واکنش ها به خبر طرح ترور ناکام سردار سلیمانی/ حاج قاسم در صدر فهرست ترورهای رژیم صهیونیستی قرار دارد


واکنش ها به خبر طرح ترور ناکام سردار سلیمانی/ حاج قاسم در صدر فهرست ترورهای رژیم صهیونیستی قرار دارد

خبرگزاری آریا- واکنش ها به خبر طرح ترور ناکام سرلشکر سلیمانی و تحلیل پیرامون طراح این طرح ترور ناکام ادامه دارد.

واکنش ها به خبر طرح ترور ناکام سردار سلیمانی/ حاج قاسم در صدر فهرست ترورهای رژیم صهیونیستی قرار دارد

خبرگزاری آریا- واکنش ها به خبر طرح ترور ناکام سرلشکر سلیمانی و تحلیل پیرامون طراح این طرح ترور ناکام ادامه دارد.
به گزارش سرویس امنیتی دفاعی خبرگزاری آریا، حجت الاسلام «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه هفته گذشته از طراحی و برنامه‌ریزی چندین ساله سرویس‌های امنیتی عبری ـ عربی برای ترور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه خبر داد.
رئیس سازمان اطلاعات سپاه در تشریح بخشی از طراحی سرویس‌های عبری-عربی برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن 350 تا 500 کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند.
رئیس سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: این‌ها آنقدر به موفقیت طراحی و عملیات خود اطمینان داشتند که حتی وزیر خبیث رژیم صهیونیستی مدتی قبل اظهار کرده بود که ما سردار سلیمانی را ترور می‌کنیم، اما به یاری خداوند نتوانستند و سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه موفق به دستگیری تیم و خنثی سازی توطئه شدند.
این خبر با واکنش گسترده گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه بود و این گروه‌ها اعلام کردند، تلاش‌ها برای ضربه به نیروهای مقاومت در منطقه محکوم به شکست است.

واکنش ها به خبر طرح ترور ناکام سردار سلیمانی
گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به خبر تلاش ناکام برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام کردند برخی طرف‌ها دنبال ضربه به مقاومت و کم‌رنگ کردن پیروزی‌های آن هستند اما به جایی نخواهند رسید.
جنبش « المقاومة الشعبیة » (مقاومت مردمی) در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.
بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «دنیا الوطن»، این جنبش در ادامه خنثی‌سازی این ترور را به سرلشکر سلیمانی و سران جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.
المقاومه الشعبیه در ادامه بر نقش ویژه قاسم سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین در جنگش علیه دشمن اسرائیلی و ایستادن ایران در کنار ملت فلسطین تأکید کرد.
«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت نیز به شبکه «المیادین» گفت، تلاش‌های ناامید‌کننده‌ای از سوی دشمن صهیونیستی و متحدان آن در منطقه و آمریکا برای کنار زدن مقاومت در جریان است؛ مقاومتی که پیروزی‌های بسیاری در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن کسب کرده و نماینده‌ای چون حاج قاسم سلیمانی دارد .
«ولید القططی» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی هم گفت، این تلاش‌ها در چارچوب مقابله با محور مقاومت صورت می‌گیرد و قاسم سلیمانی یکی ازسمبل‌های مقاومت است.
«طلال ابوظریفه» عضو جنبش «الجبهه الدیمقراطیه» (جبهه دموکراتیک) نیز تصریح کرد، کسانی هستند که دنبال منصرف کردن ایران از حمایت از مقاومت و کم رنگ کردن پیروزی‌های محور مقاومت هستند اما موفق نخواهند شد.

واکنش حماس به طرح ترور سردار سلیمانی
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلاش برای ترور سرلشکر «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوی اسلامی ایران را محکوم کرد.
به گزارش المیادین، «حازم قاسم»، سخنگوی این جنبش جمعه (12 مهر) گفت که تلاش‌ها برای ترور سردار سلیمانی تنها به نفع صهیونیست‌ها است و هدف از آن ایجاد اختلافات به منظور تضعیف قدرت امت اسلامی در رویارویی با چالش‌های پیش‌رو است.
او گفت که حملات صهیونیست‌ها به همه اقشار امت اسلامی مستلزم اتحاد تلاش‌ها در امتداد جبهه‌های مقاومت است.
در همین حال اسامه حمدان، مسئول روابط خارجی جنبش حماس فلسطین گفت: طراحی عملیات ترور سردار سلیمانی نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ایجاد ائتلاف میان اسرائیل و نیرو‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ وی افزود: قاسم سلیمانی نقش عمده‌ای در پیشبرد مقاومت و رشد آن ایفا کرده است و من نمی‌توانم جزئیات این مساله را بیان کنم.
اسامه حمدان تاکید کرد: تلاش برای ترور سردار سلیمانی حاکی از آن است که آمریکا همچنان تلاش می‌کند برای تجاوز به کشور‌های منطقه ائتلاف ایجاد کند.

خداوند به سردار سلیمانی عمر طولانی بدهد تا کنار یکدیگر در مسجد الاقصی نماز بخوانیم
سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین, سردار قاسم سلیمانی را یک مجاهد و یک فرمانده بزرگ جهان اسلام توصیف کرد که شکست های پی در پی به آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است و مبارزان گروه های مقاومت فلسطینی امیدوارند کنار او در مسجد الاقصی نماز بخوانند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، محمد البریم ابومجاهد در مصاحبه با این شبکه، درباره ناکامی توطئه ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: خداوند را برای سلامت این فرمانده بزرگ جهان اسلام شکر می کنیم. او دغدغه های زیادی بر دوش می کشد. او مسئولیت های مهمی برعهده گرفت که در آنها موفقیت های بزرگی برای محور مقاومت به دست آورد. او با طرح های آمریکا و دشمن صهیونیستی مقابله می کند. او شکست های پی در پی به آنها تحمیل کرده است. ژنرال قاسم سلیمانی، شبانه روز به فکر رساندن کمک ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. او سهم بزرگی در بهبود عملکرد مقاومت فلسطین و تقویت امکانات و افزایش قدرت آن دارد و باعث شده است که اشغالگران مصیبت های بزرگی در برابر مقاومت تجربه کنند. این شرایط به لطف الهی و با تلاش این مجاهد بزرگ و برادران او ایجاد شده است. به همین علت ما خدا را برای سلامت این فرمانده بزرگ شکر می کنیم و به سپاه پاسداران درود می فرستیم. برای سلامت این فرمانده بزرگ و برادران او در سایه شرایط منطقه ای، دعا می کنیم. نام او در صدر فهرست افرادی است که آمریکا آنان را تحت تعقیب قرار داده است. در واقع فهرست آمریکا از تروریسم، فهرست شرافت، افتخار، قهرمانی و شجاعت است. او برای از بین بردن مظلومیت ملت و امت ما تلاش می کند.
ابومجاهد افزود: پیروزی هایی که در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و دیگر مناطق به دست آمده، آمریکاییها را خشمگین کرده است و به دنبال راه دیگری هستند. رئیس اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد این عملیات, یک عملیات اسرائیلی - عربی است. بدون شک آمریکا و اسرائیل پس از این شکست های پی در پی, به دنبال پیروزی برای خود هستند به ویژه که این پیروزی ها پای این فرمانده بزرگ یعنی ژنرال حاج قاسم سلیمانی نوشته می شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره نقش بعضی کشورهای عربی در طراحی این توطئه ترور، خاطر نشان کرد: متاسفانه اشغالگران پیروانی در منطقه دارند که خواسته های آنان را عملی می کنند. شاهد آن هستیم که بعضی کشورهای عربی به صورت علنی، در حال عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند و این رژیم به این موضوع افتخار می کند. شاهد آن بودیم که بعضی مقامات عرب، چند روز پیش به مناسبت سال جدید عبری، برای سران اشغالگر، پیام تبریک فرستادند. بنابراین عجیب نیست که بعضی دست های مزدور که به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا عمل می کنند، در این باره نقش داشته باشند. ملت فلسطین عاشق این فرمانده است و مقاومت فلسطین این فرمانده را از جمله معدود مردانی می داند که دغدغه آرمان فلسطین دارند و عاشق فلسطین هستند. او روابط قوی و مستحکمی با فرماندهان مقاومت فلسطین دارد. او یک فرمانده فروتن است و از هیچ تلاشی برای کمک میدانی و نظامی به فلسطین، فروگذار نمی کند. خبر ناکامی ترور او ما را خوشحال کرد و دعا می کنیم خداوند به او عمر طولانی بدهد تا کنار یکدیگر در مسجد الاقصی نماز بخوانیم. او تلاش و جهاد گسترده ای برای حمایت از مقاومت فلسطین داشته است و امیدواریم به مرحله آزادسازی فلسطین برسیم. بدون شک نمی توان همه خدمات حاج قاسم را به مقاومت فلسطین فاش کرد. فقط می توانیم بگوییم که او نقش بسیار بزرگی در پیروزی های حزب الله در سوریه و لبنان و عراق دارد. او بر همه جزئیات عملیات نظارت دارد. او از هیچ کمکی به مقاومت فلسطین فروگذار نمی کند. مقاومت فلسطین توانایی های و امکانات خود را مدیون قاسم سلیمانی و برادران او در سپاه پاسداران است. تعجب آور نیست که دشمن صهیونیستی برای ترور این فرمانده بزرگ تلاش کند، به ویژه که گزارش های اخیر منابع اسرائیلی بر نقش ایران و حاج قاسم سلیمانی تاکید کرده بود. هوشیاری امنیتی در ناکام گذاشتن توطئه ترور این فرمانده بزرگ را تبریک می گوییم. متوسل شدن اشغالگران به تلاش برای ترور این فرمانده بزرگ، نشان می دهد که تا چه اندازه در برابر او در تنگنا قرار گرفته و دچار ورشکستگی شده اند. تردیدی نیست که بعضی دست های مزدور به نفع اشغالگران صهیونیست عمل می کنند. در گذشته شاهد آن بودیم که چگونه بعضی مزدوران اسرائیل، در ترور فرماندهان گروه های مقاومت فلسطینی دست داشتند. آمریکا، صهیونیست ها و عوامل منطقه ای آنها نمی خواهند محور مقاومت گسترش یابد و به پیروزی برسد.

رژیم صهیونیستی طراح این طرح ترور ناکام است
شبکه المنار در گزارشی با اشاره به این که رسانه‌های رژیم صهیونیستی احتمال قوی می‌دهند این رژیم در پس پرده تلاش برای ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سبب نقش وی علیه این رژیم در منطقه، قرار داشته باشد، به نقل از رونی دانیال کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: بدون شک سلیمانی کسی است که اسرائیل نمی‌خواهد وی را زنده ببیند. وی عنصر اصلی همه اتفاقاتی است که در خاورمیانه روی می‌دهد و تهدیدی برای اسرائیل است در نتیجه (رژیم صهیونیستی) تلاش می‌کند وی را از صحنه خارج کند.
یارون اشنایدر کارشناس صهیونیست مسائل عربی گفت: سلیمانی به عنوان شخصیتی اسطوره‌ای به تصویر کشیده می‌شود که از سوء قصد‌ها جان به در می‌برد. درست است، جنگی پنهان هم وجود دارد. با وجود برتری سازمان اطلاعات اسرائیل، ایران دستاورد‌هایی کسب می‌کند.
گزارشگر المنار گفت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند تلاش برای ترور قاسم سلیمانی ناشی از موفقیت وی در توسعه سامانه‌های تسلیحاتی مقاومت است که به بزرگترین تهدید برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

حاج قاسم در صدر فهرست ترورهای رژیم صهیونیستی قرار دارد
تمامی کارشناسان صهیونیستی متفق القول اعتقاد دارند که سردار سلیمانی باید هرچه سریعتر از صحنه خاورمیانه حذف شود.
زهیر انداورس در مطلبی در رای الیوم نوشت: رسانه های عبری در روزهای اخیر با جدیت روایت های ایران از شکست توطئه ترور سردار قاسم سلیمانی را پیگیری می کنند، بازتاب این خبر در رسانه های اسرائیلی چنان گسترده بوده است که این رسانه ها با عبور از مرحله انتشار خبر به تحلیل آن توسط منابع نظامی، امنیتی و سیاسی خبره روی آورده اند، تمامی کارشناسان حاضر در این رسانه ها متفق القول اعتقاد دارند که: سردار سلیمانی باید "هرچه سریعتر از صحنه خاورمیانه حذف شود چرا که وی مسئول اصلی و مستقیم تمرکز ایران در منطقه است وعلاوه بر این وی مسئول اصلی انتقال سلاح از ایران به سوریه و پس از آن به حزب الله است، و در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی در تل آویو است"
بر این اساس، می توان گفت که اسرائیل معترف است که سردار سلیمانی یک مشکل بدون راه حل برای این رژیم است و رژیم صهیونیستی وی را سر آمد جنگ با ایران که دشمن شماره یک این رژیم محسوب می شود، می داند و نام وی را در لیست چهارگانه ترور سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دادند.
در همین راستا، پایگاه المانیتور با انتشار گزارشی به این موضوع پرداخت، در این گزارش که "بن کاسبت" خبرنگار کهنه کار و تحلیلگر امور سیاسی رژیم صهیونیستی آن را تهیه کرده است، آمده است که اسرائیل در حملات اخیر خود به سوریه، به شکل خاص، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده آن سردار قاسم سلیمانی را هدف قرار داده است. با علم به اینکه، چند ماه پیش، منابع امنیتی بلندپایه در تل آویو اعلام کردند که قاسم سلیمانی، به هدفی "مشروع" برای ترور از طرف رژیم اشغالگر اسرائیل تبدیل شده است.
پایگاه یاد شده به نقل از یک منبع برجسته اسرائیلی نوشت: موضوع ، در کل به قاسم سلیمانی مربوط می شود، زیرا قاسم سلیمانی، فرمانده ایرانی و فردی است که جنگ علیه اسرائیل را با طراحی عمده رهبری می کند.
مساله ای که با ایما و اشاره قابل درک نیست این است که اسرائیل، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، را تعقیب خواهد کرد و وی را در هر زمان و مکانی خواهد یافت و توانایی های وی را برای توسعه قدرت خود و تهدیدات احتمالی علیه اسرائیل، زیر نظر خواهد اشت ، و به عبارت دیگر ، می توان گفت که این امر، چنانچه منابع آگاه اسرائیلی گفته اند جنگ میان دو طرف (کشور) نیست.
به گزارش منبع یاد شده، فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی، حتی پس از اینکه ضرباتی از طرف اسرائیلی ها به وی وارد شد، از طرح های وی ابراز شگفتی کرده اند.
در اقدامی که نشان دهنده مشکل اسرائیل در تعامل با ایران به طور کل و به ویژه تعامل با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده آن یعنی سردار قاسم سلیمانی است، این سخنگوی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل به انتشار تصاویر و جزئیاتی اقدام کرد که مدعی شد متعلق به مسئولان ایرانی است که از طریق پهپادها برای اجرای حمله سخت به رژیم اسرائیل از سوریه برنامه ریزی می کردند.
"رونی دانیئل" تحلیلگر مسائل نظامی شبه 12 تلویزیون اسرائیل گفت : این پیامی از طرف اسرائیل است به آن ها مبنی بر اینکه آنان در صدر فهرستی از اهداف مورد نظر اسرائیل قرار دارند، یعنی سازمان اطلاعات اسرائیل، آن ها را در صدر لیست ترورها قرار داده است.
تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه هاآرتص گفت : شالوم ، بسیار بدبین به نظر می رسد، وی به "یواف لیمور" روزنامه نگار ، گفت : تصویر بسیار گنگ و مبهم است.
وی در ادامه افزود: در نهایت، همه چیز حول محور ایران می چرخد.در همه زمینه ها، تلاش های ایران برای متمرکز شدن در سوریه و عراق و نیز تلاش هایش در قاچاق تجهیزات جنگی پیشرفته برای حزب الله.
شالوم گفت: خود را در مقابل ایران با بازی خطرناکی مواجه می بینیم و باید، در زمینه دفاعی ، به خوبی خود را تقویت کنیم.
شالوم همچنین از برخی سناریوهای احتمالی مربوط به توافق هسته ای از جمله مذاکرات ایران و آمریکا و ادامه تنش نظامی که اسرائیل را نیز به میدان جنگ می کشاند و نیز یک سری نقض شدید توافق هسته ای از سوی تهران سخن گفت.
هاآرتص در ادامه نوشت: رئیس بخش مطالعات سازمان اطلاعات اسرائیل به این موضوع اشاره کرد که ایران موشک های کروز دریایی را به سوریه و عراق می فرستد.
وی ، این احتمال را که ایران موشک های دریایی و موشک های زمین به زمین یا پهپادهایی را از غرب عراق به اسرائیل بفرستد، به عنوان "یک راه کار بسیار معقول" در انتقام جویی از حملات اخیر علیه آن کشور نام برد.
این تحلیلگر نظامی در پایان سخنانش به هآارتص گفت : در سایه قدرتی که ایرانی ها در حمله اخیر به عربستان از خود نشان دادند، این مساله هشداری مهم به شمار می رود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت