برای پسردار شدن، چقدر اسپرم لازم است؟


برای پسردار شدن، چقدر اسپرم لازم است؟

تعداد اسپرم کم، که به آن الیگواسپرمی گفته می شود، زمانی است که مرد کمتر از 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی داشته باشد.

تعداد اسپرم کم، که به آن الیگواسپرمی گفته می شود، زمانی است که مرد کمتر از 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی داشته باشد. تعداد اسپرم کم باعث می شود بارداری طبیعی به سختی اتفاق بیفتد، اگرچه بارداری های موفقیت آمیز نیز می تواند با اسپرم کم رخ بدهد.
مشکلات مربوط به اسپرم، از جمله تعداد کم اسپرم و مشکلات کیفیت اسپرم بسیار رایج است. این مشکلات از هر سه زوج در یک زوج رخ می دهد. در NHS یا به صورت خصوصی درمان هایی وجود دارد که اگر تعداد اسپرم کم داشته باشید، می توانید به کمک آنها باردار شوید.

بررسی تعداد اسپرم
اگر بعد از گذشت 1 سال تلاش برای بارداری نتوانستید باردار شوید، به پزشک مراجعه کنید. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مشکلات باروری شما برطرف شود. یکی از آزمایشاتی که پزشک می تواند ترتیب دهد، تجزیه و تحلیل مایع منی است.
در اینجاست که یک نمونه از مایع منی برای بررسی کیفیت و کمیت اسپرم آنالیز می شود. نتایج معمولاً طی یک هفته در دسترس است. اگر نتایج طبیعی نباشد، باید آزمایش تکرار شود تا از صحت آن اطمینان حاصل شود. این کار معمولاً بعد از 3 ماه انجام می شود. پزشک معالج در صورت بروز هرگونه مشکلی شما را به متخصص ناباروری ارجاع می دهد.

تعداد اسپرم مورد نیاز برای پسردار شدن
افزایش تعداد اسپرم ها احتمال پسر دار شدن را بیشتر می کند. بهتر است برای بیشتر شدن تعداد اسپرم در هنگام نزدیکی، پدر 2 تا 5 روز قبل از تخمک گذاری از ارگاسم خودداری نماید. بیضه ها را خنک نگه دارید. هنگامی که بیضه ها خنک تر از دمای بدن هستند تولید اسپرم بیشتر می شود. مردانی که سیگار می کشند و مشروب می خورند تعداد اسپرم پایین تری دارند. ماری جوآنا همان اثری را بر تعداد اسپرم دارد که سیگار دارد. کوکائین و دیگر انواع مواد مخدر مانع از تولید اسپرم می شوند.
برخی از درمان ها بر باروری مرد اثر می گذارند. پزشک معالج می تواند داروهای افزایش اسپرم تجویز نماید.

کیت های آزمایش خانگی تعداد اسپرم
کیت های آزمایش خانگی باروری مردان در داروخانه های خارج از کشور موجود است. این آزمایشات تعداد اسپرم را بررسی می کند. اگر نمی خواهید به پزشک معالج مراجعه کنید و می خواهید یکی از آزمایش ها را امتحان کنید باید از موارد زیر آگاه باشید:
- اگرچه تحقیقات مختلف نشان می دهد که این آزمایشات تعداد دقیق اسپرم را نشان می دهد، اما مطالعات زیادی در این مورد انجام نگرفته است
- برخی از کیت های آزمایش خانگی تعداد اسپرم کم را زیر 20 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی طبقه بندی می کنند ، اما رهنمودهای بین المللی اخیر نشان می دهد که تعداد اسپرم بیشتر از 15 میلیون در میلی لیتر مایع منی طبیعی است.
- بعضی از کیت ها فقط تعداد اسپرم ها را بررسی می کنند و تحرک اسپرم را بررسی نمی کنند. بهتر است از کیت هایی استفاده کنید که هر دو مورد را اندازه گیری می کنند.
- اگر نگران باروری خود هستید، بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید تا آنالیز منی مناسب انجام دهد.

علت تعداد کم اسپرم
در بسیاری از موارد ، مشخص نیست که چه عاملی باعث کاهش تعداد اسپرم ها می شود. بعضی اوقات مشکلات مربوط به شمارش و کیفیت اسپرم همراه با موارد زیر می باشد:
- عدم تعادل هورمون، مانند کمبود فشار خون (کاهش تولید هورمون)
- یک مشکل ژنتیکی مانند سندرم کلاینفلتر
- داشتن بیضه های پایین افتاده
- یک مشکل ساختاری - به عنوان مثال ، لوله هایی آسیب دیده اسپرم و لوله های مسدود شده در اثر بیماری یا جراحت، یا مشکل لوله ها از بدو تولد.
- عفونت دستگاه تناسلی مانند کلامیدیا ، سوزاک یا پروستاتیت (عفونت غده پروستات)
- واریکوسل (رگهای بزرگ شده در بیضه)
- جراحی قبلی برای ترمیم بیضه ها یا فتق
- بیضه ها بیش از حد گرم می شوند
- مصرف زیاد الکل ، استعمال سیگار و استفاده از مواد مخدر مانند ماری جوانا یا کوکائین
- داروهای خاص ، از جمله درمان جایگزینی تستوسترون ، استفاده طولانی مدت از استروئید آنابولیک ، داروهای سرطان (شیمی درمانی) ، برخی آنتی بیوتیک ها و برخی از داروهای ضد افسردگی
- اضافه وزن یا چاق بودن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا