پلیس مازندران به ابزارهای هوشمند مجهز شد


پلیس مازندران به ابزارهای هوشمند مجهز  شد

ساری - ایرنا -  فرمانده انتظامی مازندران هوشمندی، استفاده از فناوری و کشف علمی جرم را سه رکن اساسی در کار پلیس معرفی کرد و گفت که امروز تا حدود زیادی پلیس استان به امکانات و ابزارهای پیشرفته و هوشمند ارتباطی مجهز شده است.

سردار سیدمحمود میرفیضی روز شنبه همزمان با سومین روز هفته ناجا در صبحگاه مشترک این نیرو در ساری افزود: امروز پلیس هوشمند و به روز استان توان پاسخگویی به خواسته ها و مطالبات مردم را دارد.

وی به وجود سامانه های پلیسی ۱۱۰ و ۱۹۷و دست افزار های همراه پلیس به عنوان بخشی از ابزارهای پیشرفته و هوشمند یاد کرد و گفت که پلیس با ایجاد ساختارهایی مبتنی بر فناوری های نوین در صدد افزیش رضایت مردم است .

سردار میرفیضی توضیح داد: پلیس با بازخوانی نقش مردم، سازمان ها، رسانه ها، رصدهای محیطی در حوزه ساختاری و کارکردی با توجه به تغییرات و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده است به پلیسی هوشمند و کارآمد تبدیل شده است و تلاش دارد تا همواره یک گام جلوتر از جامعه در مقوله پیچیدگی های ارتباطی و کار با ابزارهای جدید باشد.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام این که فعالیت پلیس هوشمند نشانگر اقتدار نظام است و مردم از وجود پلیس هوشمند احساس امنیت بیشتر همراه با لذت دارند، گفت : انتخاب شعار " پلیس هوشمند، امین مردم " نیز بر اساس پشتوانه های نظری و متناسب با شرایط زمانی، فرمایشات و مطالبه‌گری مقام معظم رهبری و خواسته های مردمی است .

وی افزود: عملکرد پلیس در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اخلاق، رافت اسلامی و دین مداری است و امنیت هم خط قرمز پلیس محسوب می شود و امروز این مقوله مهم در استان مازندران مورد رضایت مردم است.

میرفیضی ایجاد سامانه های پلیسی ۱۱۰ و ۱۹۷ را از مهمترین مولفه های مردم محوری و جامعه محوری پلیس معرفی کرد و گفت: ایجاد سامانه های برخط پلیس همراه، استفاده از دست افزارهای هوشمند پلیسی و ایجاد سامانه های ارتباطی بین پلیس و دستگاه قضائی گامی برای ارتقاء منزلت اجتماعی مردم و صیانت از مردم و کارکنان نیروی انتظامی است.

وی با بیان این که ما در هفته ناجا به دنبال تقویت، جلب اعتماد، افزایش احساس امنیت، جلب مشارکت های مردم و دستگاه ها و افزایش مقبولیت و محبوبیت در جامعه هستیم، افزود: ارتقاء منزلت اجتماعی پلیس، ترویج فرهنگ مهدویت، نمایش اقتدار و کارآمدی پلیس از جمله برنامه های هفته نیروی انتظامی است .

انهدام ۳۷ باند تهیه و توزیع موادمخدر

سردار میرفیضی با اشاره به این که پلیس در نظرسنجی های انجام شده در حوزه های عملکردی، اعتماد به گروه های شغلی، خدمت رسانی، عدالت محوری و پاسخگویی در بین سایر نهادهای کشور از رتبه های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: طبق این برسی ها که سال گذشته صورت گرفته در حوزه کلانتری ها ۸۲ درصد مراجعان از نیروی انتظامی ابراز رضایت کرده اند.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از کشف بیش از ۲هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و انهدام ۳۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان طی ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است .

وی افزود: در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی ۷۲۰ تن انواع چوب جنگلی قاچاق به ارزشی ۱۴۰ میلیارد ریال در استان کشف شده است که با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه بوده است .

میرفیضی از رفع تصرف ۱۳۵ هزار متر از اراضی ملی با همکاری سازمان های مربوطه در استان خبر داد و گفت: ارزش زمین های رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

وی با اشاره به این که بیش از ۳۳۱ میلیون تردد با افزایش ۶ درصدی نسبت به سال گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای استان صورت گرفت، گفت: در ۶ ماه گذشته ۵ هزارو ۶۹۶ نفر در سوانح رانندگی استان مجروح شده و ۳۳۷ نفر نیز جان باختند که در مجموع کل تصادفات استان نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشت .

میرفیضی از افزایش ۷۵ درصدی جرایم در حوزه فضای مجازی خبر داد و بیان کرد: برداشت غیر مجاز از حساب اشخاص، نشر اکاذیب و کلاهبرداری های رایانه ای از بیشترین تخلفات در این حوزه بوده است .

۶۹۹۰/۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان