دخانیات و مواد آرایشی در صدر کشفیات قاچاق سمنان/ کشف 345 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان


دخانیات و مواد آرایشی در صدر کشفیات قاچاق سمنان/ کشف  345 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف بیش از 345 میلیارد ریال کالای قاچاق طی شش ماهه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا- بهروز اسودی در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال و در قالب گشت‌های نظارت و بازرسی ، ۴ هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی غیر صنفی در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: گشت‌های نظارت و بازرسی از سطح عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان‌، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف ، دخانیات ، نیروی انتظامی ، استاندارد و غیره در شهرهای استان سمنان انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این گشت‌های بازرسی که به‌منظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و ۱۱ قلم کالا انجام شده است ، ۵۴۸ پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

اسودی بیشترین کشفیات کالای قاچاق را مواد دخانیات، آرایشی و بهداشتی ، سوخت و مواد غذایی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که طی ۶ ماه گذشته تنظیم شده ۳۴۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال می باشد.

رئیس کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه استان ضمن بیان گزارشی از عملکرد این کارگروه افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است و انجام یازده مرحله بررسی مدارک سوخت تقطیری بهمراه پلمپ و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی ، بازدید از کارخانجات و واحدهای تولید مشتقات فرآورده های نفتی بمنظور استانداردسازی و کدگزاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوزهای ترخیص کالاهای صادراتی از مهمترین اقدامات این کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.

اسودی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین به منظور آگاهی‌بخشی در خصوص اثرات و مضرات شوم استفاده از کالاهای غیرمجاز و قاچاق بیش از ۳۰ دوره و کارگاه آموزشی با همکاری دستگاه های عضو کارگروه حمایت از تولید ، ویژه ی اصناف، واحدها و بنگاه‌های تولیدی ، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه در ۳ ماه ابتدایی امسال برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی