جزئیات حمله شدید هادی چوپان به رییس فدراسیون بدنسازی+ فیلم و عکس


جزئیات حمله شدید هادی چوپان به رییس فدراسیون بدنسازی+ فیلم و عکس

رکنا: رابطه نه چندان روشن قهرمان نامدار بدنسازی جهان، هادی چوپان با فدراسیون پرورش اندام کشورمان طی یک هفته گذشته بسیار تیره تر شده است.

به گزارش گروه ورزشی رکنا، هادی چوپان قهرمان نامدار بدنسازی کشورمان که چندی پیش موفق شد در مسابقات مسترالمپیای آمریکا، مقام سوم را کسب کند، بلافاصله پس از ورود به تهران در مصاحبه ای جنجالی به انتقاد مسئولان فدراسیون پرورش اندام پرداخت.

هادی چوپان گفت: هیچ وقت در طول 6 سال قهرمانی رخ نداد که یکی از مسئولان فدراسیون حتی در حد یک احوالپرسی جویای احوال من شوند و البته الان هم اوضاع به همین منوال است. من برای ورزش از همه چیزم گذشتم و 2 فرزند نیز دارم، آینده بچه های من را چه کسی خواهد ساخت؟ درآمد من از چه جایی باید تامین شود؟ من در طول 3 ماه تابستان حتی یک شب کنار همسر و فرزندانم نبودم. تنها آخر هفته ها می توانستم آن ها را ببینم. آیا این درک را رییس فدراسیون دارد؟ معاون او دارد؟ دبیر او دارد؟ نه چون آن ها هیچوقت زحمت این ورزش را نکشیده اند!

بخشی از صحبت های هادی چوپان ملقب به گرگ پارسی را در ذیل مشاهده می فرمایید.

پس از انجام این مصاحبه اما ریاست فدراسیون پرورش اندام ایران، ناصر پور علیفرد ابتدا طی نامه ای رسمی گلایه خود را نسبت به این موضوع ابراز داشته و سپس در مصاحبه ای رسمی به بیان توضیحات پرداخت.

رییس فدراسیون بدنسازی در واکنش به انتقادات نفر سوم مسترالمپیا مبنی بر عدم حمایت از او، گفت: ما بر اساس قانون نمی توانیم هیچگونه حمایتی از ورزشکاران حرفه ای داشته باشیم و یک ریال هم نمی‌توانیم برای آن‌ها هزینه کنیم.

ناصر پورعلی‌فر درباره انتقادات هادی چوپان نفر سوم مسترالمپیا از فدراسیون بدنسازی به دلیل عدم حمایت از وی که باعث شد ۴ سال علی‌رغم دعوت به این رویداد نتواند ویزای آمریکا را دریافت کند، اظهار کرد: هادی چوپان پیش از آنکه وارد فاز حرفه‌ای شود، ورزشکار آماتور ما بوده و سال ها با هزینه فدراسیون در قالب تیم ملی به رویدادهای بین‌المللی و مسابقات جهانی اعزام شد. او باید قدر نعمت را بداند چرا که اورال شدن او با حمایت‌های فدراسیون بدنسازی و هزینه‌های فدراسیون بوده است.

حرفه‌ای ها در سراسر جهان با پول خودشان به مسابقات می‌روند

رییس فدراسیون بدنسازی افزود: قانون فدراسیون بدنسازی بر این اساس است که ما به عنوان یک فدراسیون آماتور فعالیت می‌کنیم و حق هیچگونه حمایتی از ورزشکارانی که وارد فاز حرفه‌ای می‌شوند نداریم. فکر می‌کنم در کشور ۱۰ تا ۱۲ ورزشکار داریم که وارد فاز حرفه‌ای شده‌اند و می‌توانند با هزینه‌های خودشان در مسابقات مختلف حرفه‌ای ها در سراسر جهان شرکت کنند، اما فدراسیون اجازه قانونی برای حمایت از ورزشکاران حرفه‌ای را ندارد. حتی بودجه‌ای هم که به فدراسیون می‌دهند در یکی از بندهای آن به صراحت آمده حق ندارید حتی یک ریال نیز در ورزش حرفه‌ای هزینه کنید، این دستور دولت و وزارت ورزش است و ما نمی‌توانیم از آن تخطی کنیم. اگر دوستان مبالغی را که می‌گویند از جیب داده اند نیز درست باشد ما اصلا نمی‌توانیم چنین مبالغی هزینه کنیم.

برخی‌ها دوستان موج سواری می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: اگر هم ما بخواهیم از ورزشکاران حرفه‌ای مثل هادی چوپان حمایت کنیم، شورای برون مرزی اجازه اعزام نمی‌دهد و هر گونه حمایتی خلاف قانون است. در تمام کشورهای جهان نیز همین موضوع رعایت می‌شود و فدراسیون‌های بدنسازی نمی‌توانند از ورزشکاران حرفه‌ای کشورشان حمایتی داشته باشند. تمامی ورزشکاران حرفه‌ای بدنسازی در جهان با هزینه‌های خودشان عازم مسابقات مختلف می‌شوند و جوایزی را هم که دریافت می‌کنند برای خودشان است. متاسفانه برخی دوستان بدلیل بی‌اطلاعی از قوانین و یا دلایل دیگر موج سواری می‌کنند و مواضع نادرستی می‌گیرند.

در مسترالمپیا هیچ تست دوپینگی گرفته نمی‌شود

پورعلی‌فرد با بیان اینکه در رقابت‌های مسترالمپیا بر خلاف رقابت‌های زیر نظر فدراسیون جهانی، تست دوپینگ از ورزشکاران گرفته نمی‌شود، گفت: مسترالمپیا اصلا با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرارداد ندارد و از نفرات شرکت کننده هیچ تست دوپینگی هم نمی‌گیرند، بنابراین ما بر اساس قانون نمی‌توانیم از رقابتی که اصلا تست دوپینگ در آن گرفته نمی‌شود حمایتی داشته باشیم و زیر نظر فدراسیون ورزشکار اعزام کنیم.

استقبال دبیر فدراسیون از چوپان، دال بر حمایت نیست!

وی درباره کسب افتخار توسط هادی چوپان در رقابت‌های مسترالمپیا که با کسب عنوان سومی همراه بود، گفت: من بدلیل اینکه حضور نداشتم نتوانستم به مراسم استقبال بروم اما دبیر فدراسیون به فرودگاه رفت و من هم این موفقیت را تبریک گفتم، اما این امر دال بر این نیست که ما می توانیم از ورزشکاران حرفه ای حمایت کنیم یا اینکه تحت پوشش فدراسیون باشند.

حتی برای چوپان حق نامه زدن هم نداشتیم

پورعلی‌فرد در ادامه درباره اظهارات کاوه درودی دبیر سابق فدراسیون بدنسازی مبنی بر اینکه علی‌رغم درخواست کمیته ملی المپیک و تماس خانم طاهریان نایب رییس کمیته المپیک با وی، اما فدراسیون حتی یک نامه نیز برای مساعدت کمیته در درخواست صدور ویزا برای هادی چوپان نداشته است، گفت:از آنجا که ما حق حمایت از ورزشکاران حرفه‌ای را نداریم حتی مکاتبه در حمایت از آن‌ها نیز ممنوع است. ما اجازه مکاتبه با سفارتخانه‌ها را نیز نداریم تا برای ورزشکاران حرفه‌ای تقاضای ویزا کنیم. خانم طاهریان خودشان چند سال است در ورزش فعالیت دارند و قطعا با همه این موارد آشنایی دارند اما دوستان خودشان تلفن می‌زنند و احتمالا همان را ملاک قرار می‌دهند!

اگر ما برای ویزا نامه هم می‌زدیم شورای برون مرزی جلوی آن را می‌گرفت

رییس فدراسیون بدنسازی افزود: ما تابع قوانین هستیم چرا که اگر اتفاقی بیفتد ما باید پاسخگو باشیم. اگر هم ما می خواستیم حمایت کنیم شورای برون مرزی مجوز نمی‌داد و جلوی آن را می گرفت. درودی خودش زمانی سرپرست دبیری فدراسیون بوده و عجیب است که از قوانین اطلاعی ندارد.

دوستان حمایت را فقط مادی می‌دانند

وی در واکنش به این موضوع که آیا درست است که در جریان مسابقات در شیراز اعلام کرده همه گونه حمایتی از هادی چوپان خواهد داشت یا خیر، گفت:در آنجا مسابقاتی بود که خدمتشان رسیدیم و احوالپرسی کردیم. در آنجا مجری این موضوع را اعلام کرد. دوستان حمایت را فقط مادی می‌دانند اما ما هر کاری که بتوانیم در حمایت از قهرمانانمان انجام می‌دهیم!

برای ما آبروی کشور مهم است

پورعلی‌فرد در پایان با تبریک این افتخارآفرینی گفت: باز هم می‌گویم او افتخارآفرینی کرد اما ما بیشتر نگران سلامتی ورزشکارانمان هستیم. برای ما آبروی کشور مهم است. من نمی‌خواهم خیلی از مسائل را باز کنم. فدراسیون جهانی در مسابقات خود زیر نظر وادا با حساسیت زیادی تست دوپینگ می گیرد و اگر مرتکب ۳ دوپینگ شویم ما را محروم می‌کنند، به همین دلیل شدیدا از ورزشکارانمان مراقبت می‌کنیم. در مسترالمپیا اصلا تست دوپینگ نمی‌گیرند چرا که اصلا قراردادی با وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) ندارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم