ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات منطقه ویژه پارس به دانشگاه اصفهان واگذار شد


ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات منطقه ویژه پارس به دانشگاه اصفهان واگذار شد

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه اصفهان گفت: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه) در حوزه آمار و علوم داده به این دانشگاه واگذار شد.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر در سال ۱۳۷۷ برای بهره‌برداری از منابع نفت و گاز حوزه پارس جنوبی و انجام فعالیت‌های اقتصادی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی در محدوده نوار ساحلی عسلویه و خلیج نایبند به وسعت ۳۰ هزار هکتار تأسیس شد.

هوشنگ طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به همکاری های علمی دانشگاه اصفهان با منطقه ویژه اقتصادی پارس در حیطه استقرار نظام آماری و استفاده از منابع داده، تفاهم‌نامه ای برای گسترش این همکاری ها در زمینه علوم داده و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بین این ۲ مجموعه منعقد شد.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه مبنی بر همکاری علمی، خدماتی و مشاوره‌ای در زمینه آمار، علم داده‌ و مدیریت داده بین دانشگاه اصفهان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس است، افزود: این نخستین همکاری صنعت نفت و دانشگاه در بخش پکپارچگی اطلاعات و علوم داده است.

طالبی تصریح کرد: این همکاری یک طرح پژوهشی صرف و گزارشی نیست بلکه کاری عملیاتی و کاربردی است که مشکلات سازمان منطقه ویژه پارس درباره یکپارچه سازی اطلاعات را بررسی و برای آن راهکار ارائه می‌کند.

طالبی با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان، جامع است و در زمینه‌های مختلف می‌تواند با سازمان‌ها و صنایع دیگر همکاری‌های پژوهشی و خدماتی داشته باشد، گفت: رویکرد این دانشگاه به سمت حل کردن مشکلات و معضلات بخش ها و رشته‌های مختلف است.
رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: این دانشگاه تلاش می‌کند تا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و سازمان‌های دیگر، فرصتی را برای حضور استادان دانشگاه در مراکز مختلف فراهم کند تا آنها از نزدیک چالش‌ها و نیازهای صنعت را بررسی کنند.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

سالیانه حدود یکهزار و ۱۷۰۰ پایان نامه و رساله در این دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود.

۶۰۲۲/ ۳۰۱۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم