لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا


لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا همیشه وقتی واژه اعتیاد به گوشمان میخورد اولین چیزی که به ذهنمان می آید مواد مخدر است اما باید بدانیم که انواع و اقسام اعتیاد وجود دارد که آدم ها را به چیز های مختلف پایبند می کند. اعتیاد در واقع یک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط...

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

همیشه وقتی واژه اعتیاد به گوشمان میخورد اولین چیزی که به ذهنمان می آید مواد مخدر است اما باید بدانیم که انواع و اقسام اعتیاد وجود دارد که آدم ها را به چیز های مختلف پایبند می کند. اعتیاد در واقع یک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد.

در این بخش از فراناز ما قصد داریم شما را با فهرستی از انواع عجیب ترین اعتیاد ها آشنا کنیم.

*نوشیدن ادرار*
لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا
لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا
این اعتیاد یکی از انواع اعتیاد های نادر و عجیب است. به طور مثال زنی وجود دارد که در ۵۰ سالگی‌اش بسر می‎‌برد و ادرار خودش را می‌نوشد. او همچنین از ادرار خود برای شستن چشم‌ها، سینوس‌ها و دندان‌هایش استفاده می‌کند. او ادعا می‌کند که ادرارش مزهٔ آب دارد و او قصد متوقف کردن این کار را ندارد.

*اعتیاد به خوردن شیشه*

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیالیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

احتمالا هم اکنون دود از سرتان خارج شده! چطور میتوان شیشه خورد؟ شیشه‌های تیز برنده هستند و حتی دست هم نمیتوان بـه آنها زد چـه برسد بـه خوردن، بلعیدن و وارد شدن بـه معده! اما باید بدانید شیشه خوردن، اعتیاد چندان نادری هم نیست و حتی نام علمی نیز دارد: هایالوفِجیا «Hyalophagia»!

گفته می شود این اعتیاد با هدف جلب توجه شکل می گیرد اما برای کسانی کـه اینکار را انجام میدهند واقعا خطرناک اسـت و میتواند جراحاتی بـه‌ دنبال داشته باشد. این کـه کسی تصمیم بگیرد برای دیده و مطرح شدنِ نامش در جهان بـه خوردن لامپ و شیشه روی بیاورد در نوع خود عجیب اسـت چـه برسد بـه خوردن چنین شئی خطرناکی!

*اعتیاد به پیرسینگ*

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیالیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

مردم فقط بـه واسطه جراحی‌های زیبایی و تتو بـه‌ دنبال تغییر ظاهر خود نیستند؛ پیرسینگ نیز از دیگر کارهایی اسـت کـه تعداد زیادی از مردم برای ایجاد تغییر انجام میدهند. این مساله کاملا عادی اسـت. اما وقتی در اینکار زیاده‌روی می شود، بعنوان اعتیاد و یک اختلال شناخته می شود. باید بدانید در دنیا کسانی هستند کـه اعضای مختلف بدن خود رابه صورت کاملا افراطی پیرسینگ می کنند و این نشان ‌دهنده اعتیادشان بـه اینکار اسـت.

*اعتیاد به کشیدن و کندن موها*

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیالیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

کشیدن و کندن موها رابا نام اختلال موکنی «trichotillomania» هم می‌شناسند اقدامی بیمارگونه برای کندن مکرر موی خود اسـت. کسانی کـه چنین اعتیادی دارند گاهی در شرایطی قرار میگیرند کـه کنترلی روی خود ندارند ودر آن لحظه تنها کاری کـه میخواهند انجام دهند، کندن موهاست. البته این اختلال فقط بـه کندن موی سر محدود نمیشود و هر جای بدن کـه مو داشته باشد ممکن اسـت هدف بیمار قرار بگیرد.

افرادی کـه چنین اعتیادی دارند اغلب مضطرب، سراسیمه و عصبی هستند و پس از کندن موها، آنرا در دهان گذاشته و می‌جوند. بلعیدن مو ممکن اسـت بـه توده‌های متراکم مو در معده همراه با کم خونی متعاقب آن، شکم درد، هماتز «استفراغ خون» تهوع و استفراغ، انسداد روده، و حتی عمل سوراخ کردن منجر شود. شیوع این اعتیاد در بزرگسالان بین یک تا دو درصد برآورد شده اسـت.

*اعتیاد به خوردن خاک و گچ و رنگ*

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیالیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

هرزه‌ خواری هم نوعی اختلال دکتری اسـت و با نام پایکا «Pica» شناخته می شود. افرادی کـه بـه اعتیاد پایکا مبتلا هستند هر ماده‌ای کـه دستشان بیاید میخورند. خوردن گِل‌ولای یکی از نمونه‌های بارز و رایج هرزه‌خواری اسـت کـه در عده ای از فرهنگ‌ها نیز رواج دارد. وقتی خوردن خاک بیش از حد و بـه صورت مکرر باشد، یک اعتیاد و اختلال محسوب میشود.

بد نیست بدانید هرزه‌خواری یا پایکا بـه خوردن مواد بدون ارزش غذایی هم چون خاک، گچ، یخ و رنگ گفته می شود کـه حداقل بـه مدت یک ماه ادامه داشته باشد. این اختلال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از جمله می توان بـه کم خونی فقر آهن، اختلالات روانی و کمبود روی اشاره کرد.

*اعتیاد به خوردن صابون، پودر ماشین لباسشویی و مایع ظرفشویی*

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیالیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

خوردن مواد شوینده و بهداشتی بسیار عجیب و غیر قابل درک اسـت اما باید بدانید چندان نادر هم نیست. شمار کسانی کـه چنین اعتیاد عجیبی دارند کم نیست. این اعتیاد را نیز می توان زیرمجموعه هرزه‌خواری دانست. شاید گاز زدن صابون‌های جامد موجب مرگ شـما نشود اما بی شک اوضاع معده و روده‌تان را خراب خواهند کرد. البته گفتنی اسـت کـه چندین مورد مرگ در اثر خوردن پودر شوینده لباس در دنیا ثبت شده اسـت.

این فقط یک فعالیت عادی در بین نوزادان، خردسال و کودکان نیست، بلکه بعضی از افراد در گوشه و کنار جهان حتی در بزرگسالی نیز این حرکت رابه صورت مکرر تکرار می کنند. این اعتیاد نه تنها موجب شرمساری و خجالت اسـت، بلکه مشکلات دهان و دهان، پینه بستن پوست و بیماری نیز بـه‌ دنبال دارد. اگر بـه مکیدن انگشت شست دست خود اعتیاد دارید، حداقل قبل از چنین کاری مطمئن شوید کـه انگشت و ناخن ‌هایتان تمیز هستند.

*اعتیاد به خوردن و نوشیدن مواد قندی*

لیست عجیب ترین اعتیاد های دنیالیست عجیب ترین اعتیاد های دنیا

این اعتیاد با این کـه خوشمزه بنظر می رسد اما دانشمندان اعتقاد دارند کـه از اعتیاد بـه مواد مخدر میتواند بدتر باشد. واقعیت این اسـت کـه قند و شکر تقریباً در همه ی مواد خوراکی موجود اسـت و نمی توان ازآن دوری کرد. اما مصرف بیش از اندازه این ماده میتواند بـه شکل اعتیاد خودنمایی کند.

وقتی با خوردن انواع شیرینی‌ها، شکلات‌ها، آب‌میوه‌های قندی و … احساس سرخوشی بشما دست می دهد و همیشه برای خوردن این خوراکی‌ها ولع دارید، یعنی احتمالا بـه مصرف قند و شکر اعتیاد پیدا کرده اید. این اعتیاد زمانی واقعی می شود کـه درصورت ترک قند و روی آوردن بـه شیرین‌کننده‌های طبیعی، احساس اضطراب، حساسیت روحی، سردرد و دردهای عضلانی پیدا کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین