس آلمانی در یک حراجی در نیویورک آمریکا به فروش گذاشته شود. تخمین زده می شود عکس ها بین 70 تا 100 هزار دلار به فروش برسند.

به گفته کارشناسان در دهه 1860 میلادی در برزیل عکاسی رواج داشته اما از آمازون هیچگاه تا زمان ورود آلبرت فریش عکسی گرفته نشده بود.

امیلی بیرمن یکی از کارشناسان حوزه عکس گفته است که عکس های آلبرت یک انسان شناسی واقعی است، این عکس ها زیبا و باورنکردنی هستند.

وی افزود: توجه به ترکیبات، زاویه ها، چشم اندازها کاملا خارق العاده هستند و به خوبی به چشم اندازها توجه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی