شبستان پیامبر اعظم حرم حضرت معصومه امسال به بهره‌برداری می‌رسد


شبستان پیامبر اعظم حرم حضرت معصومه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

قم- ایرنا- معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) گفت: شبستان پیامبر اعظم(ص) با حدود 6 هزار مترمربع فضای مسقف برای حضور زائران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هادی محمود نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: این شبستان درضلع شرقی حرم مطهر و در بدو ورود از بلوار پیامبر اعظم(ص) در طبقه زیرین صحن فاطمی قرار دارد.

وی اضافه کرد: شبستان پیامبر اعظم(ص) در آینده با شبستان حضرت نجمه خاتون(س) مرتبط می‌شود که این ارتباط زمینه خدمات هرچه بیشتر به زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) را فراهم خواهد کرد.

وی بابیان این‌که شبستان پیامبر اعظم می‌تواند بین هفت تا هشت هزار نفر ظرفیت زائر داشته باشد، گفت: پیشرفت عمرانی شبستان به‌جز قسمت ورودی و اتصال به ضلع شرقی و بلوار پیامبر اعظم(ص)، تقریبا تکمیل است.

به گفته محمودنژاد ، به‌زودی ۲ دستگاه پله‌برقی در شبستان حضرت نجمه خاتون نصب می‌شود تا تردد زائران تسهیل گردد.

وی بابیان این‌که شبستان‌های حرم حضرت معصومه(س) پس از انقلاب روزبه‌روز درحال‌توسعه است، ‌گفت: توسعه جنوبی، غربی و شرقی جزو توسعه‌های کلانی بود که در این سال‌ها در دستور کار قرار گرفت و به لطف حضرت معصومه(س) توسعه جنوبی و غربی تکمیل‌شده است.

معاون حرم حضرت معصومه(س) افزود: توسعه شرقی که شامل صحن فاطمی، کتابخانه و شبستان پیامبر اعظم(ص) می‌باشد نیز در دستور کار قرارگرفته است.

حرم حضرت معصومه(س) با سه شبستان و پنج صحن فضایی برابر با ۱۴۰ هزار مترمربع در اختیار زائران قرار داده و امکان حضور ۵۰ هزار زائر در فضاهای مسقف و روباز حرم مطهر وجود دارد.

/۲۰۸۵/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی