پرداخت زکات درهرمزگان 52 درصد افزایش یافت


پرداخت زکات درهرمزگان 52 درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مردم هرمزگان در6 ماه نخست امسال 144 میلیارد و 810 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این میزان در همسنجی با پارسال 52 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: ۶۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال نیز زکات نقدی و ۷۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال زکات غیرنقدی بوده است.

علی الهیاری روز یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این میزان زکات شامل ۶۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال زکات واجب، ۷۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال زکات فطریه عام و سادات و ۳ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال نیز در قالب زکات مستحبی بوده است.

وی ادامه داد: زکات جمع آوری شده درجهت رفع نیازهای درمانی، عمرانی، مسکن، تحصیل، تهیه جهیزیه و تامین معیشت خانوارهای نیازمند براساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان ونیت خیران ومودیان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: همچنین باغداران استان در راستای کمک به نیازمندان اقدام به اهدای درختان مثمر مرکبات و نخل خرما در قالب طرح شجره ﻃﯿبه کرده اند که این درختان از سوی این نهاد پلاک کوبی شده وهرساله در زمان جمع آوری محصول سود وعاید حاصله از فروش آن صرف امور ومحرومان می شود.

وی گفت: طرح شجره طیبه یکی از طرح‌های مناسب برای جمع آوری زکات مستحب است و باغداران یک یا چند درخت را پلاک گذاری کرده تا ثمره آن در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

هم‌اکنون هزار و ۴۲۹ عامل افتخاری درهرمزگان مشغول فعالیت و ترویج فرهنگ حسنه پرداخت زکات هستند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه