بهره برداری از مرحله نخست نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور در بندرعباس


بهره برداری از مرحله نخست نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور در بندرعباس

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با بیان اینکه نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور در بندرعباس در حال ساخت است، اظهار کرد: با وارد مدار شدن نیروگاه جدید، برق صنایع غرب بندرعباس پایدار و به تولید برق استان افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین سلیمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، افزود: نیروگاه هنگام در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در ۱۲ کیلومتری غرب بندرعباس در کنار نیروگاه حرارتی بندرعباس در حال ساخت است.

سلیمی بیان کرد: این نیروگاه دارای دو واحد ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخش بخار در مجموع با ظرفیت ۹.۶ مگاوات که مرحله اول آن با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این نیروگاه نیز اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: توربین و ژنراتورهای این نیروگاه دارای راندمان بالایی است و توربین گازی آن ۴۱ درصد راندمان دارد و از تلفات انرژی جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان خاطرنشان کرد: این نیروگاه با اعتبار ۵۴۰ میلیون یورویی در حال ساخت است که با بهره‌برداری از این نیروگاه ۵ هزار مگاوات برق استان تأمین می‌شود.

سلیمی در پایان با اشاره به اینکه هرمزگان چهار نیروگاه برق دارد، عنوان کرد: با وارد مدار شدن نیروگاه جدید، برق صنایع غرب بندرعباس پایدار و به تولید برق استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی