تعداد نیروهای پلیس در کشور کمتر از نرم جهانی است


تعداد نیروهای پلیس در کشور کمتر از نرم جهانی است

سردار اشتری گفت:حقوق اکثر ماموران پلیس کمتر از 4 میلیون تومان است و بنده تمام تلاش خود را کردم تا در معیشت کارکنان ناجا گشایشی رخ دهد.

تعداد نیروهای پلیس در کشور کمتر از نرم جهانی استبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: در تمام دنیا شاخصی برای تعداد پلیس وجود دارد، در جهان به ازای هر هزار نفر ۵ تا ۸ پلیس وجود دارد و در کشور ما به ازای هر هزار نفر کمتر از ۳ پلیس مشغول به کار هستند، اما ما سعی می‌کنیم این خلع نیزوی انسانی را با امکانات جبران کنیم، باز هم در تجهیزات کمبود هایی داریم که سعی می کنیم آن را جبران کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه کمک به پلیس کمک به نظم و امنیت بیشتر است، گفت: حقوق اکثر ماموران پلیس کمتر از ۴ میلیون تومان است و بنده تمام تلاش خود را کردم تا در معیشت کارکنان ناجا گشایشی رخ دهد و در سه سال گذشته بخشی از کسری حقوق را جبران کردیم.

وی بیان کرد: بنده زمانی که فیش حقوقی همکاران را مشاهده می‌کنم، شرمنده می‌شوم و به دنبال این هستیم که طبق ظوابط و قانون این مشکل را رفع کنیم.

فرمانده ناجا در رابطه تعداد تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ گفت: از ابتدای سال ۱۶ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۰۸ تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ گرفته شده است که ۹ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۲۵ تماس عملیاتی شده است.

سردار اشتری در مورد گلایه مردم برای دیر رسیدن پلیس بعد از تماس‌های مردمی بیان کرد: این را قبول داریم که در برخی موارد در رسیدن ماموران پلیس سر صحنه حوادث تاخیر وجود دارد که برای آن دلایلی داریم، ممکن است مسیر تردد پلیس ترافیک باشد و یا تعداد نیرو‌های پلیس در برخی مناطق کم باشد، اما بنای ما براین است که ماموران کمتر از ۱۰ دقیقه در حوادث حاضر شوند.

وی در مورد برخورد پلیس با مردم گفت: طبق نظرسنجی ها، نیروی انتظامی از نظر رضایتمدی مردمی در رده دوم قرار در بین دستگاه های مختلف را دارد و مردم به پلیس اعتماد دارند، اما گلایه‌های هم وجود دارد که آن‌ها را قبول داریم.

فرمانده ناجا در مورد درگیری‌های بین مردم و ماموران پلیس تصریح کرد: این برخورد‌ها کمتر از گذشته شده است، اما آنقدر به این موضوع در فضای مجازی پرداخته می‌شود که مخاطبان تصور می‌کنند هر روز بین پلیس و مردم درگیری وجود دارد در صورتی که اینگونه نیست و ما تمام این درگیری‌ها را پیگیری می‌کنیم.

سردار اشتری بیان کرد: البته این تصاویر در فضای مجازی برنامه ریزی شده منتشر می‌شود و کل ماجرا به مخاطب نشان داده نمی‌شود، به عنوان مثال مامور پلیس به فردی تذکر می دهد و در پی آن درگیری ایجاد می شود اما در فضای مجازی فقط فیلم درگیری منتشر می شود و اتفاقات قبل از آن به نمایش در نمی آید. ده‌ها موارد از این برخورد‌ها را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مامور ما وظیفه خود را درست انجام داده است.

وی گفت: عده‌ای در خارج از کشور به دنبال خدشه وارد کردن به پلیس هستند، اما موفق نمی‌شوند. در تجمعات سال ۹۶، مردم از نظام حمایت کردند، اما اسنادی را به دست آوردیم که نشان می‌داد که عده‌ای در خارج از کشور به دنبال درگیری بین پلیس و مردم هستند و در صورتی که همه برخورد پلیس را تحسین کردند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، بیان کرد: پلیس در برخورد با اشرار مقتدر عمل خواهد کرد و به هیچ عنوان کسی اجازه ندارد محیط عمومی را ناامن کند و نا با کسی تعارف نداریم.

انتهای پیام/

امنیت مردم خط قرمز پلیس است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی