روزشماری برای تکمیل فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی آذر


روزشماری برای تکمیل فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی آذر

دهقانی گفت: فاز نخست توسعه میدان نفتی آذر تا پایان امسال تکمیل می‌شود و حدود 18 حلقه چاه تولیدی میدان نفتی آذر به طور تقریبی آماده تولید است.

روزشماری برای تکمیل فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی آذر
به گزارش فانوس، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در بازدید از طرح توسعه میدان آذر، با اشاره به این که با تکمیل فاز نخست توسعه میدان نفتی آذر تا پایان امسال، تولید روزانه نفت این میدان به ۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسد؛ گفت: توسعه این میدان طی ۲ سال گذشته، تولید نفت قابل‌ قبولی برای کشور به دنبال داشته است و امیدواریم با افزایش تولید تا پایان سال، بر میزان این ارزش‌آفرینی افزوده شود.

او گفت: حدود ۱۸ حلقه چاه تولیدی میدان نفتی آذر به طور تقریبی آماده تولید است که با تکمیل واحد فرآورش مرکزی، این افزایش تولید محقق می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: مقرر شده است که بر اساس یک برنامه زمانبندی مشخص، واحد‌های مختلف مرکز فرآورش بنا به اولویت به مرحله تکمیل و بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: بکارگیری حداکثر توانمندی نیرو‌های بومی، پیمانکاران داخلی و استفاده از تولیدات داخلی، ازجمله الزاماتی است که در توسعه این میدان مشترک در نظر گرفته شده است.

دهقانی در سفری دو روزه که هفته گذشته انجام شد، از چاه شماره ۱۸، واحد تولید هوا، واحد تولید نیتروژن، واحد تزریق مواد شیمیایی آب خام، پکیج آب مقطر و همچنین ردیف‌های فرآورشی ۱ و ۲، اتاق کنترل، مرکز فرآورش (CPF) و بخش آتش‌نشانی طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید و از تلاش کارکنان شاغل در این طرح به ویژه آتش‌نشانان طرح قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟