پیرترین کشورهای جهان کدامند؟ + آمار


پیرترین کشورهای جهان کدامند؟ + آمار

امروزه جهان 7.6 میلیارد نفر جمعیت دارد که حدود 8.5 درصد از آنها بالای 65 سال سن دارند و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ این تعداد به 17 درصد افزایش یابد اما پیرترین کشورهای جهان کدامند؟

پیرترین کشورهای جهان کدامند؟ + آمار
امروزه نرخ زاد و ولد در کشور‌های پیشرفته جهان کاهش چشمگیری دارد و میانگین سنی آن‌ها در حال افزایش است؛ در واقع طبق آمار‌های سازمان بهداشت جهانی می‌توان گفت که تا سال ۲۰۲۵ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال جهان به حدود ۲ میلیاد نفر خواهد رسید.

میانگین جمعیت با سن بالا مشکلات قابل توجهی را در پی خواهد داشت؛ در کشور‌هایی که جمعیت بازنشستگان آن نسبت به جمعیت جوان زیاد شود مراقبت از افراد سال خورده سخت‌تر شده و پرداخت حقوق‌های بازنشستگان نیز با مشکل همراه می‌شود؛ مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که پیری جوامع می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد در سراسر جهان باشد و دولت‌ها باید با سیاست‌های مناسب به حل این مشکلات بپردازند.

امروزه جهان ۷.۶ میلیارد نفر جمعیت دارد که حدود ۸.۵ درصد از آن‌ها بالای ۶۵ سال سن دارند و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور این تعداد به ۱۷ درصد افزایش یابد.

در اغلب کشور‌های پیر نرخ باروری کاهش چشمگیری داشته و امید به زندگی بالا است؛ ژاپن در لیست پیرترین کشور‌های جهان جایگاه اول را کسب کرده و ۲۷ درصد از مردم آن بالای ۶۵ سال سن دارند.

پایگاه اطلاعاتی "world population" در گزارشی پیرترین کشور‌های جهان را در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است؛ بر اساس این گزارش کشور ژاپن در صدر پیرترین کشور‌های جهان از لحاظ نرخ جمعیت قرار دارد؛ در این کشور نرخ و زاد و ولد کاهش پیدا کرده است.

کشور ایران نیز در این گزارش با ۶ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال در رده‌ی ۱۰۲ جهان قرار دارد؛ پیش‌بینی‌ها نشام می‌دهد ایران در سال ۲۰۵۰ با ۳۰ درصد جمعیت سالمند، جزو پیرترین کشور‌های جهان خواهد شد.
پیرترین کشورهای جهان کدامند؟ + آمار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل