اجرای بیش از 300 عنوان برنامه در 24 هزار کانون مسجدی ویژه هفته دفاع مقدس


اجرای بیش از 300 عنوان برنامه در 24 هزار کانون مسجدی ویژه هفته دفاع مقدس

حجت‌الاسلام ارزانی از اجرای بیش از 300 عنوان ویژه برنامه به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس در 24 هزار کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «امیر ارزانی»، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقشی بی بدیل در استحکام حکومت اسلامی داشتند و در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک نهاد پایداری در کشور ایفای نقش کردند.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی ریاست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه تربیت‌یافتگان مسجدی بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، افزود: تربیت نیروهای مبارز، جذب افراد و اعزام نیرو به جبهه‌ها، جمع‌کردن کمک‌های مردمی و آگاهی‌بخشی به جامعه را می‌توان از وظایف مساجد محلات در دوران جنگ برشمرد.

حجت‌الاسلام ارزانی بیان‌کرد: امروز هم مساجد به عنوان پایگاه محکم دشمن‌شناسی می‌تواند ضمن تربیت نیروهای متعهد و متفکر ، جامعه را در برابر هجمه‌های فرهنگی واکسینه کند.

مدیرکل هماهنگی امور ستادی ریاست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین از اجرای برنامه‌های متنوع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا برگزاری آیین تلاوت نور در مساجد و اهدای ثواب قرائت یک صفحه از قرآن کریم به روح پرفتوح شهدا، برپایی غرفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با موضوع «بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب و نقش مسجد در تحقق آن» در نمایشگاه دفاع مقدس استان مرکزی، برگزاری همایش «شقایق سیرتان» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور ائمه جماعات، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، برگزاری یادواره‌ها و محافل انس با شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، عطرافشانی قبور شهدا و برگزاری نشست‌های معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در سطح مساجد کشور بوده است.

وی بیان‌کرد: خاطره‌گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مساجد، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه نامه‌ای به شهید محله‌ام، معرفی شهدای شاخص مسجدی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری به منظور مشارکت در تدوین دانشنامه شهدای استان ، برپایی نمایشگاه عکس لبخند خاکی، اکران فیلم های منتخب دفاع مقدس در مساجد و تجلیل از مدیران جانباز و ایثارگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بخش دیگری از فعالیت‌های کانون‌ها در هفته دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام ارزانی، برگزاری نمایشگاه عکس در 16 کانون فرهنگی هنری استان خراسان رضوی، اعزام راویان به مدارس با موضوع دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس از نویسندگان بومی استان خوزستان، برگزاری شب شعرهای دفاع مقدس در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شیراز، برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، تصاویر و آثار شهداء و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در این ایام برشمرد.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: اجرای سرودها و نمایش‌های انقلابی، برپایی ایستگاه نقاشی‌کودکان در مساجد، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقه کتابخوانی «فتح خون» در استان قزوین، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی معارف دفاع مقدس، اجرای تئاتر «نوری در بهشت» در استان مرکزی و قرائت وصایای شهدا در کانون‌های مساجد کشور از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بود.

وی گفت: امروز حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس و مؤلفه‌های تأثیرگذار این دوران می‌تواند موجب تداوم و استمرار حرکت پرشتاب و فراگیر فرهنگ ناب اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق