پیاده‌روی اربعین یک کار فکری و راهبردی کلان برای رقم زدن آینده بشریت است


پیاده‌روی  اربعین یک کار فکری و راهبردی کلان برای رقم زدن آینده بشریت است

حجت‌الاسلام قمی با بیان‌اینکه زیارت اربعین یک کار فکری و راهبردی کلان برای رقم زدن آینده بشریت تا دهه‌های آینده است، گفت: جوانان! اگر چاره‌ای اندیشیدید باید پیوست رسانه‌ای و گفتمانی داشته باشد و آن را در پستوی خانه‌هایتان قرار ندهید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» در آیین اختتامیه چهارمین رویداد «تصمیم سازان آینده» که امروز (جمعه، ۱۲ مهرماه) در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه گاهی باید چند سال و حتی چند دهه تاوان تصمیمات اشتباهمان را بدهیم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک مسئله شناسی کاربردی و راهبردی است تا در سطح کلان دچار اشتباهاتی همچون کاهش جمعیت نشویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن برای پنجاه سال آینده ما برنامه ریزی کرده است، ما باید برای صد سال آینده برنامه ریزی کنیم؛ حال باید دید برنامه و مسئله شناسی ما برای برای این برنامه ریزی بلندمدت کجا است؟

وی اضافه کرد: حرکت اربعین یک کار فکری و راهبردی کلان برای رقم زدن آینده بشریت تا دهه های آینده است.

حجت الاسلام قمی در ادامه با طرح این سوال که چند فقیه داریم که می توانند آینده را پیش بینی کنند، ابراز کرد: پیش بینی اتفاقاتی که طی چند روز اخیر در عراق پیش آمد، انجام شدنی نبود، تا لازم نباشد بیانیه بدهیم که امسال اربعین بروید یا نروید!

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی و امثال آن صرفا می توانند حمایتی از برخی کارهای خوب داشته باشند، ولی آنان که می توانند مسئله را خوب بشناسند و راه حل های درست ارائه کنند، شما و فعالان مجموعه هایی همچون ایتان و گام هستید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیری ملزوماتی از جمله شجاعت دارد، اضافه کرد: شاید بپرسید اگر راه خوب داشتیم ولی مسئولان نپذیرفتند، چی؟ می گویم، وای به حال مسئولانی که راهکارهای خوب را می بینند ولی به آن تن نمی دهند. به هر حال شما باید شجاع باشید.

وی تاکید کرد: اگر چاره ای اندیشیدید باید پیوست رسانه ای و گفتمانی داشته باشد و آن را در پستوی خانه هایتان قرار ندهید.

قمی در پایان با اشاره به وضعیت این روزهای عراق، خاطرنشان کرد: اربعین یک حرکت کلان و تمدن ساز است که برای ممانعت از آن دست و پاها را قطع می کردند تا کسی به سمت کربلا نرود، بنابراین جوانان، فکری برای وضعیتی که این روزها در عراق پیش آمده بکنید.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک