سپاه در عرصه اقتصادی امتحانش را پس داده است/ اهمیت ارائه بیلان کاری


سپاه در عرصه اقتصادی امتحانش را پس داده است/ اهمیت ارائه بیلان کاری

گروه اقتصاد ــ عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر سپاه توانست با ارائه آمار و ارقام عملکرد در زمینه تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین هزینه‌کردهای خودش برای مردم ثابت کند که با کمترین کارها توانسته بیشترین کارها را انجام دهد، آنگاه خوشنامی سپاه مضاعف و اعتماد عمومی نسبت به این مجموعه ارزشمند نیز بیش از گذشته خواهد شد.

سپاه در عرصه اقتصادی امتحانش را پس داده است/ اهمیت ارائه بیلان کاری

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب، روز چهارشنبه دهم مهرماه در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، بخشی از سخنان خود را به مسائل اقتصادی اختصاص داده و از جمله بر نقش مهم سپاه پاسداران در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تأکید کردند: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین خصوص حفظ آمادگی‌های علمی و عملی و آگاهی‌های سیاسی و استحکام سازمانی سپاه در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، کمک به محرومان و خدمت رسانی و مقابله با دشمنی ها را ضروری خواندند.

برای مشاهده متن کامل سخنان رهبر معظم انقلاب، اینجا کلیک کنید.

در این راستا و برای بررسی بیشتر نقش سپاه پاسداران در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، با ابراهیم نکو، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به گفت‌و‌گو نشستیم که وی در ابتدا به ایکنا گفت: مقام معظم رهبری با شناختی که از سپاه پاسداران در مقاطع مختلف دارند این موضوع را بیان فرمودند که سپاه می‌تواند به عنوان یک نیروی توانمند، باتجربه و امتحان پس‌داده در زمینه اقتصاد مقاومتی کمک‌حال مردم، کشور و نظام باشد.

نقش مؤثر سپاه در اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادوار گذشته و در مقاطع مختلف، با حضورش در هر جایی که به نفع مردم و کشور باشد موفق عمل کرده و ضمن داشتن برخی وظایف و تکالیف مهم همانند دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور اما در زمینه‌های مختلف همانند کمک به اقتصاد و تولید، کارساز بوده و توانسته است به خوبی نقش‌آفرینی کند.

نکو با اشاره به راندمان بالای فعالیت‌های اقتصادی سپاه اظهار کرد: سپاه در مواردی همانند سازندگی و عمرانی با کمترین امکانات مالی، راندمان فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است و توانسته رضایتمندی قابل‌توجهی را در بین مردم به دنبال داشته باشد. به همین دلیل است که بنده اعتقاد دارم سپاه می‌تواند با کم‌ترین امکانات و منابع مالی به صورت جهادی بیشتری کارآمدی را داشته و اثری مؤثر در بخش‌های مختلف اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال داشته باشد.

لزوم همکاری سایر قوا با سپاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که سایر بخش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل قبولی داشته باشند اما این صحبت‌ها مقام معظم رهبری حکایت از آن دارد که سپاه باید آستین‌ها را بالا زده و بیش از گذشته در زمینه اقتصادی و البته با رویکرد منفعت جامعه و کشور، این رسالت مهم را بر عهده بگیرند.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اهمیت همکاری سایر قوا با سپاه پاسداران گفت: معتقدم سپاه می‌تواند به صورت حساب‌شده و در تعامل با قوای مختلف کشور و همراهی با سایر دستگاه‌های مرتبط، نقش سازنده خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشد و مطمئن هستم که قطعاً خواهد توانست و با توانایی‌ها و تکنولوژی‌های خوب خودش در حوزه مهم‌تری که امروز اتفاقاً با وجود تحریم‌ها نیاز کشور است نقش سازنده خود را داشته باشد.

سایر بخش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل قبولی داشته باشند اما صحبت‌ها مقام معظم رهبری حکایت از آن دارد که سپاه باید آستین‌ها را بالا زده و بیش از گذشته در زمینه اقتصادی و البته با رویکرد منفعت جامعه و کشور، این رسالت مهم را بر عهده بگیرند

قواعد تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی یادآور شد: به نظرم با صحبت‌هایی که رهبر معظم انقلاب داشتند تکلیف سپاه کاملاً روشن است. این سخنان حکایت از آن دارد که تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارای قواعدی است که سپاه ضمن رعایت این قواعد و قوانین مرتبط و اسناد اقتصادی و بالادستی موجود، باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند. نکته دوم این است که همه نهادها، سازمان‌ها و قوا باید تعامل شفاف و روشنی داشته باشند که چه قسمتی از کار باید بر عهده سپاه باشد و ضمن اینکه به وظایف خود در این مقوله عمل کند از سوی دیگر توأم با شفافیت، بتواند کارنامه خود را به معرض دید عموم بگذارد.

نکو با بیان اینکه سپاه باید بتواند متفاوت از سایر دستگاه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: مورد سوم هم این است که سپاه همچنان با آن امکانات محدود خودش و با منابع کمتری بتواند کارآیی بیشتری داشته باشد تا متفاوت از سایر دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کند.

ارائه بیلان کاری سپاه منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: به عبارت دیگر اگر سپاه پاسداران توانست با ارائه آمار و ارقام عملکرد در زمینه تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین هزینه‌کردهای خودش برای مردم ثابت کند که با کمترین کارها توانسته بیشترین کارها را انجام دهد، آن موقع است که خوشنامی سپاه مضاعف خواهد شد و اعتماد عمومی نسبت به این مجموعه ارزشمند نیز بیش از گذشته خواهد شد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: سپاه پاسداران باید به گونه‌ای عمل کند که کوچک‌ترین شائبه‌ها در زمینه آلودگی‌های حاشیه‌ای که معمولاً در اقتصاد مطرح است برای این نهاد وجود نداشته باشد و در واقع از چنین مواردی مصون باشد تا هم نام نیک خود را همچنان حفظ کند و هم اینکه عملکرد سپاه، رضایتمندی حداکثری را به دنبال داشته باشد تا بتواند گامی محکم و اساسی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی بردارد و اثر تحریم‌ها را نیز به حداقل برساند. اگر سپاه با توجه به سه موردی که عرض شد وارد شود مطمئناً در رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی هم اثرات خوبی را از خود به جا خواهد گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت