توضیح شبکه قرآن و معارف سیما در پی اظهارات رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف


توضیح شبکه قرآن و معارف سیما در پی اظهارات رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

در پی اظهارات اخیر رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما توضیحاتی ارایه داد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: در پی اظهارات رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص پخش مسابقات قرآن کشور از تلویزیون، روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما توضیحاتی به شرح ذیل اعلام کرد:

۱) تولید برنامه با رعایت اصول حرفه ای برنامه سازی از جمله مسائل فنی، کارگردانی، دکور و ... در اختیار سازمان صدا و سیما و از وظایف شبکه قرآن و معارف سیما است در حالی که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به این امر ورود کرده و باعث ایجاد ناهماهنگی و تداخل در وظایف این دو نهاد شده است.

۲) مکاتبه سازمان اوقاف و امور خیریه جهت پوشش مسابقات تنها سه روز مانده به برگزاری مسابقات انجام شده است در حالی که جدول پخش شبکه حداقل از ده روز قبل نهایی می شود.

۳) معرفی تهیه کننده غیر سازمانی که بر اساس ملاحظات سازمان صدا و سیما در خصوص برنامه های زنده می بایست در خصوص صلاحیت حرفه ای تهیه کننده بررسی های لازم انجام شود.

۴) عدم تحویل پلی بک ها و مستندهای تولیدی برگزار کنندگان مسابقات به این شبکه جهت بازبینی و ارائه به پخش

با این حال شبکه قرآن و معارف سیما همواره در جهت هم افزایی و تعامل حرکت کرده و موید این مساله موارد ذیل است:

الف) پخش ۸۷ قسمت ۶۰ دقیقه ای مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در 3 باکس صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی در ساعت های ۱۱، ۱۶ و ۲۰ با وجود اشکالات فراوان در تولید، تدوین و گرافیک (معادل ۵۲۲۰ دقیقه)

ب) پخش منتخبی از رقابت های هرروز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت روزانه و در ساعت ۲۰ (ساعت پیک مخاطب) به مدت ۵۰ دقیقه و همچنین پخش زنده مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در فواصل مختلف صبح و عصر به مدت حداقل ۶۰ دقیقه در روزهای اول

ج) اقدام شبکه قرآن و معارف سیما به پخش زنده مرحله نهایی حفظ و قرائت مسابقات قرآن به صورت کامل، روزانه ۷ ساعت بعد از برگزاری جلسه مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه و رفع نگرانی های پخش زنده

د) در جلسه اخیر مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه توافق شد که برنامه سازی در خصوص مسابقات از طریق شبکه قرآن و معارف سیما و با همکاری روابط عمومی اوقاف انجام پذیرد.

در پایان انتظار میرود همه عزیزانی که در امور قرآنی کشور فعالیت دارند با حفظ سعه صدر و همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر، ضمن رعایت انصاف و اخلاق اسلامی در مسیر اشاعه کلام الهی و فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام قدم برداشته و در اظهار نظرهای خود تامل و دقت بیشتری نمایند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»