کمربندی جدید قم دهه فجر کلنگ زنی می‌شود


کمربندی جدید قم دهه فجر کلنگ زنی می‌شود

قم ـ ایرنا ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: کمربندی جدید قم به طول 114 کیلومتر با حضور سرمایه گذاران جدید، دهه مبارک فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

محسن بهشتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این پروژه که به صورت مشترک با آورده 70 درصدی بخش خصوصی اجرا خواهد شد، نیازمند مجوز هیأت دولت برای تغییر سرمایه گذار در مصوبه قبلی است که به علت نوسانات اقتصادی از اجرای پروژه انصراف داده بود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران جدید کمربندی قم، بخش هایی از آزادراه تهران ـ شمال را در دست اجرا دارند، از پیگیری و برگزاری جلسات مستمر با مسؤولان ذیربط برای انعقاد قرارداد خبر داد و گفت: از سرمایهگذاران خواسته ایم تا برنامه ریزی لازم برای شروع هرچه سریعتر عملیات اجرایی را داشته باشند.

معاون عمرانی استانداری قم با اشاره به نیاز جدی برای راه اندازی این کمربندی جدید، خاطرنشان کرد: گسترش شبکه آزادراهی کشور، افزایش ضریب ایمنی در سفر و تسهیل در عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان از اهداف این پروژه است که امیدواریم با مشارکت و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.

کمربندی جدید قم به طول 114 کیلومتر با هزینه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان که 30 درصد آن آورده دولت است، از دو بخش کمربندی غربی حدفاصل قم ـ سلفچگان ـ راهجرد به طول 74 کیلومتر و کمربندی جنوبی حدفاصل طرلاب تا آزادراه امیرکبیر به طول 40 کیلومتر تشکیل شده و نقطه اتصال آن با اتوبان قم ـ تهران کیلومتر 11 است.

8146/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد